  • 21. Data: 2022-08-31 12:13:35
    Temat: Re: idzie nowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Albo wzmacnia. Jeśli były, bo nie przyjeli go do swojej paczki i ma żal,
    > że nie może doić owieczek, to osłabia. A jesli były, bo dotarło do niego
    > co w KK się dzieje, i nie chciał się identyfikowac z tym całym bajzlem
    > (eufeministycznie pisząc) to raczej wzmacnia wiarygodność.

    Nic tu nie wzmacnia. Ja nie twierdzę, że ten człowiek kłamie, bo nie mam
    zielonego pojęcia, co się na tych obozach wyrabia. Chodzi mi o to, iż
    istnieją podstawy do kwestionowania jego wypowiedzi z uwagi na to, że
    nie jest bezstronny.

    > Spójrz na takiego Terlikowskiego, jaki był niezłomy obrońca KK jeszcze z
    > dekadę temu, a co obecnie sądzi o KK, głównie za sprawą postepowan tego
    > ostatniego w okół pedofilii.

    Moim zdaniem w Kościele Katolickim ostatnio nic się nie
    zmieniło.Natomiast zmieniła się świadomość społeczna no i periodyki
    szukają tematów. Dawniej ksiądz był niekwestionowanym przewodnikiem
    duchowym. Jeśli nawet grzeszył, to było to "wypierane".

    Teraz Kościół Katolicki stał się po prostu instytucją. Instytucją
    finansowaną przez Skarb Państwa (Konkordat plus lekcje w szkołach itd.).
    Gdyby nie to, to Kościół ne mógłby sobie pozwolić na takie afery, bo by
    po prostu zbankrutował.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-08-31 12:16:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 11:22:20 +0200, Kviat wrote:

    > Co za różnica?
    > Skoro się nie nadawał do sekty, to tylko świadczy na jego korzyść.

    Niekoniecznie - może kradl, cudzolozyl, albo był łasy na pieniądze - a
    to dopieroo proboszczom wolno :-)

    > Ale załapałeś, że to nie chodzi o alkohol, tylko o porównywanie
    > dzieci/młodzieży z dorosłymi?

    Kiepski argument. Mialby ksiadz duze namioty, to by i dzieciaki spaly
    po 12 w jednym. Widac ma małe.

    Kiepskie jest raczej porównanie koloni dla dzieci do obozu wojskowego.
    Choc pomiedzy są np obozy harcerskie.

    > O porównywaniu tego z obozami wojskowymi, z jakimś namierzaniem
    > telefonów przez wrogów z litości nie wspomnę, bo to już w ogóle jakaś
    > aberracja umysłowa.

    Z telefonami to masz racje.

    Aczkolwiek ... z pierwszego towjego linku
    "Na stronie Ruchu Światło - Życie nie ma szczegółowego przebiegu
    rekolekcji. Przed wyjazdem jest obowiązkowe spotkanie dla uczestników
    i ich rodziców. - Każdy wypełnia kartę uczestnika wyjazdu, pobraną ze
    strony kuratorium oświaty, do której dodajemy nasz regulamin. W tym
    regulaminie jest zaznaczone, że uczestnicy przekazują animatorom swoje
    telefony, które są im oddawane każdego dnia na jakiś czas, by mogli
    porozmawiać z rodzicami. Rodzice i uczestnicy podpisują się pod tym
    regulaminem - opisuje moderator."

    Źle, dobrze?

    cji-mieli-wiazane-rece-znecanie-sie-nad-dziecmi-vs-d
    zialanie-symboliczne-6063210

    > Aaaa... to spoko... skoro symbolicznie, to można dzieciom ręce wiązać.

    "1. Dzieci były wiązane. Organizatorzy twierdzą, że za pierwszym razem
    ręce uczestników były delikatnie obwijane sznurem, który można było
    samemu rozwiązać. Miało to symbolizować zniewolenie grzechem. Po
    przejściu z sali do kościoła sznur był rozcinany przez kapłana. Jedna
    z uczestniczek opowiedziała rodzicom, że nie wiedziała, co się dzieje
    i była wystraszona. Nie mogła rozwiązać sznura i miała potem czerwone
    nadgarstki. Dzieci przez pół godziny siedziały związane w kościelnych
    ławkach, czekając aż wszyscy się zejdą. "

    Mozna, nie mozna?

