  • 21. Data: 2007-09-29 14:07:31
    Temat: Re: gra komputerowa na firme?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> writes:

    > dokldanie to samo, to i to przechodzi przez kompilator.

    Twórcy wątku najprawdopodobniej chodziło o to, czy gra komputerowa
    jest utworem audiowizualnym w rozumieniu ustawy prawo autorskie
    i -- czy jako utwór audiowizualny -- jest przedmiotem specyficznych
    przepisów, które zostały niedawno uznane przez Trybunał Konstytucyjny
    za niezgodne z Konstytucją RP, a nad nowelizacją których obradował
    we wrześniu Parlament.

    Jeśli chodzi o traktowanie niektórych programów komputerowych jako
    utworów audiowizualnych, to osobiście jestem za, chociaż może to
    wprowadzić niezłe zamieszanie (czy dźwiękowo-graficzny interfejs
    użytkownika, przy użyciu którego obsługuje się komputer osobisty
    jest już utworem audiowizualnym, czy jeszcze nie?).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 22. Data: 2007-09-29 17:10:54
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Sowiecki Agent pisze:

    > dokldanie to samo, to i to przechodzi przez kompilator. Tyle ze jedno
    > korzysta z wlasciwosci pewnego sprzetu (karty gr.) a drugie nie.
    Przecież z karty graficznej korzysta wszystko, co generuje jakiś obraz -
    w tym i "Płatnik", i "program dla księgowej". Jedyną różnicą między grą
    komputerową, a programem, która przychodzi mi do głowy, jest to, że ta
    pierwsza służy do rozrywki.

    > P.
    Pozdrawiam, argothiel

  • 23. Data: 2007-09-29 17:12:00
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    argothiel pisze:
    > Jedyną różnicą między grą
    > komputerową, a programem,

    Oczywiście gra to jest rodzaj programu - powinienem napisać "między grą
    a programem komputerowym niebędącym grą"

  • 24. Data: 2007-09-30 02:08:34
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>!

    > Przecież z karty graficznej korzysta wszystko, co generuje jakiś obraz -
    > w tym i "Płatnik", i "program dla księgowej".

    Pewnie chodziło o to, z jakich właściwości program korzysta. Karty
    graficzne posiadają np. akcelerację 3D, która w Płatniku raczej ma
    średnie zastosowanie.

    --
    [[:pl:user:gophi]]

  • 25. Data: 2007-09-30 07:41:44
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Pewnie chodziło o to, z jakich właściwości program korzysta. Karty
    > graficzne posiadają np. akcelerację 3D, która w Płatniku raczej ma

    Program graficzny do tworzenia obiektów 3D też korzysta z akceleracji,
    podobnie np. programy do projektowania domu czy wystroju mieszkania.

    Pozdrawiam, argothiel