  • 21. Data: 2005-12-04 00:00:40
    Temat: Re: gwarancja - tylko z pudelkiem?
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Udzielenie gwarancji jest obowiazkiem sprzedajacego
    Żeby nie wprowadzać zamieszania w naszej konwersacji o zasadności przechowania
    pudełka po TV ustalmy jedno - gwarancja nie jest obowiązkowa. Producent nie
    musi jej udzielić a jeżeli jej udzieli to kupujący nie musi z niej skorzystać:-)

    Góral

  • 22. Data: 2005-12-04 09:30:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał:

    >Udzielenie gwarancji jest obowiazkiem sprzedajacego
    A jednak NIE jest ! Podasz podstawę prawną takiego obowiązku ?

    Artur Golański

  • 23. Data: 2005-12-04 12:40:31
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    :dms8pc$5i7$...@n...news.tpi.pl...
    > Czesc,
    > Czy zapis na karcie gwarancyjnej, informujacy iz gwarant uzaleznia
    > usuniecie wady od dostarczenia, oprocz dowodu zakupu i karty gwarancyjnej,
    > takze oryginalnego opakowania, nie stoi w sprzecznosci z prawem? Na pewno
    > stoi w sprzecznosci ze zdrowym rozsadkiem. Jezeli kupuje telewizor, na
    > ktory jest dwuletnia gwarancja, to nie bede przeciez trzymal w mieszkaniu
    > przez dwa lata gigantycznego pudla po telewizorze????? Jezeli musialbym
    > trzymac pudlo po kazdym elektronicznym gadzecie, ktory kupie, pol
    > mieszkania mialbym w tekturze.

    Ten zapis najczesciej mowi ze jesli sprzet nie bedzie zapakowany w fabryczne
    opakowanie to po prostu serwis nie ponosi odpowiedzialnoscis za ewentualne
    uszkodzenia wynikłe podczas transportu, składajac reklamacje w sklepie to w
    momencie podpisywania zgloszenia reklamacyjnego podpisujesz sie rowniez pod
    takim zapiskiem, ale sprzet do reklamacji przyjma nawet bez opakowania
    fabrycznego.

  • 24. Data: 2005-12-04 12:51:01
    Temat: Re: gwarancja - tylko z pudelkiem? [mam nadzieje, ze podsumowanie]
    Od: "daniel" <c...@p...onet.pl>

    > Dobrowolność gwarancji nie oznacza całkowitej dowolności w kształtowaniu
    > jej treści. Ograniczają ją poza konkretnymi przepisami choćby zasady
    > współżycia społecznego, dobre obyczaje i istota stosunku prawnego. A co do
    > opakowania - takie postanowienie może być uznane na podstawie art.385[1] i
    > 385[3] pkt 21 kodeksu cywilnego za niedozwolone postanowienie umowne,
    > niewiążące konsumenta.
    >
    > KG

    Wlasnie o to mi chodzilo, wielkie dzieki.
    Az pozwole sobie zacytowac:

    Art. 385[1]. § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie
    uzgodnione indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i
    obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego
    interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień
    określających główne świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli
    zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.

    Art. 385[3]. W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
    [...]
    21) uzależniają odpowiedzialność kontrahenta konsumenta od wykonania
    zobowiązań przez osoby, za pośrednictwem których kontrahent konsumenta
    zawiera umowę lub przy których pomocy wykonuje swoje zobowiązanie, albo
    uzależniają tę odpowiedzialność od spełnienia przez konsumenta nadmiernie
    uciążliwych formalności,

    Trzymanie gigantycznych pudel przez dwa lata tylko dlatego, ze jest na nich
    nadruk producenta, to nieco uciazliwa formalnosc....

    Podsumowywujac dyskusje: No jasne, ze konsument powinien zwrocic reklamowana
    rzecz tak zapakowana, zeby nie ulegla zniszczeniu podczas _ewentualnego_
    dlaszego transportu (ktory notabene nie zawsze ma miejsce, bo czesto rzecz
    oddaje sie do punktu serwiowego, gdzie jest na miejscu naprawiany, wiec
    argument o transporcie odpada). Co do tego nie ulega watpliwosci. Nie mozna
    przyniesc urzadzenia w reklamowce. Ale nie przeginajmy tez w druga strone,
    jezeli rzecz jest porzadnie zapakowana, nieuczciwe byloby nie przyjecie
    towaru tylko dlatego, ze zapakowanany w inny karton. I z tego co udalo mi
    sie wywnioskowac z niektorych wypowiedzi osob patrzacych na to od strony
    sprzedawcy, tak rzeczywiscie jest, taki towar jest przyjmowany. Ja sam
    niedawno oddalem jedna rzecz w pewnym sieciowym markecie z elektronika bez
    pudelka (ktore wyrzucilem zaraz po zakupie, jak zawsze robie i bede robil),
    gdyz okazal sie niekompatybilny z moim komputerem, pani przyjela towar bez
    zadnych ceregieli z opakowaniem.