    W Tylmanowej jakby inaczej

    "Dzieci miały być związane raz przez około godzinę - uściśla w
    rozmowie z nami prezeska. W zawiadomieniu opisuje, że dzieci "były
    zmuszone do poruszania się po terenie szkoły, w której były
    zakwaterowane. Chodziły w ten sposób po korytarzach i schodach. W
    mojej opinii narażało je to na niebezpieczeństwo utraty życia lub
    zdrowia (art. 160 kk). W przypadku potknięcia się lub upadku dziecko
    ze związanymi rękoma nie mogłoby zamortyzować uderzenia o podłogę lub
    inne przedmioty"..

    W poście poruszyła sprawę korzystania z toalety. "Ograniczanie
    kilkunastoletniemu dziecku możliwości samodzielnego skorzystania z
    toalety i proponowanie mu przez dorosłego mężczyznę "pomocy" w tej
    czynności jest czymś niedopuszczalnym i może być interpretowane jako
    bardzo poważne naruszenie kodeksu karnego" - czytamy. - Jedna z
    dziewczynek z powodu związanych rąk miała problem w korzystaniu z
    toalety. Jeden z opiekunów zażartował, że jej pomoże - wyjaśnia nam
    Krupa-Gaweł"

    >>> https://tvn24.pl/katowice/hazlach-koszarawa-dzieci-m
    dlaly-byly-wiazane-prokuratura-wszczela-sledztwo-w-s
    prawie-rekolekcji-4342621

    > Grubszą czcionką? Drukowanymi?

    > Plotki, że podawali, czy plotki, że rodzice podejrzewają?

    Czy cos podawali, czy wymysly dziennikarskie, czy w wsrod rodzicow
    taka plotka krązy.
    Co tez jest znakiem czasow, gdzież by tam 30 lat temu rodzic o cos
    takiego ksiedza podejrzewal :-)

    > Gdy dzieci na obozie, czy tam innym zlocie masowo wpadają w trans, to
    > raczej nie jest normalne i chyba mają prawo podejrzewać?

    trudno powiedziec na ile to bylo masowe, i na "normalnym obozie"
    raczej nie masz "maratonu modlitwnego", czy jak to sie tam nazywa.

    > Czyli skoro mają wprawę, to im wolno i dzieci mogą mdleć?
    > Czy o co ci znowu chodzi?

    O to, ze moze maja wprawe we wprowadzaniu.
    Ja nie potrafie nikogo zahipnotyzowac, Ty pewnie tez nie,
    a niektorzy ponoc potrafią.
    Jesli wystarczy do tego np modlitwa jak mantra ... moze tak ten
    czlowiek zrobiony, ze wystarczy litanie powtarzac.

    >>> https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kim-sa-wojownicy-mar
    yi/zjn4swc
    > Aaaa... skoro to inny region, to faktycznie ich usprawiedliwia.
    > Ręce opadają.

    Nie - to nie "wojownicy" z Kaszub wiazali dzieci w Żywcu.
    Chyba nie. Choc tacy wojownicy to pewnie w całej Polsce.

    > Oczywiście, bo każdy normalny człowiek wiesza sobie miecze na ścianie
    > żeby bronić bóstwo przed niewiernymi. Taka tam niegroźna tradycja...
    > Ręce opadają.

    Niektorzy sobie wieszaja - miecze, szable, katany, strzelby.
    Niektorzy z tymi mieczami biegaja po polach.

    A tym moze sie po prostu podoba bycie wyróznionym, i paradowanie w
    pieknej szacie.
    Rycerze Kolumba, Rycerze Chrystusa króla, Jana Pawła II
    https://krakow.gosc.pl/doc/3775896.Nie-chodza-za-byl
    e-kim

    A gdzies tam dalej ... czasy takie, ze tego kościoła trzeba czasem
    bronic przed demonstrantami, ktorzy np wpadna na pomysl, zeby kościol
    podpalic, czy ksiedzu szyby wybic.

