  • 1. Data: 2002-05-27 07:38:16
    Temat: glosna muzyka sasiada
    Od: "D|A|S" <d...@p...onet.pl>

    Czy jest jakiś sposób na sąsiada który głośno puszcza muzykę (organizuje
    zabawy pod namiotem, dyskoteki), oczywiście na własnym terenie ale muzyka
    dociera do naszego ogrodu i jest bardzo uciążliwa tym bardziej ze jest tak
    codziennie. nie pomaga prośba o ściszenie czy wyłączenie on po prostu z tego
    żyje (z turystów) ale czy nie jest potrzebne do tego cos w stylu zgody gminy
    czy innych władz na organizacje imprez masowych. Czy są jakieś normy hałasu
    jakie człowiek może wytwarzać bez szkody dla innych. Czy zobowiązanie go do
    budowy "zapory" od hałasu jest możliwe. Uwierzcie krzyki 30 a nawet więcej
    dzieci w sobotnie popołudnie to nie jest przyjemność.

  • 2. Data: 2002-05-27 08:20:40
    Temat: Re: glosna muzyka sasiada
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabawy pod namiotem, dyskoteki), oczywiście na własnym terenie ale muzyka
    > dociera do naszego ogrodu i jest bardzo ucišżliwa tym bardziej ze jest tak
    > codziennie. nie pomaga prośba o ściszenie czy wyłšczenie on po prostu z tego
    > żyje (z turystów) ale czy nie jest potrzebne do tego cos w stylu zgody gminy
    > czy innych władz na organizacje imprez masowych. Czy sš jakieś normy hałasu
    > jakie człowiek może wytwarzać bez szkody dla innych. Czy zobowišzanie go do
    > budowy "zapory" od hałasu jest możliwe. Uwierzcie krzyki 30 a nawet więcej
    > dzieci w sobotnie popołudnie to nie jest przyjemność.

    Powstala podobno Liga Ochrony przed Halasem.
    Wniosek o dodkonanie pomiaru halasu mozesz zglosic do SANEPID-u,
    Panstwowego Instytutu Higieny, Instytutu Medycyny Pracy itd.
    lub dokonac samodzielnie, prywatnie, u znajomego.
    Mozesz umiescic logger, ktory bedzie mierzyl poziom halasu w cyklu
    dziennym, tygodniowym, miesiecznym, albo uzyc programu, ktory bedzie
    dokonywal zapisu poziomu halasu na dysk komputera.

    Niestety co dla jednego halasem, to dla drugiego doskonala zabawa.
    Halas i wibracje powietrza moga wywolywac zwiekszona produkcje
    adrenaliny i stad taka popularnosc glosnych imprez masowych.

    Poczytaj dyrektywy UE nt. zwalczania halasu na osiedlach mieszkaniowych,
    w miejscach publicznych.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-05-27 09:25:20
    Od: eReS <s...@n...address.com>

> [...]
    > dociera do naszego ogrodu i jest bardzo uci??liwa tym bardziej ze jest tak
    > codziennie. nie pomaga proœba o œciszenie czy wy??czenie on po prostu z tego
    > ?yje (z turystów) ale czy nie jest potrzebne do tego cos w stylu zgody gminy
    > czy innych w?adz na organizacje imprez masowych. Czy s? jakieœ normy ha?asu
    > jakie cz?owiek mo?e wytwarzaae bez szkody dla innych. Czy zobowi?zanie go do
    > budowy "zapory" od ha?asu jest mo?liwe. Uwierzcie krzyki 30 a nawet wi?cej
    > dzieci w sobotnie popo?udnie to nie jest przyjemnoœae.

    tez by mi sie przydaly podobne informacje.
    mam kosciol jakies 150m od domu. w kosciele sa zalozone dzwony, ktore
    daja czadu codziennie o 12:00 i 21:00 no a w swieta jeszcze dodatkowo
    kilka razy.
    --
    -=-=-=-=-=-=-
    ** eReS **

  • 4. Data: 2002-05-27 11:14:04
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Trzeba zgłosić sprawę do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Wykonają
    pomiary, nałożą sankcje. Niestety przepisy wymagają powiadomienia sąsiada o
    terminie pomiarów. Wtedy może się uciszyć. Pozostanie niezależna ekspertyza -
    np. Ligi Walki z Hałasem.
    Powodzenia,
    Piotr

  • 5. Data: 2002-05-27 11:21:59
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Piotr Fonon wrote:

> [...]
    > terminie pomiarów. Wtedy może się uciszyć. Pozostanie niezależna ekspertyza -

    Ta Liga nie ma chyba jeszcze strony w internecie ?
    Jacek

  • 6. Data: 2002-05-27 16:09:20
    Od: "D|A|S" <d...@p...onet.pl>

    bede dzialal dzieki