-
1. Data: 2002-02-10 14:47:05
Temat: gwarancje...
Od: "PePe" <p...@a...net.pl>
witam.
kupilem karte graficzna (creative gf 2 mx na DDR'ach) 2 marca 2001,
gwarancja zostala udzielona na rok. obecnie karta nie dziala tak, jak
powinna, jest problem z wysylaniem koloru czerwonego na ekran
(sprawdzalem na roznych kablach i monitorach). probem polega na tym, ze
obecnie creative w zasadzie wycofal sie z robienia kart graicznych,
nigdzie w cennikach i ofertach nie jest dostepna. w warunkach gwarancji
wymienione jest, ze:
5. Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w terminie 21 dni
roboczych od daty dostarczenia sprzętu bądź 30 dni roboczych w przypadku
konieczności sprowadzenia z zagranicy niezbędnych do naprawy części.
6. Klientowi przysługuje prawo żądania wymiany sprzętu na nowy, jeżeli:
a) w ciągu pięciu dni od daty zakupu sprzęt ulegnie uszkodzeniu
(stwierdza pracownik serwisu)
b) w okresie gwarancji dokona sześciu napraw gwarancyjnych a sprzęt
nadal będzie wykazywał wady uniemożliwiające eksploatowanie go zgodnie z
przeznaczeniem
c) serwis gwarancyjny stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest
niemożliwe
d) naprawa nie zostanie dokonana w terminie określonym w punkcie 5 lub
innym uzgodnionym na piśmie z Klientem. Przy wymianie sprzętu na nowy
potrąca się równowartość brakujących lub uszkodzonych z winy Klienta
elementów oraz koszty ich wymiany.
pkt 6.b. 'uzgodnionym na pismie z klientem'. czyli jezeli sie nie zgodze
na przedluzenie 30-dniowego terminu, to musza mi wymienic karte?
poniewaz uszkodzenie, ktore opisuje mozna teoretycznie zaklasyfikowac
jako mechaniczne (czasem przy ruszaniu kablem kolor czerwony sie
pojawia, podejrzewam jakiesz uszkodzenie przy wyjsciu na k. graf), to
jak moge dochodzic prawa do naprawy? gdzie moge sie odwolac? i ostanie
pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge rzadac zwrotu
pieniedzy? przypuszczam, ze beda mi proponowali wymiane na inna karte,
ale z oczywistych wzgledow wole gotowke. kiedy moge odmowic wymiany?
dzieki
--
[ pozdrawia pE. ]
mugole wszystkich krajow...
-
2. Data: 2002-02-10 16:17:14
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Sun, 10 Feb 2002, PePe wrote:
> pkt 6.b. 'uzgodnionym na pismie z klientem'. czyli jezeli sie nie zgodze
> na przedluzenie 30-dniowego terminu, to musza mi wymienic karte?
Tak.
> pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge rzadac zwrotu
Rządać nie możesz (żądać tez zresztą nie) - to nie rękojmia.
> pieniedzy? przypuszczam, ze beda mi proponowali wymiane na inna karte,
> ale z oczywistych wzgledow wole gotowke. kiedy moge odmowic wymiany?
Gotówkę niestety każdy woli ;)
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
"We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]
-
3. Data: 2002-02-11 08:40:00
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>
> > pkt 6.b. 'uzgodnionym na pismie z klientem'. czyli jezeli sie nie zgodze
> > na przedluzenie 30-dniowego terminu, to musza mi wymienic karte?
>
> Tak.
>
> > pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge rzadac zwrotu
>
> Rządać nie możesz (żądać tez zresztą nie) - to nie rękojmia.
No wlasnie czy nie lepiej bylo by skorzystac z
rekojmi ???
I jaki termin na naprawe jest przewidzainy przy korzystaniu z rekojmi ??
AJA
>
> > pieniedzy? przypuszczam, ze beda mi proponowali wymiane na inna karte,
> > ale z oczywistych wzgledow wole gotowke. kiedy moge odmowic wymiany?
>
> Gotówkę niestety każdy woli ;)
>
> --
> Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
> "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
> We're English, and the English are best at everything." [W. Golding,
LotF]
>
-
4. Data: 2002-02-11 08:54:44
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Mon, 11 Feb 2002, Marek Drewniak wrote:
> > Rządać nie możesz (żądać tez zresztą nie) - to nie rękojmia.
>
> No wlasnie czy nie lepiej bylo by skorzystac z
> rekojmi ???
Nie, bo wtedy trzeba by udowodnić że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
Ponadto jest roczny termin zawity (od wydania rzeczy kupującemu).
> I jaki termin na naprawe jest przewidzainy przy korzystaniu z rekojmi ??
Żeby kupujący nie mógł odstąpić od umowy, powinno to nastąpić niezwłocznie
(niezwłocznie nie znaczy natychmiast) - art. 560 KC.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
"We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]
-
5. Data: 2002-02-11 09:37:05
Temat: Re: gwarancje...