  • 25. Data: 2005-12-04 13:12:45
    Od: "daniel" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sklepie to w momencie podpisywania zgloszenia reklamacyjnego podpisujesz
    > sie rowniez pod takim zapiskiem, ale sprzet do reklamacji przyjma nawet
    Wlasnie, ze nie. Jest napisane dokladnie tak:
    "Gwarant zapewnia bezplatne usuniecie wady objetej gwarancja w terminie 14
    dni roboczych od daty daty dostarczenia wadliwego Zestawu Instalacyjnego _w
    oryginalnym opakowaniu_ wraz z dowodem zakupu." [podkreslenie moje]
    Wiec z zapisu wynika, ze gwarant badz wystepujacy w jego imieniu maja prawo
    uchylic sie od naprawy, jezeli "Zestaw Instalacyjny" nie bedzie w opaowaniu
    producenta.
    Jeszcze tak na marginesie, pojawily se glosy, ze tych pudelek nie ma az tak
    duzo. Jezli ktos z Was kupowal w sklepie komputerowym "skladaka", to z
    pewnoscia a w komplecie dostal cala gore pudelek (od monitora, od obudowy,
    od plyty, klawiatury, myszy, ze czterech kart rozszerzen, drukarki, jeszcze
    pewnie o paru zapomnialem), i juz mamy po piwnicy, a to tylko jeden zakup...

  • 26. Data: 2005-12-04 13:56:55
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "daniel" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    pudlo
    > po kazdym elektronicznym gadzecie, ktory kupie, pol mieszkania mialbym w

    jak nie odpowiadają ci warunki gwarancji to ją podrzyj i wyrzuć do śmieci
    weź fakturę zakupu i wal do sprzedawcy ten odpowiada 2 lata w przypadku
    konsumenta - i tu nie ma mowy o takich warunkach.
    W,

  • 27. Data: 2005-12-04 14:26:06
    Od: "Kuba-RPM" <Kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIE!life.home.pl>

    > jak nie odpowiadają ci warunki gwarancji to ją podrzyj i wyrzuć do śmieci
    > weź fakturę zakupu i wal do sprzedawcy ten odpowiada 2 lata w przypadku
    > konsumenta - i tu nie ma mowy o takich warunkach.

    albe rękojmia jesli kupiłeś na firmę.
    wracając do niezgodności z umową, to problem pojawia sie po uplywie 6 m-cy
    od zakupu, ponieważ później to Ty musisz udowodnić ze wada istniała od
    początku.

    --
    pozdrawiam,
    Jakub

  • 28. Data: 2005-12-04 19:06:45
    Od: Terra <t...@y...com>

    daniel napisał(a):
> [...]
    > po kazdym elektronicznym gadzecie, ktory kupie, pol mieszkania mialbym w

    Czesc,
    z tego, co wiem, to nie jest obowiazkiem posiadanie pudla, jednak
    oddajac dana rzecz do reklamacji podpisuje sie oswiadczenie o stopniu
    uszkodzenia oraz bierze odpowiedzialnosc za ewentualne zniszczenia, do
    ktorych moze dojsc podczas transportu rzeczy;
    na tej podstawie nie ma przeciwskazan do przyjecia rzeczy do reklamacji,

    pozdr!
    Terra

  • 29. Data: 2005-12-04 19:27:25
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Kuba-RPM" <Kuba-RPM@PRZED_MALPA_TYLKO_IMIE!life.home.pl> wrote in message

> [...]
    > wracając do niezgodności z umową, to problem pojawia sie po uplywie 6 m-cy
    > od zakupu, ponieważ później to Ty musisz udowodnić ze wada istniała od

    w przypadku gwarancji musisz dowodzić od momentu odebrania towaru...
    W,

  • 30. Data: 2005-12-04 19:33:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wirtualna napisał(a):
    > w przypadku gwarancji musisz dowodzić od momentu odebrania towaru...

    co dowodzić? przecież dużo zależy od treści gwarancji i tego jakie
    obowiązki przyjął na siebie gwarant

    KG