  • 71. Data: 2008-04-13 17:25:51
    Temat: Re: gielda - przerabianie kart, konsol itp?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Any User wrote:

    > Kwestia dogadania się producenta z konsumentem. Podejrzewam zatem, że
    > jeśli jest jakiś tam rejestr, to jest on nieuzasadniony.

    To załóż sobie jakiś bananaland i tam się przenieś. Będziesz mógł sam z
    soba zwierać dowolne umowy, nawet karać sie śmiercią za złamanie zakazu
    ruchamiania gier.

    W swiecie cywilizowanym obowiązują nieco inne zasady.

    M.

  • 72. Data: 2008-04-13 18:25:50
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl> napisal:
    > 1. Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    > niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    > zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub
    > zwielokrotnianiem utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo
    > dokonuje obrotu takimi urządzeniami lub ich komponentami, albo
    > reklamuje je w celu sprzedaży lub najmu,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 3.

    Wskaz, w ktorym momencie nastepuje:
    a) obejscie zabezpieczen przed odtwarzaniem,
    b) przegrywanie,
    c) zwielokrotnianie,

    bo na razie tego nie dostrzegam. W szczegolnosci np. jezeli
    w ataku fanaberii zbuduje sobie interpreter PC na innym procesorze
    i tam uruchomie dowolny LEGALNIE nabyty program, to nie dokonuje
    zadnych obejsc zabezpieczen, bo ICH NIE BYLO. Jak mnie dopadnie
    jeszcze wiekszy atak zapalu (i kasy ;) ) to mozna rozwazyc budowe
    emulatora PSP.

    Wskaz w takim razie obejscie zabezpieczen w przypadku modchipa
    i uzasadnij to. Bo budowa imitatora nie jest obchodzeniem zabezpieczen
    tak samo jak nie jest nim eksploatowanie odtwarzaczy region-free,
    o ile nie naruszam ograniczen patentowych. A i to tylko w zakresie
    materialnym, bo amerykanskie patenty software'owe w UE mozna
    zignorowac. Akcentuje, ze nie rozwazam niedozwolonych modyfikacji
    kodu, natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby stosowac podwojne
    poziomy interpretacji tego kodu :) i chce widziec prawnika, ktory
    bedzie w stanie tego zabronic na gruncie prawa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 73. Data: 2008-04-13 18:32:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    [...]

    > Słyszałem, że podobno jakaś firma produkuje dżinsy zezwalając aby
    > konkretny model był noszony tylko w konkretny dzień tygodnia.

    Pisanie programów komputerowych wyglądających i pełniących funkcję
    dżinsów jest b. popularne, szczególnie na Zachodzie.

  • 74. Data: 2008-04-13 18:34:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > W wiadomości news:87od8eui13.fsf@heclap.domek "Piotr Dembiński"

    > Nie, nie, dowodziku, że jak sobie urządzonko kupiłem to nie mogę
    > w nim sobie coś pozmieniać, choć jest to ewidentnie moja własność.

    Ewidentnie czasami pewnie możesz, o ile nie wiąże się to
    z wytworzeniem urządzenia, którego dotyczy art. 118.

  • 75. Data: 2008-04-13 18:34:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> writes:

    > Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Gra jest kupiona legalnie, konsola legalnie, co więc się kradnie??

    Art. 118 nie traktuje o kradzieży.

  • 76. Data: 2008-04-13 18:38:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87od8dk3jb.fsf@heclap.domek "Piotr Dembiński"

    > Ewidentnie czasami pewnie możesz, o ile nie wiąże się to
    > z wytworzeniem urządzenia, którego dotyczy art. 118.
    No wreszcie! Wreszcie ktoś z grubsza zatrybił!
    Gratulacje.
    Jeszcze kwestia celu, ale to już drobniejsza sprawa.

    --
    Jotte

  • 77. Data: 2008-04-13 18:40:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > Kupujący nie *żadnego* obowiązku troszczyć się o to że przeróbka
    > zakupionego towaru spowoduje ograniczenie dochodów sprzedającego
    > ze sprzedaży kolejnych wersji po paskarskich cenach.

    Art. 118 nie uzależnia karalności czynu od jakichkolwiek strat
    poniesionych przez producenta sprzętu.

  • 78. Data: 2008-04-13 18:47:53
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > Art. 118 nie uzależnia karalności czynu od jakichkolwiek strat
    > poniesionych przez producenta sprzętu.

    Ewidentnie nadinterpretujesz art.118. W ten sposob kazda usuwalna
    przez przerobke niefunkcjonalnosc mozna pod ten paragraf podciagnac.
    Albo ten paragraf bedzie do doprecyzowania, bo w tej chwili jest
    metny jak glinianka, albo trzeba poczekac na orzecznictwo i w razie
    potrzeby skarzyc je wyzej.

    W przypadku ewentualnego procesu nalezy przede wszystkim zadac
    pisemnego i ostatecznego oswiadczenia producenta o zakresie
    i formie zabezpieczen. Dopiero w takim przypadku mozna zasadnie
    stosowac art.118.

    W przeciwnym razie jest to naduzycie prawa w stylu stalinowsko-
    orwellowskim. Dajcie czlowieka a znajdziemy artykul :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 79. Data: 2008-04-13 18:53:41
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Art. 118 nie traktuje o kradzieży.

    Pytanie, czy konsola ma wbudowane zabezpieczenie przed odtwarzaniem, czy po
    prostu producent nie pzrewidział takowego odtwarzania. Czy przystosowanie
    konsoli jest obejściem zabezpieczeń czy poprawieniem funkcjonalności
    urządzenia ??

    Pozdro Przemek

  • 80. Data: 2008-04-13 18:55:30
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    [...]

    > Słyszałem, że podobno jakaś firma produkuje dżinsy zezwalając aby
    > konkretny model był noszony tylko w konkretny dzień tygodnia.

    Pisanie programów komputerowych wyglądających jak dżinsy i pełniących
    funkcję dżinsów jest b. popularne, szczególnie na Zachodzie.