  • 11. Data: 2009-03-11 09:57:57
    Temat: Re: gwarancja na samochód -co obejmuje
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Vasco" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gp822b$dp2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > No to można powiedzieć, że się łapię. Rocznik 2000.

    > Znajomy też narzekał na Lagunę (teraz ma pewnie z 4-5 lat), więc możliwe,
    > że załapałem się na ostatnią partię.

    Chodzi o moment konstrukcji samochodu, to tutaj poszły oszczędności, nie o
    datę produkcji.
    Nissana podobnie spierdzielili po przejęciu.

  • 12. Data: 2009-03-11 18:07:33
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Kiedyś miałem podobny dylemat i przyjąłem w swoim postępowaniu z
    > gwarantami, że części eksploatacyjne to takie, których wymiana jest
    > opisana w instrukcji obsługi.

    Ale przyjąłeś to dla swojego spokoju sumienia czy z jakimiś innymi
    korzyściami jeszcze?

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2009-03-11 18:09:37
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Moje Twingo (a wiec chyba najtansze Renault) przepalalo zarowki raz na
    > miesiac (ale tylko te od "krotkich") -
    To mnie pocieszyłeś.
    Problem w scenicu jest taki, że po stronie kierowcy nie wymienisz żarówki
    bez wyciągania akumulatora.

    --
    PawełJ

  • 14. Data: 2009-03-11 20:49:56
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    > Ale przyjąłeś to dla swojego spokoju sumienia czy z jakimiś innymi
    > korzyściami jeszcze?

    Z korzyściami. Uzasadniam to w ten sposób, że jeśli jest napisane w
    instrukcji np. wymieniamy olej co XX km, pasek rozrządu co XXkm, świece co
    XX km, filtry co XXkm itd. to oznacza, że te części ulegną zużyciu po
    określonym w instrukcji czasie a pozostałe części powinny pracować dobrze
    przez dłuższy czas tzn. conajmniej przez okres gwarancji. Jeśli chodzi o
    inne podzespoły np. żarówki, których wymiana jest opisana w instrukcji to
    mogę przyjąć dla swojej wygody, że ich działanie jest na tyle mało
    przewidywalne iż to też są materiały eksploatacyjne.

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2009-03-11 21:47:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > określonym w instrukcji czasie a pozostałe części powinny pracować dobrze
    > przez dłuższy czas tzn. conajmniej przez okres gwarancji.

    Jasne.
    Np. zawieszenie przez 200 kkm na polskich drogach.