  • 11. Data: 2005-07-12 11:46:41
    Temat: Re: groźba karalna / pomówienie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > Problem jednak w tym, ze w sadzie trzeba to udowdnic.
    > Inaczej sad to oleje. Niestety.

    Czemu niestety? Chyba na szczęsie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 12. Data: 2005-07-12 11:50:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a jezlei iles to sto , to juz nie jest publicznie ? Nie mozna mowic o
    > pomowieniu?

    Niczego się nie uczysz. Już to kiedyś wyjaśniałem i to nawet chyba tobie.
    Zniewaga jest dokonana publicznie wtedy, kiedy wypowiedź lub gest,
    wyrażający pogardę dla drugiego człowieka, może być rzeczywiście
    odebrany przez *bliżej nieokreśloną* liczbę osób.

  • 13. Data: 2005-07-12 12:11:06
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > Zniewaga jest dokonana publicznie wtedy, kiedy wypowiedź lub gest,
    > wyrażający pogardę dla drugiego człowieka, może być rzeczywiście
    > odebrany przez *bliżej nieokreśloną* liczbę osób.

    Dziekuje.
    --
    careful with that axe Eugene!

  • 14. Data: 2005-07-12 12:43:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Czemu niestety? Chyba na szczęsie.

    I tak, i nie.

    Natomiast mowie niesty, myslac o tych przestepstwach, ktore
    mialy miejsce, lecz nie zostaly udowodnione, skutkiem
    czego pokrzywdzeni sa zawiedzeni, sfrustrowani, a czesto
    tez zastraszeni bezkarnoscia sprawcow. Natomiast
    sprawcy przetespstw nieukranych ciesza sie,
    ze nie zostali ukarani i maja w pogardzie prawo.

    Zle jest gdy skazuje sie niewinych, i zle jest
    gdy uniewinnia sie winnych.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 15. Data: 2005-07-12 13:52:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    poreba napisał(a):

    > Sugerujesz odpowiedzialność z tytułu złamania tajemnicy zawodowej?

    Najprawdopodobniej to sugerowałem ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 16. Data: 2005-07-12 13:54:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> popełnił 12 lip 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:davsjs$23t$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Można to zakwalifikować jako fachową informację medyczną od
    > lekarza pierwszego kontatku.
    Sugerujesz odpowiedzialność z tytułu złamania tajemnicy zawodowej?

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2005-07-12 17:15:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Niczego się nie uczysz.

    ucze ucze, ale kazdemu zdarza sie co nie co zapomniec

> [...]
    > wyrażający pogardę dla drugiego człowieka, może być rzeczywiście odebrany
    > przez *bliżej nieokreśloną* liczbę osób.

    no to w takim razie obraza

    "podaję do wiadomości publicznej, że: jesteś kutasem, dupkiem, palantem,
    IMPOTENTEM"

    Art. 216
    § 1.
    Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność,
    lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    P.

  • 18. Data: 2005-07-12 17:36:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > no to w takim razie obraza
    >
    > "podaję do wiadomości publicznej, że: jesteś kutasem, dupkiem, palantem,
    > IMPOTENTEM"

    To że ktoś powiedział że podaje to do wiadomości publicznej nie oznacza
    że zrobił to publicznie - skąd wiesz że obiektywnie i rzeczywiście ta
    informacja mogła być odebrana przez bliżej nieokreśloną liczbę osób?

  • 19. Data: 2005-07-12 19:26:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To że ktoś powiedział że podaje to do wiadomości publicznej nie oznacza że
    > zrobił to publicznie

    powyzszy przepis nie wymaga aby to bylo publicznie zrobione. Wydaje mi sie
    ze teraz mylisz 212 z 216.
    Po z atym mam tu na mysli albo zmierzanei do popelnienia czynu zabronionego,
    jezeli tego nie da sie wykazac
    to na pewno Art. 190.
    (przy zalozeniu ze zalozyciel watku nie jest kutasem, dupkiem, palantem,
    IMPOTENTEM)

    - skąd wiesz że obiektywnie i rzeczywiście ta
    > informacja mogła być odebrana przez bliżej nieokreśloną liczbę osób?

    tego nie da sie ocenic przy zmierzaniu do popelneinia. przestepstwa oraz
    przy grozeniu popelnieniem.
    Tak mi sie wydaje.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 20. Data: 2005-07-12 19:35:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > ze teraz mylisz 212 z 216.
    > Po z atym mam tu na mysli albo zmierzanei do popelnienia czynu zabronionego,

    Myślałem że nadal rozmawiamy o tym czy maile są znieważeniem publicznym.
    A tu przeskoczyłeś na inny temat. I tyle.