-
1. Data: 2002-11-29 10:58:43
Temat: gwarancja
Od: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl>
Interesuje mnie wykładnia do kodeksu cywilnego na temat gwarancji:
par.577-581(chyba)
Czy koszt dostarczenia sprzętu do serwisu ponosi gwarant?
Jeśli gwarant zastrzegł w gwarancji ze koszt przesyłki ponosi właściciel, to
czy jest to sprzeczne z obowiązującym polskim prawem?
Jeśli dokonano 3 istotnych napraw i sprzęt nie nadaje się do użytku, to
serwis jest zobowiązany wymienić na nowy(chodzi o monitor, marka ta już nie
istnieje), lub o podobnych parametrach, czy też można żądać zwrotu gotówki?
Jeżeli monitor został odesłany nie naprawiony, to czy mogę uznać, że doszło
do złamania umowy gwarancyjnej?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Damian
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2002-11-30 22:02:47
Temat: Re: gwarancja
Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
Użytkownik "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:as7h9i$7b0$1@news.gazeta.pl...
> Interesuje mnie wykładnia do kodeksu cywilnego na temat gwarancji:
> par.577-581(chyba)
> Czy koszt dostarczenia sprzętu do serwisu ponosi gwarant?
> Jeśli gwarant zastrzegł w gwarancji ze koszt przesyłki ponosi właściciel,
to
> czy jest to sprzeczne z obowiązującym polskim prawem?
> Jeśli dokonano 3 istotnych napraw i sprzęt nie nadaje się do użytku, to
> serwis jest zobowiązany wymienić na nowy(chodzi o monitor, marka ta już
nie
> istnieje), lub o podobnych parametrach, czy też można żądać zwrotu
gotówki?
> Jeżeli monitor został odesłany nie naprawiony, to czy mogę uznać, że
doszło
> do złamania umowy gwarancyjnej?
> Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
> Damian
>
>
>
> --
> Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której możesz
wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
minął rok to możesz odstąpić od gwarancji na rzecz rękojmi sprzedawcy i do
niego się zwrócić. Serwis nie zwróci ci pieniędzy podobnie jak i gwarant bo
im nie płaciłeś nie wymieni ci również sprzętu jak gwarant nie dostarczy mu
nowego i nie ma na magazynie na wymiany. Pytanie - serwis odesłał ci monitor
bo może gwarant zerwał z nim umowę o naprawy( o to chodziło że marka nie
istnieje)? Roszczenia możesz z tytułu gwarancji wnosić do gwaranta a nie do
serwisu bo co on jest winny jak już nie naprawia tego typu sprzętu. Ale od
porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.
-
3. Data: 2002-12-02 15:03:44
Temat: Re: gwarancja
Od: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl>
Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
news:3de9356e$1@news.home.net.pl...
> > > Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
> Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której
możesz
> wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
> to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
> lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
> gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
> sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
> pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
> minął rok to możesz odstąpić od gwarancji na rzecz rękojmi sprzedawcy i do
> niego się zwrócić. Serwis nie zwróci ci pieniędzy podobnie jak i gwarant
bo
> im nie płaciłeś nie wymieni ci również sprzętu jak gwarant nie dostarczy
mu
> nowego i nie ma na magazynie na wymiany. Pytanie - serwis odesłał ci
monitor
> bo może gwarant zerwał z nim umowę o naprawy( o to chodziło że marka nie
> istnieje)? Roszczenia możesz z tytułu gwarancji wnosić do gwaranta a nie
do
> serwisu bo co on jest winny jak już nie naprawia tego typu sprzętu. Ale od
> porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.
>
> Na wstępie dzięki za pomoc, ale moze jednak wyjaśnię szczegółowo:
Wszelkie zobowiązania przejęła firma Viewsonic, ale w mojej gwarancji jako
gwarant istnieje Nokia Poland sp zoo.Nie wiem czy umowa pomiędzy tymi
firmami została zawarta w formie cesjii, czy przelewu wierzytelności(chyba
tak się to nazywa)?
Chodzi o monitor firmy Nokia 446Pro. Nokia (ta w Finlandii) sprzedała swój
dział monitorów firmie Viewsonic, przy okazji zmienił się serwis na fimę
Arpa z Poznania(ma podpisaną ważną umowę z Viewsonic-iem). Monitor został
wysłany poraz drugi do serwisu na mój koszt. Próbowałem dochodzić swoich
praw, ale zbywano mnie gadką, że serwis ma podpisaną umowę na naprawy taką
a nie inną i nie będzie płacił za przesłanie do nich monitora(i tu wchodzą
artykuły 577-581)Czy mogę domagać się od gwaranta zwrotów kosztów, czy jeśłi
podisałem umowę gwarancyjną to tym samym zrzekłem się praw wynikających z
kodeksu cywilnego?
Druga rzecz to czy gdy monitor został do mnie odesłany z usterką(zgłosiłem
to zaraz do serwisu, przyjęli monitor na swój koszt przyznają tym samym że
nienaprawili sprzętu)to mam prawo domagać się rozwiązania umowy między nami
i zwrotu pieniędzy(niestety czegoś takiego jak Viewsonic Polska nieistnieje,
najbliższe przedstawicielstwo jest w Niemczech)?
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/