  • 21. Data: 2007-06-14 09:44:49
    Temat: Re: fotoradar
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Na zdjęciu widać tylko fragment maski samochodu i cały numer
    > rejestracyjny, ale nic więcej - ani twarzy ani naklejki na szybie - po
    > prostu maska,

    A skąd pewność że samochód był w ruchu skoro widać tylko nr rej. i fragment
    maski?
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2007-06-14 10:12:57
    Od: "AntKo" <a...@o...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co ci napisali na mandacie?
    >
    > MAc

    na mandacie napisali :
    Art. 97 KW, 78 p.4 p.r.d

    Kodeks wykroczeń

    Art. 97. [Inne wykroczenia drogowe] Kto wykracza
    przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie
    lub o porządku ruchu na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3 000 złotych albo karze nagany.

    Prawo o Ruchu Drogowym
    Art. 78.
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać
    na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd
    do kierowania lub używania w oznaczonym czasie, chyba
    że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    An .

  • 23. Data: 2007-06-14 10:35:22
    Od: "AntKo" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > No i teraz jeszcze zdefiniuj pojęcie posiadacza.
    > Czty ktoś, komu pożyczyłem na godzinę samochód jest jego posiadaczem?
    > Bo to, że nie jest jego właścicielem jest oczywiste.
    >
    > Piotrek

    Ale o co ci chodzi ? Ty, jako właściciel, podajesz komu
    pożyczyłeś samochód i wtedy ten ktoś tłumaczy się dalej
    przed policją lub sądem .
    An .

  • 24. Data: 2007-06-14 12:22:32
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Jackare napisał(a):

    > A skąd pewność że samochód był w ruchu skoro widać tylko nr rej. i
    > fragment maski?

    Cały czas się zastanawiam - co MUSI być na zdjęciu i czy jakiś przepis
    to reguluje.
    No bo w takiej sytuacji faktycznie można by się upierać, że
    w momencie zrobienia zdjęcia w samochodzie nie było nikogo ;-)

    MAc

  • 25. Data: 2007-06-14 14:32:50
    Od: "AntKo" <a...@o...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Było wiec przypomnę.
    > "Nie taki diabeł straszny, jak go malują. 31
    > października 2005 r. wygrałem w sądzie grodzkim
    > sprawę o fotoradar. Moim pragnieniem jest
    > podzielić się doświadczeniami z innymi
    > użytkownikami "czterech kółek".
    > Sprawę wygrałem łatwo i bezproblemowo.
    <ciach>

    > Pozdrawiam
    > WW

    Wygranie sprawy nie kończy procesu sądowego.
    Chciałbym wiedzieć czy wyrok jest już prawomocny ?
    Gdzie jest publicznie udostępniony ?
    Precedens w jakiejś sprawie nie gwarantuje, że inny
    sąd orzeknie tak samo.
    Jest jeszcze ryzyko, że postępowanie będzie
    wymagać wielokrotnego stawienia się w sądach,
    co moze być już nieopłacalne.
    An .

  • 26. Data: 2007-06-22 12:10:20
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotrek pisze:

    > No i teraz jeszcze zdefiniuj pojęcie posiadacza.
    > Czty ktoś, komu pożyczyłem na godzinę samochód jest jego posiadaczem?
    > Bo to, że nie jest jego właścicielem jest oczywiste.

    Jest posiadaczem zależnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2007-06-23 20:03:52
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sebcio napisał(a):

    > Jest posiadaczem zależnym.

    niekoniecznie

    KG

  • 28. Data: 2007-06-25 10:26:15
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    kam pisze:

    > niekoniecznie

    Nie jest ? Bo chyba fakt użyczenia mu auta stawia go w takiej roli, to
    raczej dość prosty i jasny przypadek.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio