  • 1. Data: 2005-07-29 19:28:48
    Temat: fotoradar>mandat>terminy DŁUGIE
    Od: "krupex" <k...@W...pl>

    Witam!
    Poczytałem trochę na tym forum, mam przed sobą ustawę Kodeks Postępowania...
    ale postanowiłem że zapytam żeby otrzymac odp. dla konkretnej mojej
    sytuacji.
    Jeśli jest jakaś grupa dyskusyjna bardziej nadająca się na to pytanie to
    bardzo prosze o podanie.

    Dziś (29.07.05) odebrałem z poczty list polecony za potw. odbioru z mandatem
    i zawiadomieniem o nałożenie grzywny; za zdjęciem mojego samochodu, inf. o
    przekroczonej prędkości itd...

    Na zawiadomieniu (wystawionym 27.07.05, a na liście jest pięczątka poczty
    28.07) jest napisane że 30.06.05 przekroczyłem prędkość co wychwycił
    fotoradar.

    Moje pytania są następujące: jak to jest z tymi terminami; czy oni (straż
    miejska) mają 30 dni na wystawienie mandatu? Czy 14 dni. W art. 97 kodeksu
    Wykroczeń jest coś takiego:
    "2) stwierdzi popełnienie wykroczenia naocznie pod nieobecność sprawcy albo
    za pomocą urządzenia pomiarowego lub kontrolnego, a nie zachodzi wątpliwość
    co do osoby sprawcy czynu
    - w tym także w razie potrzeby po przeprowadzeniu w niezbędnym zakresie
    czynności wyjaśniających, podjętych niezwłocznie po ujawnieniu wykroczenia.
    Nałożenie grzywny w drodze mandatu karnego nie może nastąpić po upływie 3
    dni od daty ujawnienia czynu w wypadku, o którym mowa w pkt 1, i 14 dni w
    wypadku, o którym mowa w pkt 2. "

    Mam pytanie jak interpretować ten przepis i czy moge użyć go w odwołaniu.

    Czy podpisanie potwierdzenia odboru równa się z przyjęciem znajdującego się
    w środku mandatu?

    30.06.05 było to wykroczenie, 11 lipca zaczałem urlop, wróciłęm niedawno a
    tu taka niespodzianka...

    pozdr
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-07-29 19:32:19
    Temat: Re: fotoradar>mandat>terminy DŁUGIE
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "krupex" <k...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie jak interpretować ten przepis i czy moge użyć go w odwołaniu.

    Mandat jest dobrowolny. Nie przyjmuj i walcz w sądzie.
    Nie bardzo wiem o co ci chodzi.

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 3. Data: 2005-07-29 19:39:59
    Od: "krupex" <k...@W...pl>

    > Mandat jest dobrowolny. Nie przyjmuj i walcz w sądzie.
    > Nie bardzo wiem o co ci chodzi.

    "Art. 97. § 1 :W postępowaniu mandatowym, jeżeli ustawa nie stanowi
    inaczej, funkcjonariusz uprawniony do nakładania grzywny w drodze mandatu
    karnego może ją nałożyć jedynie, gdy:

[...]

    Sorki ze takie długie.W zacytowanym puncie ustawy jest napisane ze nie mozna
    nałożyć mandatu po 14 dniach od daty wykroczenia. W maim przypadku minął
    prawie miesiąc. Z drugiej strony coś słyszałem o terminie 30 dni. Nie wiem
    teraz czy grzecznie przyjąć i zapłacic mandat czy walczyć (z powodu
    przekroczonego terminu 14 dni)

  • 4. Data: 2005-07-29 20:00:34
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > teraz czy grzecznie przyjąć i zapłacic mandat czy walczyć (z powodu
    > przekroczonego terminu 14 dni)

    1.mandat jest dobrowolny, można powiedzieć, że jest to łaska dla obwinionego
    2.jeśli wiesz, że jesteś winny to płać a jeśli nie to walcz w sądzie
    3.odwołasz się od mandatu to skierują wniosek do SG a tam za zawracanie dupy
    sędziemu dostaniesz więcej

    Wybór należy dio Ciebie.
    ( a okres na ukaranie z "fotoradaru" wynosi 30 dni)

  • 5. Data: 2005-07-29 22:46:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    krupex napisał(a):
> [...]
    > prawie miesiąc. Z drugiej strony coś słyszałem o terminie 30 dni. Nie wiem
    > teraz czy grzecznie przyjąć i zapłacic mandat czy walczyć (z powodu

    poszukaj aktualnego tekstu kodeksu
    jest 30 dni

    KG

  • 6. Data: 2005-07-30 17:41:27
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    Kodeks Postępowania w Sprawach o Wykroczenia
    Art. 54. § 1. W celu ustalenia, czy istnieją podstawy do wystąpienia z
    wnioskiem o ukaranie oraz zebrania danych niezbędnych dla sporządzenia wniosku
    o ukaranie, Policja może przeprowadzać czynności wyjaśniające. Czynności te w
    miarę możności należy podjąć w miejscu popełnienia czynu bezpośrednio po jego
    ujawnieniu i zakończyć w ciągu miesiąca.

    Co w takim razie zrobic w sytuacji, kiedy właśnie dzisiaj, po 2,5 miesiąca od
    przekroczenia przędkości o 16 km/h otrzymałem zdjęcie z radaru? Powołać się na
    ten artykuł czy Straż Miejska wyciągnie jakiś ważniejszy przepis?

    Góral

  • 7. Data: 2005-07-30 18:11:25
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    krupex napisał(a):

    > 30.06.05 było to wykroczenie, 11 lipca zaczałem urlop, wróciłęm niedawno a
    > tu taka niespodzianka...

    Jak byś jeżdził zgodnie z przepisami to byś nie miał problemów.
    Patrz na znaki , po to one są.

    Michał

  • 8. Data: 2005-07-31 06:22:37
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    Powołać się na
    ten artykuł czy Straż Miejska wyciągnie jakiś ważniejszy przepis?

    Konstytucję ? ;)

  • 9. Data: 2005-07-31 07:29:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Góral" <g...@o...pl> napisał:

    >po 2,5 miesiąca od przekroczenia przędkości o 16 km/h
    >otrzymałem zdjęcie z radaru?
    Czy wysyłanie komuś zdjęć jest zabronione lub dozwolone w określonym
    czasie ? Jeśli przysłali ci TYLKO zdjęcie, to potraktuj je jako
    ostrzeżenia/naukę na przyszłość.

    >Powołać się na ten artykuł czy Straż Miejska wyciągnie jakiś ważniejszy przepis?
    W art. jest "w miarę możliwości" ;-)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-07-31 20:14:56
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Jak byś jeżdził zgodnie z przepisami to byś nie miał problemów.
    > Patrz na znaki , po to one są.

    Pan Mecenas miał objawienie czy Mecenasa piorun połaskotał?

    Góral