  • 1. Data: 2003-09-02 10:52:16
    Temat: fotografowanie radiowozów.
    Od: Remik <r...@r...stt.pl>

    Dziś stałem sobie na parkingu i z nudów zacząłem cykać zdjęcia
    cyfrówką, między innymi stojącemu opodal radiowozowi..
    Po pewnym czasie panowie podjechali i zarządali pokazania zdjęć.
    Kiedy odmówiłem powiedzieli że mają prawo sprawdzić czy rzecz nie
    pochodzi z kradzierzy.
    Sprawdzali sobie po numerach przez radio a przez ten czas
    dyskutowaliśmy sbie komu mogę a komu nie mogę robić zdjęć.
    Więc jak? Można czy nie można fotograwować?
    A przy okazji, jakby to był aparat z kliszą a nie cyfrówka to by
    kazali do punktu iść wywoływać?

    --
    Remik

    "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota,
    chociaż co do pierwszego nie mam pewności" - Albert Einstein

  • 2. Data: 2003-09-02 13:54:48
    Temat: Re: fotografowanie radiowozów.
    Od: "Doker" <d...@W...pl>

> [...]
    > Więc jak? Można czy nie można fotograwować?
    > A przy okazji, jakby to był aparat z kliszą a nie cyfrówka to by

    Na twoim miejscu to ja bym zaczął pyskować. Widzisz, wiekszość osób tak boi
    się policji, że jak ta jedzie 40km/h to nikt ich nie wyprzedza.

    Jak pamiętam, a może się coś zmieniło, to policjant nie miał prawa
    przeszukiwać czego kolwiek na środku ulicy!
    Może cię conajwyrzej zabrać na posterunek.

    Niby jakim prawem jakiś durny policjant z drogówki ma dotykać twoich rzeczy,
    które przecież są jak ten aparat skomplikowane a tai przygłup nie może ci
    zagwarantować, że go nie popsuje. Takiej inspekcji powinien dokonywać
    specjalista.

    Założe się, że gdybys im otszczeknął, że za nieprawidłowe poinformowanie cie o
    prawach policji grozi mu zabranie premii, skulił by ogon i zwiał, bo tak
    naprawde to chcieli sie pobawic aparatem na który nie byłoby ich stać (PSY).

    PS. Nie każdy policjant jest dla mnie PSEM.

  • 3. Data: 2003-09-02 14:27:35
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Jak pamiętam, a może się coś zmieniło, to policjant nie miał prawa
    > przeszukiwać czego kolwiek na środku ulicy!
    > Może cię conajwyrzej zabrać na posterunek.

    Art 15 ust. 1 pkt 5 ustawy o policji
    . Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i
    sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu
    lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego
    podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary,

    Zmienilio sie jak widac. Pytanie tylko dlaczego pstrykanie zdjecia
    funkcjonariuszom wzbudziło w nich uzasadnione podejrzenie ze aparat zostal
    skradziony:)

    Dan.

  • 4. Data: 2003-09-02 15:41:25
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Doker" <d...@W...pl> wrote in message

> [...]
    (PSY).

    > PS. Nie każdy policjant jest dla mnie PSEM.

    Jesteś prawnikiem?

  • 5. Data: 2003-09-02 15:42:04
    Od: "Doker" <d...@W...pl>

> [...]
    >
    > Zmienilio sie jak widac. Pytanie tylko dlaczego pstrykanie zdjecia
    > funkcjonariuszom wzbudziło w nich uzasadnione podejrzenie ze aparat zostal

    Ale on stał sobie tylko na parkingu.

  • 6. Data: 2003-09-02 17:10:51
    Od: Remik <r...@r...stt.pl>

    On 2 Sep 2003 15:54:48 +0200, "Doker" <d...@W...pl> wrote:

    >Na twoim miejscu to ja bym zaczął pyskować. Widzisz, wiekszość osób tak boi
    >się policji, że jak ta jedzie 40km/h to nikt ich nie wyprzedza.

