  • 11. Data: 2005-08-28 18:20:09
    Temat: Re: ile będziekosztowaładwokat ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w
    news:4311F0FE.464284F6@gazeta.pl:

    > Swoja droga "§ 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa
    > w § 1" to jak sie okresla "znaczna wartosc rzeczy" - tu programu
    > komputerowego?

    Warte więcej niż 169 800 zł.

    > No to znaczy,z e kradziez musi byc fizyczna, tak? Bo tak mi sie
    > teraz wydaje, skoro mowisz, ze to prawo wlasnosci. Przez skopiowanie
    > nielegalnie programu/sciagniecie z sieci naruszam prawo wlasnosci -
    > czy nie? Jak to sie interpretuje? Bo zrobienie kopi to jednak
    > inaczej wyglada jak wlam do sklepu i kradziez pudelek...

    Właśnie dlatego programy komputerowe mają osobny pragraf, tylko dla
    siebie. Zwróć uwagę, że w pragrafie 1 zwykłe, cywilne rzeczy trzeba
    zabrać (czyli fizycznie je przemeścić), zeby je ukraść, a program
    komputerowy uzyskuje się. Można ściągnąć z netu, gwizdnąć pudełko ze
    sklepu, lub skopiować na CD.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 12. Data: 2005-08-28 18:28:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Goomich wrote:

    > mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > Warte więcej niż 169 800 zł.

    Czyli jednak brutto.

> [...]
    > zabrać (czyli fizycznie je przemeścić), zeby je ukraść, a program
    > komputerowy uzyskuje się. Można ściągnąć z netu, gwizdnąć pudełko ze

    Oho. To nasze prawo nie jest takie glupie, jak sie potocznie przyjelo
    sadzic. Widze, pewien postep. Cieszy mnie to. Do tej pory uwazalem, ze
    na piractwo to wlasciwie nie ma haka. A ja widze, ze jednak jest. A
    ciesze sie, bo taka ochrona to takze ochrona dla mnie - tworcy tego typu
    rzeczy.

    Czy jest tamze takze definicja prawna programu komputerowego? Bo -
    pomijajac exekiz windows - programy komputerowe to szersza dzialka.

    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    http://www.fantastyka.com.pl/forum/index.php .. NAJLEPSZA FANTASTYKA

  • 13. Data: 2005-08-28 18:35:30
    Od: -=SpiDer=- <s...@N...fm>

    the_foe napisał(a):
    > z tego co wiem nikt z tego paragrafu nie poszedl siedziec (zapewne
    > dostaniesz w zawiasach). Szkoda kasy na adwokata. Zapewne bedzie tez
    > jakas kara finansowa, jezeli zabezpieczyli ci komputer, zapewne oddadza
    > go, ale to juz bedzie zlom (sprawy sie ciagna dosc dlugo).A tak z
    > ciekawosci, jakim cudem cie zlapali? kupowles soft na allegro?

    Kurcze nie jest za wesoło, nie uśmiecha mi sie płacić z 10000zł
    (strzelam, ale jaka może być kara finansowa ? a jak nie mam z czego
    spłacić ?). O tym jak mnie przeszukali długo by opowiadać, z grubsza
    powiem że załatwiły mi to osoby trzecie udostępniające internet radiowy
    (chyba wiele wyjaśnia). więc oprócz 278 jest jeszcze 287 :(

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-08-28 18:42:05
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "-=SpiDer=-" <s...@N...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > powiem że załatwiły mi to osoby trzecie udostępniające internet radiowy
    > (chyba wiele wyjaśnia). więc oprócz 278 jest jeszcze 287 :(

    287? na pewno? to poazna sparawa. A co ty robiles? wlasmywales sie na jakies
    strony? czy co?

  • 15. Data: 2005-08-28 18:51:02
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Czy jest tamze takze definicja prawna programu komputerowego?

    ZTCW nie ma.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!

  • 16. Data: 2005-08-28 18:58:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Goomich wrote:

    > mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > ZTCW nie ma.

    To jednak nie ma tak pieknie...

  • 17. Data: 2005-08-28 19:12:44
    Od: -=SpiDer=- <s...@N...fm>

    the_foe napisał(a):
    > 287? na pewno? to poazna sparawa. A co ty robiles? wlasmywales sie na
    > jakies strony? czy co?

    Tak napewno :( nie chce wiele pisać bo wiesz jak jest, to publiczna
    grupa ale zarzuty są i dlatego boje się i może faktycznie adwokat jakoś
    by mi pomógł. Mówisz poważna ? miałes już z tym do czynienia ? Co mi
    grozi jak byłem jeszcze nie karany ? jakiego rzędu kary pieniężne
    przewidujesz ? o odsiadce nawet nie myśle :|

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2005-08-28 19:25:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > mariposa doux <m...@g...pl> naskrobał/a w

    > ZTCW nie ma.

    i na tym geniusz tego paragrafu polega :-) nie ma slowa o licencji a o
    programie komputerowym :)
    Na dnaich (latach) powinna dojsc muzyka i filmy
    P.

  • 19. Data: 2005-08-28 19:37:38
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    -=SpiDer=- wrote:

    > Tak napewno :( nie chce wiele pisać bo wiesz jak jest, to publiczna
    > grupa ale zarzuty są i dlatego boje się i może faktycznie adwokat jakoś
    > by mi pomógł.

    Odkad uzylem A. po raz pierwszy beda zawsze uzywal :)

    Nie ma to jednak jak czlowiek, ktory _WIE_ wiecej niz ty. A ze trzeba
    placic. Uwazam, ze warto. Nalezy skonczyc z tym _jak najtaniej lub za
    darmo_ - nelezy uzywac wysovcespecjalistycznych narzedzi do konkretnych
    zadan :) Ja akurat mialem inna sytuacje, ale dzieki A. posunela sie ona
    szybko i skutecznie do przodu, i nie odpuszcze tym, co mnie, niech to
    nazwe ze, "okradli".

  • 20. Data: 2005-08-28 20:12:06
    Od: -=SpiDer=- <s...@N...fm>

    mariposa doux napisał(a):
> [...]
    > zadan :) Ja akurat mialem inna sytuacje, ale dzieki A. posunela sie ona
    > szybko i skutecznie do przodu, i nie odpuszcze tym, co mnie, niech to

    Yyyyyyyyyy .... o czym Ty piszesz ? bo jakoś nie kumaty jestem chyba :].