  • 11. Data: 2008-07-08 14:40:15
    Temat: Re: ile maksymalnie trwa wyrzucenie legalnego lokatora
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Mam jeszcze pytanie: czy prawo stanowi na jak długo należy zapewnić
    > mieszkanie wyrzucanemu lokatorowi?

    Nie mieszkanie, tylko pomieszczenie zastępcze - art. 1046 §kpc +
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 26 stycznia 2005 r.
    w sprawie szczegółowego trybu postępowania w sprawach o opróżnienie
    lokalu lub pomieszczenia albo o wydanie nieruchomości oraz szczegółowych
    warunków, jakim powinno odpowiadać tymczasowe pomieszczenie (Dz.U.05.17.155)

    > Czy jeśli mieszkanie zastępcze będzie wynajęte na kwartał, to będzie to zgodne z
    prawem? (pomijając już
    > problem późniejszej eksmisji lokatora z mieszkania, do którego został
    > wyrzucony).

    według mnie wystarczy. Ale kwestia nie jest wprost nigdzie uregulowana.
    Może przez analogię art. 1046 §10 kpc. Ale to bardzo ciekawa kwestia,
    warto się nad nią zastanowić.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 12. Data: 2008-07-08 14:45:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Troll pisze:

    > a to dlaczego?

    Art. 157 §1 kc.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 13. Data: 2008-07-08 16:02:08
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g4vtet$lg6$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "Troll" <w...@d...mnie> wrote
    >
    > wiesz, różnie jest. Zaliczka bezzwrotna w połowie wartości, i to jeszcze
    > takie kwoty jak przy nieruchomościach...
    >
    > art. 5. KC Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny
    > ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami
    > współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie
    > jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    no prosze CIe, a jak ktos kupuje mieszkanie nie majac pewnosci ze bedzie
    mogl splacic to jest zbiezne z sadami wspolzycia spolecznego?
    Przeciez to zabezpieczenie przed walkiem. A nie walek.

  • 14. Data: 2008-07-08 16:05:46
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Art. 157 §1 kc.

    co za bezsens.

    w jaki sposob to wtedy mozna zorgnaizowac, bo spreadz mieszkania na
    tradycyjne raty to czyste frajerstwo nie do obrony gdy sie trafi na
    oszustwa.

    P.

  • 15. Data: 2008-07-08 16:09:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Troll" <w...@d...mnie> wrote
    > no prosze CIe, a jak ktos kupuje mieszkanie nie majac pewnosci ze bedzie
    > mogl splacic to jest zbiezne z sadami wspolzycia spolecznego?
    > Przeciez to zabezpieczenie przed walkiem. A nie walek.

    Chodzi o współmierność zaliczki-zabezpieczenia do celu. Takie stracenie
    kilkuset tysięcy i mieszkania za jeden dzień spóźnienia z drugą ratą...
    Poza tym jak jest z kwetią własności, przechodzi ona na nowego lokatora w
    momencie pierwszej wpłaty, a potem ma wrócić ewentualnie do pierwotnego
    właściciela?
    Bo tu też są ograniczenia, pisał o tym Johnson.

  • 16. Data: 2008-07-08 16:46:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Troll pisze:

    > w jaki sposob to wtedy mozna zorgnaizowac, bo spreadz mieszkania na
    > tradycyjne raty to czyste frajerstwo nie do obrony gdy sie trafi na
    > oszustwa.

    Po prostu nie wiesz co to znaczy "sprzedaż na raty".

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 17. Data: 2008-07-08 17:52:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, Troll wrote:

    > co za bezsens.
    >
    > w jaki sposob to wtedy mozna zorgnaizowac, bo spreadz mieszkania na
    > tradycyjne raty to czyste frajerstwo nie do obrony gdy sie trafi na oszustwa.

    Zakładając że pisząc o "tradycyjnych ratach" masz na mysli formę "ma
    spłacać w kawałkach", to oczywiście zapisem obciążającym hipotekę
    na kwotę wartości nieruchomości.
    Można wtedy z niej prowadzić egzekucję.
    Tak po prawdzie, to tu na grupie podawano "numery" które pozwalają
    i ten element obejść :(

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-07-08 18:04:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tak po prawdzie, to tu na grupie podawano "numery" które pozwalają
    > i ten element obejść :(

    Jakie ??

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 19. Data: 2008-07-08 22:26:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, Johnson wrote:

    > Jakie ??

    Zawarcie przez kupującego (natychmiast po zakupie), w formie notarialnej,
    umowy najmu opłaconej z góry.
    Na 25 lat na przykład.
    Teraz jeszcze coś co mi się wydaje (poprzednie było na grupie w ramach
    zaciętych dyskusji o katastrze i formach opodatkowania, takich
    teoretycznie możliwych, właściwych i "ściągalnych").
    Co z dożywociem?
    Nabywca zaraz po zakupie zawiera umowę dożywocia.

    W obu przypadkach KIEDYŚ owa nieruchomość faktycznie będzie
    "egzekwowalna". Ale TERAZ tylko teoretycznie, znaleźć jelenia na
    mieszkania obciążone opłaconym z góry 25-letnim czynszem będzie ból :(

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-07-08 22:30:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zawarcie przez kupującego (natychmiast po zakupie), w formie notarialnej,
    > umowy najmu opłaconej z góry.
    > Na 25 lat na przykład.

    Wrrrr... chyba w KC jest jakiś górny limit - AFAIR podawano w przykładzie
    właśnie tę wartość (chyba 10 lat) a nie 25 :)

    pzdr, Gotfryd