  • 31. Data: 2010-07-24 21:20:45
    Temat: Re: gdzie zgłosić oszusta
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "P_ablo" <o...@o...pl> napisał

    > I uwazasz, ze te Twoje pare zlociszy starczy na oplacenie tej calej
    > machiny?

    Z nawiązką. Chciałbyś mieć choćby setną część tych "paru złociszy" rocznie.

    > Policja i prokuratura nie jest do zalatwiania Twoich prywatnych spraw

    Jeszcze raz spytam - na pewno dobrze się czujesz? Bo mam wrażenie, że
    jednak nie do końca.
    A od jakich spraw jest policja i prokuratura, jeśli nie od prywatnych spraw
    obywateli?

    K.
    a może ty po prostu zwykłym niedoawansowanym krawężnikiem jesteś ;-)

  • 32. Data: 2010-07-24 21:21:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał

    > Policja i prokuratura nie jest do zalatwiania Twoich prywatnych
    > spraw

    Rozumiem, że jak gwizdną ci auto albo dadzą po ryju
    to nie będziesz fatygował policji? W końcu to twoja
    prywatna sprawa.

  • 33. Data: 2010-07-24 21:25:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał

    > Rozumiem, że jak gwizdną ci auto albo dadzą po ryju
    > to nie będziesz fatygował policji? W końcu to twoja
    > prywatna sprawa.

    Policja jest od pilnowania przestrzegania prawa - złodziej prawo
    łamie. Nieoddający długu kupiec - nie.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-07-24 21:35:11
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Policja jest od pilnowania przestrzegania prawa - złodziej prawo łamie.
    > Nieoddający długu kupiec - nie.

    Różnica taka, że tu nie chodzi jedynie o nieoddającego długu kupca.
    Wydawało mi się, że wystarczająco dokładnie to wyjaśniłem, ale mniejsza z
    tym.

    Przy okazji - gdy moje mieszkanie zamieszkuje lokator od kilku miesięcy
    niepłacący czynszu, to też nie mogę zgłosić tego na policję, bo długi nie
    są karalne, a lokator nie dotrzymując postanowień umowy nie łamie prawa?

    Pozdrawiam
    K.

  • 35. Data: 2010-07-24 21:51:45
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z nawiązką. Chciałbyś mieć choćby setną część tych "paru złociszy"
    > rocznie.

    Z pewnoscia...

    > Jeszcze raz spytam - na pewno dobrze się czujesz? Bo mam wrażenie, że
    > jednak nie do końca.
    > A od jakich spraw jest policja i prokuratura, jeśli nie od prywatnych
    > spraw obywateli?

    Od porzadku publicznego - maja zlapac i ukarac przestepce, aby nigdy wiecej
    nikogo nie skrzywdzil. A Ty chcesz tylko odzyskac pieniadze a nie ukarac
    przestepce... To czy popelnil przestepstwo nie jest juz takie oczywiste a
    raczej watpliwe.

    Mnie na jeden raz przekrecono na 8500 eur i doskonale wiem na czym polega
    problem... Wiesz o co chodzi w PRLowskim sloganie "lepiej zapobiegac niz
    gasic" ?

    --
    Picasso

  • 36. Data: 2010-07-24 21:52:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:i2flh3$dfe$1@news.onet.pl...

    > Rozumiem, że jak gwizdną ci auto albo dadzą po ryju
    > to nie będziesz fatygował policji? W końcu to twoja
    > prywatna sprawa.

    Na gwizdniete auto mam ubezpieczenie a jak dadza po ryju to wolam kolegow ;)

    --
    Picasso

  • 37. Data: 2010-07-24 22:12:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    >
    > Różnica taka, że tu nie chodzi jedynie o nieoddającego długu kupca.
    > Wydawało mi się, że wystarczająco dokładnie to wyjaśniłem, ale mniejsza

    Coś tam wyjaśniałeś, ale miało to tak samo mało wspólnego z policją.

> [...]
    > niepłacący czynszu, to też nie mogę zgłosić tego na policję, bo długi
    > nie są karalne, a lokator nie dotrzymując postanowień umowy nie łamie

    Na policję możesz zgłosić, ale to też bezcelowe, bo ich nie
    interesuje niepłacący lokator - to nie jest karalne. Coś się tak uparł z
    tą policją? Jak Ci TPSA przyśle zawyżony rachunek, to też idziesz na
    policję, zamiast złożyć reklamację?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2010-07-24 22:20:18
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > a lokator nie dotrzymując postanowień umowy nie łamie prawa?

    Nie lamie prawa tylko postanowienia umowy a umowa nie moze lamac
    obowiazujacego prawa... Nie raz przekonalem sie, ze prawo ze zdrowym
    rozsadkiem ma niewiele wspolnego.

    --
    Picasso

  • 39. Data: 2010-07-25 04:50:10
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał

    > Od porzadku publicznego - maja zlapac i ukarac przestepce, aby nigdy
    > wiecej nikogo nie skrzywdzil.

    Doładnie.

    > A Ty chcesz tylko odzyskac pieniadze

    I tak to jest, jak się nie czyta uważnie :/
    Przede wszystkim usiłuję go ZNALEŹĆ, bo na razie jest nienamierzalny i
    wzbudza wiele wyraźnych podejrzeń, że ma coś na sumieniu. Nikt nie znika z
    powierzchni ziemi bez powodu. Jeśli zostanie namierzony, to pieniądze
    wówczas odzyskam sobie sam, we własnym zakresie. A jeśli dodatkowo będzie
    winny, to zajmie się nim już prokurator.

    > To czy popelnil przestepstwo nie jest juz takie oczywiste a raczej
    > watpliwe.

    Ale o tym niech może zadecyduje sąd, pozwolisz?
    Zresztą o tym, czy szukanie leży w gestii policji czy nie, niech może też
    zadecyduje sama policja, a nie jakiś Pablo z psp.

    > Mnie na jeden raz przekrecono na 8500 eur i doskonale wiem na czym polega
    > problem... Wiesz o co chodzi w PRLowskim sloganie "lepiej zapobiegac niz
    > gasic" ?

    Mało mnie interesują kolejne moralizatorskie rozprawki.

    K.

  • 40. Data: 2010-07-25 04:54:15
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Coś tam wyjaśniałeś, ale miało to tak samo mało wspólnego z policją.

    A to już nie mój problem, że niewiele zrozumiałeś.
    Zresztą nie muszę tutaj podawać wszystkich szczegółów, nie ma takiej
    potrzeby.

    > Na policję możesz zgłosić, ale to też bezcelowe, bo ich nie interesuje
    > niepłacący lokator - to nie jest karalne.

    To jak się rozwiązuje taki problem?

    > Coś się tak uparł z tą policją?

    Bo po prostu nie wiem, gdzie się takie sprawy zgłasza najskuteczniej.
    Nie miałem nigdy do czynienia z tego typu problemami.
    Stąd mój pierwszy post, jakbyś w końcu zechciał zauważyć.

    > Jak Ci TPSA przyśle zawyżony rachunek, to też idziesz na policję, zamiast
    > złożyć reklamację?

    A gdzie mam złożyć reklamację na lokatora cwaniaka?

    Pozdrawiam
    K.