  • 1. Data: 2002-11-10 19:20:02
    Temat: gwarancja w wypadku zamkniecia sklepu
    Od: k...@p...onet.pl

    Sytuacja jest nastepujaca. Komputer kupiony w sklepie, 2 lata gwarancji na
    sprzet, po roku pad twardy dysk (Segate), okazuje sie ze sklep juz nie
    istnieje, wlasciciel zalozyl sobie zupelnie inny biznes. Czy istnieje jakis
    sposob na wyegzekwowanie gwarancji np zwrocenia sie do do
    producenta/dystrybutora dyskow twardych danej marki?.
    Czy nie da sie scignac ex wlascicela sklepu?
    Co mozecie poradzic w tej sytuacji?

  • 2. Data: 2002-11-10 20:41:43
    Temat: Re: gwarancja w wypadku zamkniecia sklepu
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    gwarancja i sprzedaz to umowy cywilnoprawne pomiedzy osobami fizycznymi wiec
    niezaleznie od tego ile biznesow prowadzi wlasciel to obowiazuje go umowa
    WT

  • 3. Data: 2002-11-10 20:59:45
    Od: "Deuter" <d...@o...pl>

    "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> wrote in message
    > gwarancja i sprzedaz to umowy cywilnoprawne pomiedzy osobami fizycznymi
    wiec
    > niezaleznie od tego ile biznesow prowadzi wlasciel to obowiazuje go umowa

    Ja dorzuce jeszcze swoje pytanie do tematu.
    W czerwcu 2001 kupiłem CDRW w firmie Cezar, w grudniu pojechała do
    naprawy/wymiany gwarancyjnej. Po 2 miesiącach ( luty 2002), po kilku
    monitach dostałem odpowiedz że będzie zwrot pieniędzy, troszkę się zdziwiłem
    bo wiadomo że firma zrobi wszystko byle gotówki nie oddać. Po miesiącu i
    kilku telefonach dostałem fakture korygującą do podpisania którą podpisałem,
    odesłałem i czekałem na pieniązki. Po dalszym miesiącu dowiedziałem się że
    firma ogłosiła upadłość. Po kilku miesiącach dostałem pisemko (ksero) z
    właściwego sądu o postępowaniu układowym Cezara z wierzycielami. Pół roku
    mineło i nic.
    Czy moje pieniądze są stracone ?
    TIA

  • 4. Data: 2002-11-10 21:55:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Wieslaw Tomczak napisa_(a):

    > gwarancja i sprzedaz to umowy cywilnoprawne pomiedzy osobami fizycznymi

    tak?

    > wiec
    > niezaleznie od tego ile biznesow prowadzi wlasciel to obowiazuje go umowa

    KG

  • 5. Data: 2002-11-11 21:59:38
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wieslaw Tomczak napisa_(a):

    > tak?

    o osobe fizyczna.
    Mozna zawrzec umowe z osoba prawna jak na przyklad ABC Sp. z o.o.
    Nie mozna zawrzec umowy ze sklepem elektronicznym nalezacym do prywatnego
    wlasciiela.
    pieniadze za towar wzial wlasciciel (leb jego przedstawiciel) a nie sklep.
    Za wady przedmiotu i porzadek brzed budynkiem tez odpowiada wlasciciel a nie
    sklep
    - to by bylo na tyle - Łopatologicznie :))
    pozdrawiam
    WT

  • 6. Data: 2002-11-12 08:27:54
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Wieslaw Tomczak napisa_(a):
    > Nie mozna zawrzec umowy ze sklepem elektronicznym nalezacym do prywatnego
    > wlasciiela.
    > pieniadze za towar wzial wlasciciel (leb jego przedstawiciel) a nie sklep.

    pod warunkiem, że pierwsza osoba użyła sformułowania właściciel w tym
    znaczeniu ;)

    KG

  • 7. Data: 2002-11-19 12:05:32
    Od: Kratylos <k...@n...net>

    Wieslaw Tomczak wrote:
    > gwarancja i sprzedaz to umowy cywilnoprawne pomiedzy osobami fizycznymi wiec
    > niezaleznie od tego ile biznesow prowadzi wlasciel to obowiazuje go umowa
    > WT

    a czy moglbys mi powiedzec na podstawie jakich aktow prawnych wyciagasz
    te wnioski?
    chodzi mi o to jak ma uargumentowac moje stanowisko ex-wlascicielowi aby
    naklonic go do przestrzegania warunkow gwarancji

    --
    pozdr.
    Kratylos

  • 8. Data: 2002-11-21 09:31:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kratylos" <k...@n...net> wrote in message

> [...]
    > chodzi mi o to jak ma uargumentowac moje stanowisko ex-wlascicielowi aby
    > naklonic go do przestrzegania warunkow gwarancji

    Sprzedawca odpowiada z tytulu rekojmi.
    Jesli "sprzedawca" byl osoba fizyczna lub spolka nie majaca osobowosci
    prawnej,
    to wg mnie odpowiada niezaleznie od tego czy prowadzi czy nie prowadzi dalej
    dzialanosci.

    Natomiast z tytulu gwaracnji odpowiada ten, kto jest gwarantem.
    Prosze dobrze popatrzyc w karte gwarancyjna - moze to producent ?

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-11-22 14:53:34
    Od: Kratylos <k...@n...net>

    Boguslaw Szostak wrote:
> [...]
    >
    > Natomiast z tytulu gwaracnji odpowiada ten, kto jest gwarantem.
    > Prosze dobrze popatrzyc w karte gwarancyjna - moze to producent ?

    nie wyraznie sklep - pieczatka nazwy sklepu + imie nazwisko wlasciciela.
    rekojmia to tylko 3 miesace?

    --
    pozdr.
    Kratylos

  • 10. Data: 2002-11-25 08:11:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kratylos" [...]
    > nie wyraznie sklep - pieczatka nazwy sklepu + imie nazwisko wlasciciela.
    > rekojmia to tylko 3 miesace?

    Nie kto podbija pieczatke, lecz Kto jest GWARANTEM.

    A wg kodeksu cywilnego rekojmia to 1 rok.

    Boguslaw