  • 31. Data: 2009-12-19 00:41:45
    Temat: Re: gwarancja
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-19 01:35, Liwiusz wrote:

    > Nie taki klasyczny, bo niezgodność z umową to roszczenie do sprzedawcy,
    > a sprzedawca z reklamą może nie mieć nic wspólnego i może wcale nie
    > obiecywać dłuższej gwarancji.

    Mój nieuprawniony skrót myślowy :-) Ale jeżeli reklama pochodzi od
    sprzedawcy lub sprzedawca jest elementem kanału sprzedaży, ktory
    wyemitował tę reklamę (np. franczyza czy tzw. autoryzowany sprzedawca),
    to jest to niezgodność.

  • 32. Data: 2009-12-19 00:45:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-19 01:36, Liwiusz wrote:

    > Jeśli sprzedawca umówi się z kupującym, że daje gwarancję na rok, to nie
    > ma mowy o niezgodności z umową, nawet jeśli producent gdzieś w reklamach
    > obiecuje 2 lata.

    W teorii masz oczywiście rację, ale z praktycznego punktu widzenia i
    znając mechanizm działania sieci dystrybucyjnych, nie za bardzo widzę
    interes sprzedawcy w takim mechaniźmie.

  • 33. Data: 2009-12-19 01:05:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > sprzedawcy lub sprzedawca jest elementem kanału sprzedaży, ktory
    > wyemitował tę reklamę (np. franczyza czy tzw. autoryzowany sprzedawca),

    Żadna franczyza, przecież wówczas sprzedawca to kto inny niż
    producent. A że jakoś umowami powiązany? To mało ważne imho.

    Ale załóżmy, że to sprzedawca jest odpowiedzialny za reklamę.
    Reklamuje 2 lata, klient dostaje 1 rok. Niezgodność? Pewności nie mamy,
    zawsze może być tak, że w danej transakcji strony się umówiły na coś
    innego niż w reklamach.

    Czy gwarancja jest cechą produktu, którą można reklamować w ten
    sposób - to już drugi problem. Moim zdaniem nie.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-12-19 06:23:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pmlb napisał(a):

    > I nie bankrutuja... he dziwne:)

    I Ci konsumenci, ktorzy kupuja bez slowa to co inni zwrocili ;P

    j.

  • 35. Data: 2009-12-20 13:05:30
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Tak, my tutaj dzikusy, nawet wzrost gospodarczy mamy, a teraz w
    > modzie jest recesja.

    I zamaraza po 15 osob dziennie...
    Juz wole ta recesje... niz ten wzrost gospodarczy.

  • 36. Data: 2009-12-20 13:07:02
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> wrote in message

    > I Ci konsumenci, ktorzy kupuja bez slowa to co inni zwrocili ;P

    Maja pelne prawo zwrocic towar!
    Czy sadziesz, ze ty kupujesz nigdy nie uzywane rzeczy?
    Sadzisz, ze handlowcy w polsce sprzedaja tylko fabrycznie nowe rzeczy?
    Wiec sie nie zdziw, ze w polsce popularne jest kupowanie "zwrotow" z
    magazynow producenta i sprzedawanie jako nowych - aha, w polsce "widzialy
    galy co braly" :))) nie oddasz...
    Milego konsumowania.

  • 37. Data: 2009-12-20 13:08:37
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Możesz się nauczyć cytować? Może jakieś kursy w tej UK organizują, dla
    > takich co sami nie dają rady, bo strasznie trudno się Ciebie czyta. Chyba
    > że to jakiś nowy sposób cytowania w całej Unii, i tylko my 100 lat za
    > murzynami jesteśmy...

    Nie wymagam od ciebie bys czytal co pisze....
    To twoja nieprzymuszona wola, nie podoba sie to nie czytaj. Dlaczego sie
    katujesz? Jestes jakims meczennikiem?:))

  • 38. Data: 2009-12-20 13:57:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-12-2009 o 14:07:02 pmlb <p...@d...com> napisał(a):

    > magazynow producenta i sprzedawanie jako nowych - aha, w polsce
    > "widzialy galy co braly" :))) nie oddasz...

    Caveat emptor się kłania

    --
    Tomek

  • 39. Data: 2009-12-20 14:04:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    pmlb pisze:

> [...]
    > Wiec sie nie zdziw, ze w polsce popularne jest kupowanie "zwrotow" z
    > magazynow producenta i sprzedawanie jako nowych - aha, w polsce "widzialy

    Sklep internetowy Agito taki towar chyba sprzedaje. Jestem na 99,9%
    pewna, że kupiłam w tym sklepie towar ze zwrotów.

    --
    animka

  • 40. Data: 2009-12-20 20:38:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > I zamaraza po 15 osob dziennie...

    Zamarza ten, co woli się upić na mrozie, niż być trzeźwy w
    noclegowni. W tym zakresie jeszcze mamy wolny kraj. Bojówki państwowe
    jeszcze nie są na tyle sprawne, aby każdego człowieka wsadzić tam gdzie
    urzędnik każe.

    > Juz wole ta recesje... niz ten wzrost gospodarczy.

    Jak jeszcze wykażesz, że recesja gospodarcza jest połączona z
    niezamarzaniem osób w zimie, to zawnioskuję dla Ciebie o Nobla :)

    --
    Liwiusz