Od: <m...@p...com>
> Nie, bo wtedy trzeba by udowodnić że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
> Ponadto jest roczny termin zawity (od wydania rzeczy kupującemu).
rzecz wydano w III 2001r, a więc jeszcze nie upłynął
>
> > I jaki termin na naprawe jest przewidzainy przy korzystaniu z rekojmi ??
>
> Żeby kupujący nie mógł odstąpić od umowy, powinno to nastąpić niezwłocznie
> (niezwłocznie nie znaczy natychmiast) - art. 560 KC.
jeżeli sprzedaż dotyczyła obrotu konsumenckiego ( a więc kupujący zawarł umowe
w celu bezpośrednio nie zwiazanym ze swoją działalnością gospodarczą) termin
ten wynosi co do zasady 14 dni od dnia złożenia reklamacji
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2002-02-11 15:46:12
Temat: Re: gwarancje...
Od: "PePe" <p...@a...net.pl>
Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" napisał:
| > pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge zadac
| > zwrotu
|
| żądać tez zresztą nie - to nie rękojmia.
OK... a jezeli karta nie moze byc naprawiona, ani wymieniona na nowa o
_dokladnie_ takich samych parametrach, to czy musza oddac kase?
przypuszczam, ze skoro nie produkuja, beda chcieli mi dac inna karte
gf2mx 400, ale to juz nie sa karty o takich parametrach (o ile wiem moja
karta jest jedynym gf2mx na ddr'ach..., a wszystkie inne sa na
sdr'ach...)
--
[ pozdrawia pE. ]
mugole wszystkich krajow...
-
7. Data: 2002-02-11 16:30:39
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Mon, 11 Feb 2002, PePe wrote:
> | żądać tez zresztą nie - to nie rękojmia.
> OK... a jezeli karta nie moze byc naprawiona, ani wymieniona na nowa o
> _dokladnie_ takich samych parametrach, to czy musza oddac kase?
Nie muszą - gwarancja nie przewiduje takiej możliwości, oczywiście można
się umówić inaczej, ale to malo prawdopodobne (za duży luksus dla
kupującego). Pozostaje ci czekać aż otrzymasz rzecz wolną od wad, w tym
czasie okres gwarancji nie biegnie, a po wymianie zaczyna biec od nowa.
> przypuszczam, ze skoro nie produkuja, beda chcieli mi dac inna karte
> gf2mx 400, ale to juz nie sa karty o takich parametrach (o ile wiem moja
> karta jest jedynym gf2mx na ddr'ach..., a wszystkie inne sa na
> sdr'ach...)
Nie mogą zmienić przedmiotu świadczenia (odnowienie) bez zgody
wierzyciela. A jeśli się nie zgodzisz... no cóż, jeśli świadczenie stanie
się fizycznie niemożliwe bez winy dłużnika, to wygaśnie zgodnie z art. 475
ust. 1 KC, więc lepiej zgódź się na inną kartę :-)
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
"We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]
-
8. Data: 2002-02-11 17:47:35
Temat: Re: gwarancje...
Od: "PePe" <p...@a...net.pl>
Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" napisał:
| Nie mogą zmienić przedmiotu świadczenia (odnowienie) bez zgody
| wierzyciela. A jeśli się nie zgodzisz... no cóż, jeśli świadczenie
| stanie się fizycznie niemożliwe bez winy dłużnika, to wygaśnie
| zgodnie z art. 475 ust. 1 KC, więc lepiej zgódź się na inną kartę :-)
moment... to chyba nie moj problem, ze karta nie jest dostepna, nie?
aaa... i co jest w tym 475 ust 1? bo nie wiem, lex'a nie mam...
--
[ pozdrawia pE. ]
mugole wszystkich krajow...
-
9. Data: 2002-02-11 18:18:30
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
On Mon, 11 Feb 2002, PePe wrote:
> aaa... i co jest w tym 475 ust 1? bo nie wiem, lex'a nie mam...
Nie musisz mieć -> prawo.hoga.pl
Art. 475. § 1. Jeżeli świadczenie stało się niemożliwe skutkiem
okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie
wygasa.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
"We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.
We're English, and the English are best at everything." [W. Golding, LotF]
-
10. Data: 2002-02-11 19:17:05
Temat: Re: gwarancje...
Od: "Grzegorz" <g...@d...pl>
Człowiek ma gwarancję na sprzęt i nie wie co ma z nią zrobić. No cóż. :)
Oddaj kartę jak najszybciej do serwisu wraz z opisem uszkodzenia i poproś
aby ją włączono do dokumentacji. Co do Creativa to się nie przejmuj.
Przypilnuj natomiast abyś dostał w zamian (bo raczej tak się to skończy)
kartę markową. Różnica cen jest tutaj niewielka, więc nie przyjmuj karty
którą nie wiadomo kto wyprodukował.
pozdrawiam
Grzegorz