  • 21. Data: 2011-04-27 11:03:11
    Temat: Re: gazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunku
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 12:50, Andrzej Ława pisze:

    > Z dostawcami gazu doświadczenia nie mam, ale z dostawcą energii
    > elektrycznej - owszem.

    W ogóle gaz jest na tyle tani, że nie wyobrażam sobie zużycia go za
    4500zł rocznie. Mając samą kuchenkę gazową, płaci się kilkadziesiąt
    złotych na 2 miesiące, a nawet jak ktoś ma gaz w łazience i kąpie się 5
    razy dziennie, to uskładać z tego taką niedopłatę to nie lada sztuka.

    Przypuszczam, że abonentka przez wiele lat nie wpuszczała gazownika do
    mieszkania, zakład naliczał jakieś niewielkie prognozy, a jak przyszło
    co do czego, to rozliczył za faktyczne zużycie i teraz płacz...

    > I ich prognozy są w miarę uzasadnione statystycznie - zmiany miesięczne
    > i trend roczny. Czyli jeśli np. w pierwsze lato zużyłeś L, w pierwszą
    > zimę - Z, w drugie lato 2*L, to na zimę prognozują 2*L (mniej-więcej).

    A powinni prognozować 2*L :)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-04-27 11:03:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 13:03, Liwiusz pisze:

    > A powinni prognozować 2*L :)

    Tfu, 2*Z :)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2011-04-27 12:06:41
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 13:03, Liwiusz pisze:

    > Tfu, 2*Z :)

    Tfu! Dokładnie taka sama literówka, jak moja ;)

  • 24. Data: 2011-04-27 13:04:25
    Temat: Re: gazownictwo nie chce rozlozyc na raty wysokiego rachunku
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    anna wrote:

    > Witam, pomocy
    > Byłam w zakł.gazowniczym z prośbą o rozłożenie zadłużenia na raty
    > /4500,00 zł/to okazało się ,że mam zapłacić do końca maja ,a jak nie
    > to odetną gaz. Jak to jest ,że klient który płaci takie rachunki i
    > dobrowolnie idzie z prośbą o raty ci panowie tak nas załatwiają .
    > Czy mogą tak nas traktować??????????

    Mogą. A nawet powinni! ;-)

    To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia na
    raty ktoś musi zapłacić.

    Jako że taką nieterminową spłatę zadłużenia trzeba traktować jako koszt
    dla firmy (pieniądze też kosztują), to za fakt iż tych pieniędzy nie
    mają w terminie - musi płacić ogół klientów. Musi to być po prostu
    uwzględnione w cenie gazu.

    Nie widzę powodu żebym np. ja musiał płacić za twoją niefrasobliwość.

    Pomyśl - ktoś jest ci winny 4,5k pln. Mówi że nie odda od razu, tylko w
    ratach spłaci, w ciągu np. roku. A ty chciałaś za te pieniądze pojechać
    na wakacje... co robisz? Bierzesz pożyczkę z banku. Płacisz odsetki.
    Kto ci te odsetki pokryje?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2011-04-27 13:09:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 15:04, Massai pisze:

    > To nie jest fundacja charytatywna, za rozłożenie twojego zadłużenia na
    > raty ktoś musi zapłacić.

    Zapłaci w odsetkach ustawowych.

> [...]
    > ratach spłaci, w ciągu np. roku. A ty chciałaś za te pieniądze pojechać
    > na wakacje... co robisz? Bierzesz pożyczkę z banku. Płacisz odsetki.

    Pomyśl: 100 tysięcy klientów jest ci winnych 0,1 - 10 tysiecy.
    Statystycznie wiadomo, że X% nie zapłaci w terminie. Czy rozsądnym jest
    planowanie wydatków w oparciu o hipotetyczne 100% wpływy?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-04-27 13:40:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-27, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > W ogóle gaz jest na tyle tani, że nie wyobrażam sobie zużycia go za
    > 4500zł rocznie.

    Wliczając ogrzewanie domu? :)
    Ja ostatni rachunek miałem w okolicy 1500 zł (za 2,5 m-ca).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2011-04-27 13:48:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-04-27, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wliczając ogrzewanie domu? :)
    > Ja ostatni rachunek miałem w okolicy 1500 zł (za 2,5 m-ca).

    Fakt, ogrzewania nie brałem pod uwagę.

    Czy jednak ktoś ogrzewający mieszkanie gazem burzy się na niedopłatę
    4500zł? Skoro tyle nagrzał, to logiczne jest, że musi zapłacić.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2011-04-27 14:12:01
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Massai nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Mogą. A nawet powinni! ;-)

    1. osobiście uważam, że powinni, szczególnie że np. w moim mieście gnojki
    zaczęli w zimie dawać gaz mniej kaloryczny, choć niby w normie, efekt taki,
    że nagle zużycie wzrosło dwukrotnie i ciężko było to zaplanować/przewidzieć;
    2. z drugiej strony niedawno miałem rozmowę z kumpelą, która była zaskoczona
    rachunkiem na 700zł, bo "elektrownia nie dawała jej rachunków od września".
    Jak jej powiedziałem, że mam w duszy rachunki i płacę co miesiąc mniej
    więcej połowę zużycia (które jest mniej więcej na stałym poziomie) +10 zł i
    ew. dopłacam jak jest za mało i się upomną, to popatrzyła na mnie jak na
    debila, który szasta pieniędzmi. Argument, że tak czy tak będzie to musiała
    zapłacić nie dociera, no bo: po co wcześniej jak można później. W takim
    przypadku sam bym nie rozkładał, chociaż IMHO łatwiej ściągnąć dług grożąc
    zdjęciem licznika, niż go zdjąć i dochodzić wpłaty. Oczywiście w prądem
    łatwiej, bo bez niego ciężko, gaz można zastąpić.
    Przem

  • 29. Data: 2011-04-27 14:41:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    > I ta butla z gazem wyniesie taniej. Krwiopijcom wysokie opłaty, koszty ich
    > obsługi przepadną.

    Bzdury.

  • 30. Data: 2011-04-27 14:54:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 16:12, Przemek pisze:
    > Argument, że tak czy tak będzie to musiała zapłacić nie dociera, no bo:
    > po co wcześniej jak można później.

    No po co wcześniej?

    --
    Liwiusz