  • 31. Data: 2005-03-20 22:27:25
    Temat: Re: ile dla biegłego "od glazury" ?
    Od: clicker <d...@i...net>

    idiom wrote:
    > U?ytkownik "friend" <i...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Tia. Pod warunkiem, ?e przyklei? odpowiednim ?rodkiem...

    To juz jest brosza producenta przystosowac kaflek do srodkow dostepnych
    na rynku. A brosza instalatora jest wiedziec ktory klej/cement
    zastosowac zeby klient byl zadowolony.

    Nie znam kafelka, ktorego nie mozna by bylo przymocowac i nie znam
    srodka ktory by nie dzialal na amen (5 dekad+) dla domowego uzytku.

    Pozniej, to niech sie martwia nastepne generacje ludzi.

    > Ale ju? ustalenie
    > tego wymaga bada? chemicznych (chyba, ?e potrafisz popatrz?c na odspojon?
    > p?ytk? stwierdziae, jaka jest zawarto?c uplastyczniaczy w tym szarym
    > "betonie" który jest po drugiej stronie p?ytki)

    Co Ty wygadujesz? Zaden kafelek nie jest tak slaby zeby nie wytrzymac
    normalnego uzycia i naduzycia. Jezeli klient zamontowal nieodpowiedni
    kafelek w nieodpiwednim miejscu to sprawa instalatorstwa a nie jakosci.

    > To ju? 10 letni sta? ?
    > Przed chwil? mowa by? o roku :D

    > P?ytki ceramiczne z zasady sa kruche, ch?opie. To cecha swoista tego
    > materia?u.

    Kruchy to jest Twoj mozg. Nie znam kafelka zeby rozlatywal sie w reku. A
    po zamontowaniu (ODPOWIEDNIM) nigdy nie peknie.

    > A na to czy p?ytki p?kaj? po przyklejeniu (np. po 5 latach) ma wiele
    > czynników. Np.
    > Mrozoodporno?ae i zwi?zana z tym nasi?kliwo?ae (nie do ustalenia bez
    > profesjonalnych bada?)

    Ktora firma produkuje kafelki o 5 letniej zywotnosci? Podaj nazwe. Podaj
    tez firme ktora produkuje kafelki o zywotnosci lat 50. Nie znam takiej.

    > Sposób po?o?enia (materia?, na jaki zosta?a przyklejona p?ytka, zaprawa lub
    > klej jakim zosta?a przyklejona, zastosowanie lub nie ?rodka gruntuj?cego,
    > zastosowanie lub nie spadu w przypadku niektórych miejsc, zastosowanie lub
    > nie izolacji przeciwwodnej, zastosowanie lub nie przerw dylatacyjnych, a
    > nawet tak ?mieszne rzeczy jak ilo?ae zu?ytego "kleju", rodzaj u?ytych do tego
    > narz?dzi)
    > Sposób wykonanania konstrukcji budynku
    > A nawet - warunki geologiczne

    To wszystko podpada pod instalatorstwo a nie produkcje. Instalator ma
    zapewnic odpowiednie warunki. Naprawde trzeba nie miec mozgu zeby
    polozyc kafelki w ten sposob ze popekaja.

    > Mo?e i wiesz co to glazura, ale mam wra?enie, ?e na tym si? Twoja wiedza
    > ko?czy.
    >
    > Monika

    Zadne z tych warunkow nie ma wplywu na jakosc kafelka obecnego na rynku.
    uzytkowanego przez konsumenta w normalnych warunkach.

  • 32. Data: 2005-03-20 22:28:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > nie musi być...
    > poza tym chyba już dawno odeszliśmy od konkretnej sprawy...

    Praktycznie jednak w obecnym stanie prawnym bez zwolnienia od kosztów
    sądowych tymczasowe pokrycie wydatków przez Skarb Państwa nie w2chodzi w
    grę. Sąd nie ma obowiązku działać z urzędu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 33. Data: 2005-03-20 22:33:24
    Od: clicker <d...@i...net>

    idiom wrote:
    > U?ytkownik "yeti" <m...@f...it> napisa? w wiadomo?ci

    > ROTFL

    ROTFL z TOTFLa

    > To idz na staz, a potem po roku, powiedz mi, jak bedziesz okreslal, bez
    > aparatury pomiarowej, odpornosc na scieranie,

    ZADEN, powtarzam, ZADEN kafelek obecny na rynku nie zetrze sie przy
    normalnym uzytkowaniu do ktorego zostal przeznaczony. A jezeli polozysz
    szklisty kafelek scienny na posadzce kuchni restauracyjnej, to powinni
    ci zabrac licencje inzyniera.