    Ponieważ mam kumpla policmajstra to wiem, że od niedawna zaczęli np.
    sprawdzać numery IMEI telefonów i sprawdzać w centralnym rejestrze
    rzeczy utraconych. Służy to głównie byciu upierdliwym jak klient się
    stawia a nie bardzo wiadomo co z nim zrobić.
    Miałem dobrą zabawę i spokojnie z nimi gawędziłem sobie i nawet im z
    nudów pokazałem fotografie.
    wim, byłem za bardzo spolegliwy, ale nie za bardzo chciłem żeby
    przuwalili się do mojego auta, a pewnie (jak w większości starych aut
    byłoby do czego). spokojnie podczas dyskusji usunąłem te fotki z
    radiowozem, a resztę im pokazałem.
    Ale i tak twierdziłem, że to co pstrykam to moja sprawa.
    Oni, że nie, bo radiowozu nie mogę, bo sa rejestracje itp.
    Zdziwiłem się i pytam czy jak jadą to zasłaniają tablice, a oni, że
    mogą mnie na komendę zabrać.
    ubawiłm się i poczekałem aż sprawdzą.
    Po tym wszystkim przyszli i oddając powiedzieli, żeby nie pstrykać ich
    bez zezwolenia.

    A, i jeszcze pytali czy nie jestem dziennikarzem.
    Musze sobie chyba legitymację prasową załatwić bo oni jayś
    grzeczniejsi wtedy są.

> [...]
    >które przecież są jak ten aparat skomplikowane a tai przygłup nie może ci
    >zagwarantować, że go nie popsuje. Takiej inspekcji powinien dokonywać

    Oni byli z Prewencji, a nie z drogówki, a o włączanie i wyłączanie
    prosili mnie, sami tylko numer seryjny z naklejki spisali.

  • 7. Data: 2003-09-02 19:24:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Remik" <r...@r...stt.pl> napisał w wiadomości > Ponieważ
> [...]
    > rzeczy utraconych. Służy to głównie byciu upierdliwym jak klient się
    > stawia a nie bardzo wiadomo co z nim zrobić.

    IMHO W zasadzie to nie znam takiego przepisu, który zabraniałby robienia
    zdjęć oznakowanym radiowozom, tak ogólnie.
    Czasem można byłoby podciągnąć to pod inne czyny zabronione, gdzie robienie
    zdjęć byłoby tylko środkiem dokonania tego czynu, np. utrudnianie
    postępowania przygotowawczego itp.W TV i gazetach są zdjęcia tych aut,
    tylko jeśli chodzi o nieoznakowane auta, to się numery wycina.

    Nikt raczej takich zdjęć nie robi oprócz dziennikarzy, więc jeżeli jest to
    niedziennikarz to wzbudza podejrzenia. Wtedy się go legitymuje itd. Ale w
    zasadzie nic policja zrobić nie może. Jeśli policjanci chcą dokonać kontroli
    osobistej lub bagażu, mają prawo gdy istnieje uzasadnione podejrzenie.
    Obywatel ma za to prawo zażądać protokołu, gdzie będą podane przyczyny. Więc
    moja rada jest taka: jeśli policjant chce dokonać kontroli, to zastrzec, że
    będzie się żądać protokołu.

  • 8. Data: 2003-09-02 22:35:00
    Od: "Piotrek" <p...@g...pl>

> [...]
    > Więc jak? Można czy nie można fotograwować?
    > A przy okazji, jakby to był aparat z kliszą a nie cyfrówka to by

    A Ja dostalem kiedys wezwanie na kolegium bo im zrobilem zdjecie w metrze
    ( ok 5 lat temu ) W dodatku chcieli mi wystawic mandat imblanko ( czyli
    mialem podpisac mandat bez wpisanej tresci...! )
    Na kolegium sprawe oddalili...
    Czy to jest w normie?
    Piotr Klimaszewski
    p...@g...pl

  • 9. Data: 2003-09-03 05:00:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Doker" <d...@W...pl> napisał w wiadomości

    > przeszukiwać czego kolwiek na środku ulicy!
    ^^^^^^^^
    > Może cię conajwyrzej zabrać na posterunek.
    ^^^^^^^^^
    > Założe się, że gdybys im otszczeknął
    ^^^^^

    > Niby jakim prawem jakiś durny policjant z drogówki <ciah>

    Założę się ża żaden "durny policjant" nie wali takich byków
    ortograficznych;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-09-03 08:12:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ( ok 5 lat temu ) W dodatku chcieli mi wystawic mandat imblanko ( czyli
    > mialem podpisac mandat bez wpisanej tresci...! )

    A pamiętasz o co dokładnie oskarżono Cię na kolegium i z jakiego art?