  • 11. Data: 2005-11-07 20:50:17
    Temat: Re: idą zmiany ?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dkodcb$f4r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Niedługo karniści będą praktykować u prokuratorów, a ci z ksiąg
    > wieczystych u notariuszy.
    > A gdzie wyślemy tych z sądów pracy ?

    Do PIPy. :P

  • 12. Data: 2005-11-07 21:18:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie wyślemy tych z sądów pracy ?

    Do roboty!

    :D

  • 13. Data: 2005-11-07 21:43:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w
    wiadomości

    > Przecież to proste: najzwyczajniej w świecie oświadcza, że nie
    > dostarczyłeś żadnych dóbr materialnych - i piłka jest po Twojej
    stronie.

    Komu to oświadcza? Z artykułu prasowego wynika, że komornik i tak
    zajmie, a on będzie musiał przed sądem dowodzić swojej racji. Wydaje
    mi się to niedorzecznym pomysłem.

    > A czy masz jakikolwiek jego podpis na jakimkolwiek dokumencie
    odbioru?
    > A jeśli chodzi o usługi: podstawą do odmowy mogłyby być np.
    reklamacje
    > (kopie listów czy faksów) dotyczące jakości usług.

    Toteż właśnie zaznaczyłem w wypowiedzi, że podejrzewam, iż jak zwykle
    dziennikarze coś uprościli z wrodzoną sobie znajomością rzeczy. Myślę,
    że dochodzenie tą drogą roszczeń będzie obwarowane jakimś wymogiem
    posiadania jakiegoś tam dokumentu. Załóżmy oświadczenia dłużnika o
    poddaniu się egzekucji w razie niewywiązania się ze zobowiązania. To
    już by było sensowne.

    Sprzedaje Ci coś, wystawiam fakturę i daję do podpisu oświadczenie.
    Nie płacisz, to faktura + oświadczenie idą do komornika. Komornik
    załóżmy jedynie pyta, czy podpisałeś to. Jeśli twierdzisz, ze tak, do
    egzekwuje. Jeśli twierdzisz, że nie, to powiadamia prokuratora o
    przestępstwie. Aż się prosi jakiś zapis w ustawie, by komornik w
    zakresie tej procedury mógł przyjąć oświadczenie pod rygorem
    odpowiedzialności z art. 233§6 kk.

    Takie unormowanie miało by głęboki sens praktyczny, bo odciążyło by
    sądy od wydawania oczywistych nakazów zapłaty.

  • 14. Data: 2005-11-07 22:09:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dkohpp$2dc$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Nie płacisz, to faktura + oświadczenie idą do komornika. Komornik
    > załóżmy jedynie pyta, czy podpisałeś to. Jeśli twierdzisz, ze tak, do

    A jeśli sprzedaż jest realizowana w ramach obszernej i skomplikowanej
    umowy z setką załączników i dłużnik twierdzi, że na podstawie par.74 pkt.7
    w związku z par.17 pkt.87c tej umowy służy mu prawo do wydłużenia terminu
    płatności o 163 dni, lecz wierzyciel jest innego zdania, to kto ma to
    badać, komornik?

    > Takie unormowanie miało by głęboki sens praktyczny, bo odciążyło by
    > sądy od wydawania oczywistych nakazów zapłaty.

    A szwadrony śmierci niech odciążą sądy od wydawania oczywistych wyroków w
    sprawach karnych?

  • 15. Data: 2005-11-07 22:29:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming napisał(a):

    > "Sędziowie sądów gospodarczych i prokuratorzy zajmujący się tą dziedziną
    > musieliby skończyć dodatkowe studia podyplomowe z ekonomii, zarządzania lub
    > MBA. Innym rozwiązaniem mogą być obligatoryjne praktyki dla sędziów w
    > realnej ekonomii, np. w kancelariach prawnych zajmujących się sprawami
    > gospodarczymi."

    A gdyby nawet, to ciekawe jak ich zmuszą :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 16. Data: 2005-11-07 22:30:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robi napisał(a):

    > A gdzie wyślemy tych z sądów pracy ?

    Do pracy :)

  • 17. Data: 2005-11-07 22:56:48
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Najlepsze z tego, że zazwyczaj prokuratorzy nie chcą się zajmować sprawami
    gospodarczymi - bo to najtrudniejsze i najbardziej długotrwałe postepowania.
    Chyba sam Zero bedzie musiał robić na 1000 etatów ;)

  • 18. Data: 2005-11-07 23:08:07
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > Toteż właśnie zaznaczyłem w wypowiedzi, że podejrzewam, iż jak zwykle
    > dziennikarze coś uprościli z wrodzoną sobie znajomością rzeczy.

    Czy jest sens ciągnąć ten wątek, zanim poznamy szczegóły? Po co mamy się
    domyślać tego, co już pewnie przybrało jako-tako konkretny kształt, i pewnie
    wkrótce się dowiemy?

    Ja tylko powtórzę - biorąc pod uwagę swoje, bardzo niedobre doświadczenia -
    że zmiany te wydają się iść w dobrym kierunku.

    Sądzę, że powinno być do tego jeszcze dodane niepobieranie przez US VAT-u od
    sum figurujących na nierozliczonych fakturach (ani kwoty z nich wynikające
    nie powinny być uwzględniane w dochodowym) - bo obecna praktyka to oczywiste
    pójście na łatwiznę ze strony US: "dawaj podatek - a swoimi problemami
    zajmuj się sam". Co znaczy "sam"? Płacę państwu podatki - więc niech mi
    urzędnicy PAŃSTWOWI pomagają, a nie utrudniają.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 19. Data: 2005-11-08 05:28:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dkojbf$416$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    terminu
    > płatności o 163 dni, lecz wierzyciel jest innego zdania, to kto ma

    Właśnie do tego mi służyło to oświadczenie dłużnika, ze poddaje się po
    upływie określonego terminu egzekucji. Zresztą nie ja wymyśliłem
    omijanie sądu. Ja jedynie próbuję pomysł "ucywilizować". :-)

    > A szwadrony śmierci niech odciążą sądy od wydawania oczywistych
    wyroków w
    > sprawach karnych?

    Czasem myślę, że by się przydały. :-)

  • 20. Data: 2005-11-09 02:20:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w wiadomości

    > Ależ jak najbardziej sensowny. Ile pieniędzy mógłbym odzyskać, gdyby to
    > było
    > dawniej...

    A pozew w postępowaniu upominawczym, to tak ciężko złożyć? Bez przesady.