    > nasiakliwosc,

    j.w.

    > twardosc

    j.w.

    > i pare
    > innych cech?

    j.w

    Kladz kafelek odpowiednio do uzycia i PRZEWIDYWANEGO NADuzycia.

    > O, widze kolega znawca...
    > Rozumiem, ze dla Ciebie "jakosc" oznacza "czy kwiatki sa na plytkach rowno
    > namalowane"
    >

    > Monika

    Pokaz kafelek ktory nie spelnia wymogi normalnego PRZEWIDYWANEGO uzycia
    i NADuzycia. Kazdy obecny na rynku przewyzsza swoje minimalne wymogi.

  • 34. Data: 2005-03-20 22:34:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson napisał(a):
    > Praktycznie jednak w obecnym stanie prawnym bez zwolnienia od kosztów
    > sądowych tymczasowe pokrycie wydatków przez Skarb Państwa nie w2chodzi w
    > grę. Sąd nie ma obowiązku działać z urzędu.

    to nie jest działanie z urzędu, wniosek dowodowy przecież jest
    art.41 ust. 3 ustawy o kosztach nadal obowiązuje...

    KG

  • 35. Data: 2005-03-20 22:36:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > to nie jest działanie z urzędu, wniosek dowodowy przecież jest
    > art.41 ust. 3 ustawy o kosztach nadal obowiązuje...
    >
    > KG

    Obowiązuje. Ale obecnie żaden rozsądny sąd nie uzna przeprowadzenia
    takiego dowodu za konieczność. Przynajmniej mmoim zdaniem.

  • 36. Data: 2005-03-20 22:41:29
    Od: clicker <d...@i...net>

    kam wrote:

    > bo przepisy to przewidują?

    > ależ to samo można by odnieść do wpisu
    > tylko że jeśli są podstawy do zwolnienia, to trzeba je przyznać...
    >
    > KG

    Jest pewna roznica pomiedzy wpisem z bieglym. Bieglego mozna uniknac,
    wpsiu nie. W dodatku obowiazkiem rowniez sadu jest unikanie bieglego
    kiedy jego praca nie jest taj naprawde wazna.

  • 37. Data: 2005-03-20 23:07:16
    Od: clicker <d...@i...net>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Jakieś linki potwierdzające prawdziwość tego twierdzenia?

    Ktorego?

    > Znaczy się pobieranie 10.000 zł wpisu od takiego dajmy na to Kulczyka
    > jest nielegalne bo zamyka mu dostep do sadu?

    Polskie sady na ogol nie rozpatruja spraw Kulczyka, a sprawy
    Kowalskiego. I ich miarka nalezy mierzyc dostep do sadu.
    Wpis procentowy i tak nie ma ZADNEGO zwiazku z faktycznymi kosztami
    administracji procesow.

    > Proszę więc o przytoczenie tych punktów orzeczenia, z których wynika, że
    > zabronione jest pobieranie opłat. Moga być numery akapitów bo treść
    > orzeczenia mam.

    Przejrzyj grupe sprzed paru tygodni. Temat maglowany ze wszystkich
    stron, wlacznie z cytatami.

    > Ponownie. Podaj numety akapitów orzeczenia, w których trybunał
    > zakwestionował "wszelkie" opłaty

    jw

    > bo co powiesz o tym:
    >
    > 59. Having regard to the aforementioned statement of principles
    > established by its case-law, the Court once again recalls that
    > _it_has_never_ruled_out_ the possibility that the interests of the fair
    > administration of justice_may_justify_imposing_a_financial_restriction
    _
    > on the individual's access to a court (see paragraph 54 above and, in
    > particular, Tolstoy-Miloslavsky, cited above, pp. 80-81, §§ 61 et seq.).

    Sad uznal ze SAM FAKT zadania wpisow jest jak najbardziej dopuszczalny.
    Przeciez to nie bylo przedmiotem sporu Kreuza cipuniu.

    > Furthermore, the Court considers that while under Article 6 § 1
    > fulfilment of the obligation to secure an effective right of access to a
    > court does not mean merely the absence of an interference but may
    > require taking various forms of positive action on the part of the
    > State, neither an unqualified right to obtain free legal aid from the
    > State in a civil dispute, nor a right to free proceedings in civil
    > matters can be inferred from that provision (see, mutatis mutandis,
    > Airey, cited above, p. 14, §§ 25-26).

    Jakie masz tytaj problemy? Sad nie musi dawac uslug za darmo. Zgadza
    sie. Ale nie moze kosztami ograniczac dostepu. Taki jest wyrok.