    A ty co - nie chwycil bys za pałke/kamien/maczete, zeby np
    "postepowych sił" bronic przed "faszystami"? :-P

    J.

  • 23. Data: 2022-08-31 12:34:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 12:13:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > finansowaną przez Skarb Państwa (Konkordat plus lekcje w szkołach itd.).
    > Gdyby nie to, to Kościół ne mógłby sobie pozwolić na takie afery, bo by

    No jak - sam piszesz, ze nic sie w KK nie zmienilo.
    A dawniej nie zbankrutowal.

    Spoleczenstwo sie zmienilo :-)
    Internet, ten wynalazek szatana, tez wpływa :-)

    Gdzies tam jeszcze jest USA, gdzie odszkodowania sa potęzne, i tam
    istotnie moze zbankrutowac.

    J.

  • 24. Data: 2022-08-31 12:47:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 09:59, Kviat pisze:
    > Aaaa... no taaak... bo jakby został księdzem, to byłby wiarygodny.
    > LOL

    Też nie. Było znaleźć kilku uczestników obozów, którzy nie są półwiązani
    obecnie z kościołem. te obozy ponoć 40 lat organizują. Sądzę, że
    wystarczy przelecieć przez wioskę i zapytać, kto tam jeździł. Kilak osób
    by się znalazło. Tyle - że jak znam życie - nikt by szczególnie
    sensacyjnych relacji nie złożył. W efekcie byłaby rewelacja od jednego
    byłego kleryka i kilkadziesiąt mówiących, że w sumie nic tam sie
    wielkiego nie działo.

    Co więcej uważam, że nawet jeden niezadowolony były kleryk jest problem,
    tylko oceniajmy to we właściwych miarach.

    > Ale skoro nie poddał się manipulacji, nie pozwolił żeby mu beret zryli i
    > odszedł z sekty, to osłabiło jego wiarygodność...
    > Ja uważam, że wręcz przeciwnie.

    No cóż. Mamy po prostu odmienne zdanie. Chciał być księdzem. Z jakiegoś
    powodu nie został. To bedzie podobnie, jak z kilkoma osobami, które tu
    pisują o policjantach. Pewnie chciały być, ale znano, ze się nie nadają
    albo nie miały śmiałości spróbować. Teraz uparcie chcą pokazać, ze są
    lepsze i wiedzą lepiej. Jakby one były, to świat byłby lepszy.

    > Tak, to faktycznie dobry argument...
    > Wiesz, że dorośli, to nawet mogą kształtować swoje charaktery alkoholem?

    Jeździłem na obozy wojskowe od 15 roku życia. Nie przypominam sobie,
    byśmy się tam jakoś szczególnie upijali. Oczywiście, były różne próby,
    jak to bywa, gdy się dzieci nudzą. Natomiast nic złego w e wspólnym
    mieszkaniu w namiocie po prostu nie dostrzegam.

    > Tak, to faktycznie dobry argument...
    > Ręce opadają.
    > Tym dzieciom też zabrali, żeby ich przeciwnik nie namierzył?

    Po prostu wskazują argumenty za tym, ze jest to jakieś szczególnie
    wyjątkowe zachowanie. W szkołach dzieciom też nie wolno używać telefonów
    komórkowych.

> [...]
    >
    > https://tvn24.pl/katowice/hazlach-koszarawa-dzieci-m
    dlaly-byly-wiazane-prokuratura-wszczela-sledztwo-w-s

    A dostrzegasz cały artykuł, czy tylko tytuł? No bo trochę co innego jest
    "wiązanie rąk uczestnikom", a co innego jakaś tam akcja, że chodzili
    przez kilkadziesiąt minut ze związanymi rękami i to dobrowolnie.

> [...]
    > której może towarzyszyć omdlenie. Uczestnicy padali na ziemię, a po
    > powrocie płakali i potrzebowali opieki psychologa. Prokuratura wszczęła

    Ale to nadal były obozy dla "dzieci". Podobne zasady były - z tego co
    wiem - na obozach harcerskich. Zresztą, jak były kolonie z gór nad
    morze, to też rodzice nie jeździli odwiedzać dzieci.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-08-31 12:51:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 07:18, J.F. pisze:
    > A myslisz, ze w normalnej gazecie jest inaczej?
    > Trzeba pare stron trescia wypelnic, przy jak najmniejszym koszcie.