    > Sprawa dotyczyła wpisu. Więc i tak napisałem. Ale ajk sobie życzysz może
    > być i "Opłat".

    Czyli takze do zmuszania do ZBYT kosztownych i niepotrzebnych bieglych?

    > Ponownie: w którym akapicie orzeczenia?
    >
    > 60. The Court accordingly holds that the requirement to pay fees to
    > civil courts in connection with claims they are asked to determine
    > _cannot_be_regarded_as_a_restriction_on_the_right_of
    _access_to_a_court_
    > that is incompatible per se with Article 6 § 1 of the Convention.

    Sam fakt zadania wpisu nie jest sprzeczny z Konwencja. I tego w zaden
    sposob nie kwestionowal Kreuz cipuniu. Angielski, angielski..

    > It reiterates, however, that the amount of the fees assessed in the
    > light of the particular circumstances of a given case, including the
    > applicant's ability to pay them, and the phase of the proceedings at
    > which that restriction has been imposed are factors which are material
    > in determining whether or not a person enjoyed his right of access and
    > had "a ... hearing by [a] tribunal" (see Tolstoy-Miloslavsky, cited
    > above, and A?t-Mouhoub, cited above, pp. 80-81, § 63 et seq., and p.
    > 3228, § 57, respectively).

    Are material. So what? The court nonetheless held that too high of a fee
    is violating the Convention, cipuniu.

    > Inaczej mówiąc naliczanie kosztów wyższych niż strona jest w stanie
    > obiektywnie zapłacić może byc uznane za ograniczewnie prawa do sądu.

    To zdanie akurat nie mowi o tym, ale w tym kierunku idzie wyrok.

    > Oczywiście podasz w którym akapicie i jakiego orzeczenia Trybunał tak
    > stwierdził.

    Popros osobe biegla w angielskim o przetlumaczenie.

    > Na żądanie nalezy dac biegłego, albo będzie się skarżył że pozbawiono go
    > mozliwości wykazania swego prawa.

    Wiekszosc spraw nie potrzebuje w ogole bieglych. To sa zwykle naduzycia.

    > Niestety się mylisz. I to bardzo.
    > Stręczycielstwo opisane jest w art 204 kk i jest to nakłanianie innej
    > osoby do uprawniania nierządu. Inaczej mówiąc werbunek pracownic do
    > domów publicznych.

    A burdelmama to nie werbuje?

    > Jakość kafelków. Sędzia nie musi się na tym znać, i dlatego powołuje
    > biegłego specjalistę we właściwej dziedzinie.

    Do jakiej sprawy? Kafelkow na prom kosmiczny, czy 50 kafelkow na balkonie?

    Slyszales o kafelkach pekajacych wczesniej niz 90 lat? To bedzie
    wyprodukowanych circa 1915. Obecnie produkowane kafelki dostepne na
    rynku sa moze i bardziej wytrzymale.

    > Jak się rozsypują w rękach to nie ma problemu, wpisuję w protokół itd.

    Sprawa zamknieta. Sad i strony zaoszczedzily na kosztach pieniaczego
    procesu.

    > Ale jak sa popękane w rok po kupnie to dla mnie za mało.

    Podaj firme produkujaca kafelki o wytrzymalosci jednego roku (wliczajac
    przewidywalne NADuzycia).

    > Istnieje pewnie
    > ze 100 pwodów dla których płytkim mogly popekać, a ich wadliwość to
    > tylko jeden z nich.

    Nie istnieje nawet jeden. Ktos zawali. Instalator, albo uzytkownik. W
    najgorszym wypadku producent nie przestrzegajac konsumenta. Mimo to ,
    nie bedzie to kwestia roku a dekad. Nas juz wtedy nie bedzie na tym
    swiecie.

  • 38. Data: 2005-03-21 00:02:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    clicker <d...@i...net> popełnił 20 mar 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Zaden producent nie wpuszcza na rynek kafelek
    Z tym stwierdzeniem zgodzi się zapewne większa część osób posługujących się
    w miarę biegle, ogólnopolską wersją narzędzia do komunikacji werbalnej
    zwanej językiem polskim.

    > balkon, powiadasz? Ile to metrow kwadratowych? Chcesz powolywac
    > bieglego dla takiej ilosci?
    > O plytki na balkonie? To pieniactwo!!!
    Syn znajomej ma balkon o powierzchni mojego poprzedniego M-3.
    Wieści gminne donoszą o importerach oferujących płytki ceramiczne
    snobistycznym sybarytom w cenie powyżej 1k zł aá m2.
    Wyobraźni, więcej wyobraźni.

    > To sa plytki do domowego uzytku. W najgorszym wypadku do lekkiego
    > uzytku komercyjnego. Po co biegly w takiej sprawie?
    Hmmm, bo do istotnych rozstrzygnięć potrzebna jest opinia,
    której miarodajność zapewni tylko _wiedza_ _specjalna_?
    "Komercyjny użytek" płytek litościwie pomińmy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2005-03-21 00:20:49
    Od: clicker <d...@i...net>

    poreba wrote:
> [...]
    > zwanej językiem polskim.

    > Syn znajomej ma balkon o powierzchni mojego poprzedniego M-3.

    Ile to? Zalozmy 200m2. Wielka mi sprawa. Zaden profesjonalista nie
    zamontuje byle kafelkow sciennych na posadzce balkonu.
    A juz nie zrobi tego firma zakladjaca pol miliona. Wtedy mozemy mowic o
    bieglych. Tylko ktora firma zalozy pol miliona kafelek nie pytajac
    najpierw pana Wladzia o opinie?

    > Wieści gminne donoszą o importerach oferujących płytki ceramiczne
    > snobistycznym sybarytom w cenie powyżej 1k zł aá m2.
    > Wyobraźni, więcej wyobraźni.

    Nic w tym dziwnego. Marmurowa mozaika w stylu babilonskim kosztuje
    wiecej. Co z tego? Tylko ze sprzedawca uprzedzi ze marmur wchlania wode
    i jest problematyczny w lazience tuz kolo wanny. W najgorszym wypadku
    powinien wiedziec to instalator. A juz napewno bedzie to wiedzial to
    instalator pol miliona kafelkow.

    > Hmmm, bo do istotnych rozstrzygnięć potrzebna jest opinia, której
    > miarodajność zapewni tylko _wiedza_ _specjalna_?

    Dlatego biegly powinien byc powolywany tylko w sprawach istotnych.
    Balkon 200m2 nie jest taka sprawa.

    > "Komercyjny użytek" płytek litościwie pomińmy.

    Tak, pominmy uzytek kafelkow posadzki McDonald's. Tam uzycie jest
    nieistotne, nawet przy powierzchni knajp mniejszej niz balkon syna
    Twojej znajomej.

  • 40. Data: 2005-03-21 17:58:03
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    clicker napisał(a):

    O co cię prosiłem?
    O nie zmienianie nicków.
    Czy to aż takie trudne, że codziennie musisz mieć nowy?

    > Ktorego?

    "sedzia procesujacy sie z adwokatem o nazwanie whore in the robe
    przegral wszystkie apelacje."
    Właśnie tego. Gdzie mogę potwierdzić te informację.

> [...]
    > Kowalskiego. I ich miarka nalezy mierzyc dostep do sadu.
    > Wpis procentowy i tak nie ma ZADNEGO zwiazku z faktycznymi kosztami

    No i co z tego. Wskaz akapit orzeczenia trybunału, w którym jest
    napisane, że wpis musi mieć związek z faktycznymi kosztami administracji
    procesów. Tylko bez wywyższania się i wytykania mi że rzekomo nie znam
    angielskiego. Jeżeli ty tak wspaniale go znasz wskarz tenm akapit, ale
    żeby to było w cześci zawierającej stanowisko trybunału, a nie
    twierdzenia skarzącego.
    A poza tym wpis w sprawie o zapłatę kwoty 1.000 zł wynosi 80 zł. Koszty
    administracji sądów przy rozpatrywaniu tej sprawy sa znacznie wyższe.
    Przykładowo koszt sprawy o ztwierdzenie nabycia spadku, gdy jest
    czterech spadkobierców to co najmniej 100 zł, a wpis wynosi 20 zł. Czy
    mam przez to rozumieć, że nalezy podnieść wpisy w sprawach
    najmniejszych, tych gdzie wystepują najmniejsi ludzie?

    > Przejrzyj grupe sprzed paru tygodni. Temat maglowany ze wszystkich
    > stron, wlacznie z cytatami.

    Przypominam, że w tamtej dyskusji tez brałem udział, i dobrze pamietam,
    że takich cytatów nie przytoczono. Więc albo siądz ty mój wybitny
    anglisto do orzeczenia i wskaż właściwe akapity, albo przyznaj się, że
    nie miałeś racji.

    _ on the

    > Sad uznal ze SAM FAKT zadania wpisow jest jak najbardziej dopuszczalny.
    > Przeciez to nie bylo przedmiotem sporu Kreuza cipuniu.

    Owszem, Kreuz podnosił, że pozbawiono go prawa do sądu poprzez
    bezpodstawne oddalenie jego wniosku o zwolnienie od kosztów.