    Nie mam zielonego pojęcia. Natomiast jeśli tak jest, to jest to powód,
    by po prostu sobie tym głowy nie zaprzątać i tyle.

    > Nieprawomocny. Z dat wynika, ze apelacja powinna byc juz zlozona.

    I nawet nie ma słowem o tym. Nie chce mi się analizować, bo być może
    obecnie są na etapie sporządzania uzasadnienia. Wniosek o uzasadnienie
    jest podstawą złożenia apelacji.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2022-08-31 13:02:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 07:30, J.F. pisze:
    > Ale czasem oprocz słów jest film, i musisz przyznac, ze kulsony z
    > warszawy dziwne rzeczy wyprawiaja ...

    Nie widziałem żadnego filmu o kulsonach. Nie mogę zająć stanowiska.

    > Myslisz, ze mu dokleili tego kapelana?

    Możesz jaśniej?

    > Tak sie zastanawiam tylko skad to ziemianstwo, ale wychodzi na to, ze
    > chodzi o odszkodowania.

    Co to ma wspólnego z pedofilią?

    > https://www.rp.pl/polityka/art19179801-blisko-pol-ro
    ku-w-celi-bez-okna-lider-ziemian-pozostanie-w-areszc
    ie
    > skomplikowana sprawa, czy kolejny wiezien "polityczny" ... czy pismaki
    > robia sensacje?

    Skoro jest tymczasowy areszt, to sąd widział dowody i uznał je za
    wiarygodne. Coś "na rzeczy" jest. No i w celę bez okien nie uwierzę. Już
    dawno komisja by ich rozjechała.

    Odzyskiwanie mienia, to temat na osobną dyskusję. Osobiście uważam, ze
    jest tam masa nieprawidłowości.

    > Nieprawomocny i apelacja.
    > Natomiast tak troche miedzy wierszami ... przyznał sie w sądzie do
    > czynów, czy zaprzeczył?

    Podobno nie dano mu szansy zająć stanowiska.

    > A tu sie zgadzamy. Oskarzony ma prawo do procesu i obrony,
    > a adwokat ma bronic.

    Co więcej. ma bronić nawet, jeśli negatywnie ocenia oskarżonego.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2022-08-31 13:11:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 12:51:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie mam zielonego pojęcia. Natomiast jeśli tak jest, to jest to powód,
    > by po prostu sobie tym głowy nie zaprzątać i tyle.

    Tylko gdzie napisac, ze policjanci mowia "wsiadaj kurwo", rece łamią,
    torturuja, albo im dziwnie duzo ludzi zatrzymanych umiera.

    > I nawet nie ma słowem o tym. Nie chce mi się analizować, bo być może
    > obecnie są na etapie sporządzania uzasadnienia. Wniosek o uzasadnienie
    > jest podstawą złożenia apelacji.

    Skoro wyrok byl w marcu, to wniosek powinien byc dawno zlozony, a i
    samo uzasadnienie tez juz dawno.

    Zreszta podaja juz tezy z apelacji ... z rzeczywistej, czy z projektu
    adwokata?

    J.

  • 28. Data: 2022-08-31 13:15:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.08.2022 o 12:16, J.F pisze:

    > "1. Dzieci były wiązane. (...)
    >
    > Mozna, nie mozna?

    Z tobą jest coś nie tak, skoro masz takie dylematy.

    > Niektorzy sobie wieszaja - miecze, szable, katany, strzelby.

    Aby bronić bóstwo przed niewiernymi?

    > Niektorzy z tymi mieczami biegaja po polach.

    Aby bronić bóstwo przed niewiernymi?

    Jeżeli tak, to objaw ewidentnej porażki służby zdrowia.

    > A gdzies tam dalej ... czasy takie, ze tego kościoła trzeba czasem
    > bronic przed demonstrantami, ktorzy np wpadna na pomysl, zeby kościol
    > podpalic, czy ksiedzu szyby wybic.