    > Jakie masz tytaj problemy? Sad nie musi dawac uslug za darmo. Zgadza
    > sie. Ale nie moze kosztami ograniczac dostepu. Taki jest wyrok.

    Owszem. Ale (jeżeli masz problemy z tłumaczeniem tekstu prawniczego)
    "Jakkolwiek wypełnienie obowiazku zapewnienia faktycznego dostepu do
    sadu [...] winno także obejmować podejmowanie działań pozytywnych o
    róznym charakterze, z tego twierdzenia nie można wywodzić prawa do
    darmowej pomocy prawnej ani do darmowego postepowania w sprawie"

    Inaczej mówiąc państwo obowiązane jest do zapewniania dostępu do sądu
    poprzez podejmowanie odpowiednich działań, w tym przypadku zwolnienia od
    kosztów sądowych osoby, która nie jest w stanie ich ponosić.

    > Czyli takze do zmuszania do ZBYT kosztownych i niepotrzebnych bieglych?

    Biegli są na wniosek strony. do biegłych nikt nikogo nie "zmusza"

    _access_to_a_court_

    > Sam fakt zadania wpisu nie jest sprzeczny z Konwencja. I tego w zaden
    > sposob nie kwestionowal Kreuz cipuniu. Angielski, angielski..

    Owszem. A jak tam twój angielski?
    Bo nadal nie wskazałeś mi akapitu, w którym trybunał zakwestionowałby
    dopuszczalność ustalania wpisów procentowych. Jeżeli podtrzymujesz swoje
    twierdzenie wskaż mi akapit zawierający takie stwierdzenie TRYBUNAŁU.

    > Are material. So what? The court nonetheless held that too high of a fee
    > is violating the Convention, cipuniu.

    Circumstances in the given case, applicant's ability to pay them.
    So not only the actual sum to be paid is important, but also the
    applicant's ability to pay it. So, the same fee in different cases can
    be either considered to be a reasonable restriction, or a violation of
    the convention.

    > To zdanie akurat nie mowi o tym, ale w tym kierunku idzie wyrok.

    A o czym mówi? Jakie jest TWOJE tłumaczenie tego akapitu?

    > Popros osobe biegla w angielskim o przetlumaczenie.

    Skoro ty uważasz się za bieglejszego ode mnie, to pewnie wskazanie
    akapitu orzeczenia nie sprawi ci problemu. A więc?

    > Wiekszosc spraw nie potrzebuje w ogole bieglych. To sa zwykle naduzycia.

    Ciekawe... A mnie się wydawało, że biegłego powołuje się na wniosek
    strony...

    > A burdelmama to nie werbuje?

    Nie odwracaj kota ogonem. Przyznaj się do błędu.
    Prowadzenie burdelu jako agencji towarzyskiej to nie jest
    stręczycielstwo. Zas tzw. Burdelmama dopuszcza się zazwyczaj
    przestępstwa sutenerstwa albo kuplerstwa.

    > Do jakiej sprawy? Kafelkow na prom kosmiczny, czy 50 kafelkow na balkonie?

    Do kazdej sprawy, na wniosek strony. Bo odmowa przyznania biegłego może
    byc uznana za pozbawienia prawa do rzetelnego rozpoznania sprawy.

    > Slyszales o kafelkach pekajacych wczesniej niz 90 lat? To bedzie
    > wyprodukowanych circa 1915. Obecnie produkowane kafelki dostepne na
    > rynku sa moze i bardziej wytrzymale.

    Tak. Nawet takie widziałem, na oględzinach. Przyklejono je do sciany w
    osiadającym budynku. Płytki mogą również popękać, gdy płytki do wnętrz
    umieszczono na zewnątrz, albo gdy kafelkowano przy ujemnych
    temperaturach, albo gdy zastosowano zły klej, albo gdy zle je
    przechowywano (pod gołym niebem), gdy zastosowano niewłaściwy klej lub
    fugi, gdy źle przygotowano podłoże, gdy uderzono je czymś twardym...

    > Sprawa zamknieta. Sad i strony zaoszczedzily na kosztach pieniaczego
    > procesu.

    Owszem. Ale jak stroma chcę biegłego, to musze jej biegłego dać. W
    takiej sytuacji żąda się zaliczki.

    > Podaj firme produkujaca kafelki o wytrzymalosci jednego roku (wliczajac
    > przewidywalne NADuzycia).

    Żadna firma nie jest w stanie wyprodukować kafelków odpornych na głupotę
    budowlańca. Żadne kafelki nie wytrzymają np położenia na osiadającej
    ścianie.

    Za mało widac w życiu widziałeś

    --
    Falkenstein