    Nie popieram, ale rozumiem.
    Ciekawe dlaczego ludzie wpadają na takie pomysły? Może takie czasy, że
    ludzie w końcu postanowili bronić się przed agresją kościoła?

    > A ty co - nie chwycil bys za pałke/kamien/maczete, zeby np
    > "postepowych sił" bronic przed "faszystami"? :-P

    Zapytaj jakiegoś weterana z II WŚ dlaczego chwycił za broń w obronie
    przed faszystami.
    Zapisz sobie odpowiedź i przyklej na monitor, bo za tydzień znowu
    zapytasz o to samo.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2022-08-31 13:24:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 13:11, J.F pisze:
    > Tylko gdzie napisac, ze policjanci mowia "wsiadaj kurwo", rece
    > łamią, torturuja, albo im dziwnie duzo ludzi zatrzymanych umiera.

    W mojej ocenie to działa tak. Jakby materiały prasowe były wiarygodne,
    to bym był powód do przejmowania się każdą taką "rewelacją". Ale jeśli -
    z tym, ze się powtarzam - przypadku przeze mnie osobiście znanym,
    opisujący to dziennikarze tak przekręcają rzeczywistość, że nawet trudno
    to sprostować, to daje mi osobiście podstawy do przypuszczeń, ze w tych
    przypadkach, o których nie mam "zielonego pojęcia" jest podobnie. Bo
    czemu miało by być inaczej.

    Jeśli pojawia się afera z podrzucaniem butelek w miejsce postoju
    policjantów, podrzucaniem śmieci, czy inne podobne zdarzenia, to po
    prostu podkopuje to - przynajmniej moje - zaufanie. A najbardziej
    podkopuje to, e za te ewidentnie udowodnione sytuacje nikt nie poniósł
    odpowiedzialności karnej. Wyjaśnia się, ze prasa kłamała i nic. Więc
    dziennikarze sobie wypisują dyrdymały bezkarnie i przepraszam, że będąc
    tego świadomy po prostu im nie wierzę. Oczywiście czasem mogą prawdę
    napisać, ale skąd mam wiedzieć kiedy?

    > Skoro wyrok byl w marcu, to wniosek powinien byc dawno zlozony, a i
    > samo uzasadnienie tez juz dawno. Zreszta podaja juz tezy z apelacji
    > ... z rzeczywistej, czy z projektu adwokata?

    No widzisz. To powinno być w artykule. Zresztą ja bym się wstrzymał z
    tymi "rewelacjami" do uprawomocnienia się wyroku po prostu. Tyle, że
    pewnie klikalność by była mniejsza. Poz a tym teraz raz będzie klikanie.
    Potem drugi raz, jak będzie kolejny wyrok.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2022-08-31 13:31:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W szkołach dzieciom też nie wolno używać telefonów
    > komórkowych.

    Pewnie dlatego, żeby ich wrogowie nie namierzyli.

    > A dostrzegasz cały artykuł, czy tylko tytuł? No bo trochę co innego jest
    > "wiązanie rąk uczestnikom", a co innego jakaś tam akcja, że chodzili
    > przez kilkadziesiąt minut ze związanymi rękami i to dobrowolnie.

    Aaaa... to spoko... skoro była taka akcja, przez kilkadziesiąt minut, to
    wolno dzieciom ręce wiązać.
    Zapewne dzieci same wpadły na taki pomysł i błagały klechów żeby ich
    związali.
    Dobrowolnie... ja pierdolę.

    > Podobne zasady były - z tego co
    > wiem - na obozach harcerskich.

    Aaaa.. skoro na harcerskich... to na bank wszystkie tam panujące zasady
    były dobre. Z definicji.
    A te wojskowe, to jeszcze lepsze i koniecznie trzeba je wprowadzać na
    każdy zorganizowany wyjazd dla dzieci.

    > Zresztą, jak były kolonie z gór nad
    > morze, to też rodzice nie jeździli odwiedzać dzieci.

    Bo mieli zakaz?

    Każdemu normalnemu rodzicowi taki zapis w regulaminie wyjazdu powinien
    zaświecić w mózgu czerwoną lampkę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr