  • 491. Data: 2024-08-01 01:56:28
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zaraz - twierdzisz że to spoko, że jak zaczepiają losowych ludi to ok a
    > jak kolo codziennie zaczepia dzieci przed szkołą i policja to ignoruje
    > to też ok?

    Jak zupełnie losowo do kapownika to nie jest to ok, ale żeby policja
    pogoniła tego gościa to musieliby z lekka naginać prawo. Pewnie wszyscy
    by temu przyklasneli, bo cel dobry, ale to wymaga przynajmniej wejścia w
    jakąś szarą strefę, zrobienia czegos ekstra, a Ty twierdzisz, że oni nie
    robią rzeczy podstawowych :)

    --
    Marcin

  • 492. Data: 2024-08-01 02:14:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-31, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Typu rower w gaciach to gdzieś po studiach

    To jaka jest rzeczywista skala problemu? Żeby się nie okazało, że to
    problem głównie medialny lub dotyczący jakiejś zdegenerowanego komanda
    kulsonów, wypuszczanych aby pałowac Julki.

    > Z tym normalni to bym nie przesadzał - już pisałem - służba w silnie
    > shierarchizowanych organizacjach uszkadza psychikę.

    Zapewne warunkuje, ale ogólnie to nadal podobieństw jest więcej niz
    mniej bo inaczej nie byliby w stanie funkconowac poza pracą w
    społeczeństwie.

    > No przecież piszę.

    I co w tym dziwnego, że mając przyzwolenie wolą nie świecić własnym
    nazwiskiem na klapie? Ja nie mówie, że to jest ok, ale nie jest to jakiś
    skrajnie patologiczny odruch, który świadczy o ich zepsuciu. Takoż nie
    musi też oznaczać, że to przygotowanie do jakiegos łajdactwa. Sam tu nie
    piszesz pod swoim nazwiskiem :) Nie, że Ci to wypominam, tylko weź dawaj
    jakies analogie z odpowiednią klasą przewinienia, bo ponownie,
    nieporozumieniem jest przyjmowac, że kot na krawężniku to jest jakimś
    etycznym, pozytywnym wzorcem.

    Teraz, żebyśmy się zrozumieli, ja po prostu uważam, że różne incydenty
    czy pro-aktywne chronienie dupy za przyzwoleniem przełozonego, nie są
    dobrym wyznacznikiem zepsucia grupy zawodowej na poziomie szeregowego
    misia. Skrajną patologia jest za to takie przyzwolenie, jeśli wynika to
    z tego, że ów przełozony wie, że uzywa tych policjantów to bardzo
    wątpliwych celów.

    --
    Marcin

  • 493. Data: 2024-08-01 06:19:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak zupełnie losowo do kapownika to nie jest to ok, ale żeby policja
    > pogoniła tego gościa to musieliby z lekka naginać prawo.

    I tu jest miejsce, gdzie nikt nie miałby im tego za złe, w
    przeciwieństwie do legitymowania losowych ludzi albo szukania roweru w
    gaciach.

    > a Ty twierdzisz, że oni nie
    > robią rzeczy podstawowych :)

    Dokładnie - za to robią rzeczy które nie mają podstaw prawnych, zajmują
    dużo czasu, powodują ogólny wkurw i są bez sensu. A jak są poważne
    podstawy żeby dupę ruszyć to ich nie ma albo "niedasie".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 494. Data: 2024-08-01 06:29:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jaka jest rzeczywista skala problemu? Żeby się nie okazało, że to
    > problem głównie medialny lub dotyczący jakiejś zdegenerowanego komanda
    > kulsonów, wypuszczanych aby pałowac Julki.

    Taka że bez problemu znajdziesz w necie nagrania i jest ich więcej niż
    policjantów eskortujących rodzące matki do szpitala:P

    > Zapewne warunkuje, ale ogólnie to nadal podobieństw jest więcej niz
    > mniej bo inaczej nie byliby w stanie funkconowac poza pracą w
    > społeczeństwie.

    No i się zachowują normalnie - mają władzę to korzystają.

    > I co w tym dziwnego, że mając przyzwolenie wolą nie świecić własnym
    > nazwiskiem na klapie?

    To że łamią w ten sposób prawo. Jakby ci przełożony pozwolil łamać prawo
    to byś je łamał?

    > Sam tu nie
    > piszesz pod swoim nazwiskiem :)

    Prawo tego nie wymaga - natomiast w pracy występuje pod nazwiskiem, choć
    imiennika rzeczywiście nie noszę to niegdy mi nie przyszło do głowy
    ukrywać swoją tożsamość przed klientami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 495. Data: 2024-08-01 06:30:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > JA myślę, że ten motor sprawiał wrażenie porzuconego. Nie interesowałeś
    > się nim. Miejscowi postanowili skorzystać. Ja sadze, że im w ogóle do
    > głowy nie przyszło, ze ktokolwiek będzie go szukał. Na Shreka nie wpadli
    > po prostu.

    I dlatego ujebali tablicę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 496. Data: 2024-08-01 06:32:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I można cały szereg innych rzeczy uczynić.

    Ale najlepiej to sprawdzić czy ktoś roweru w gaciach nie trzyma. A potem
    tego bronić;)

    > Zdecydowanie nikt tego losowo nie czyni, bo to bez sensu.

    A po czym "typujecie". Bo w DC to widzę że głownie się młodzieżą w wieku
    studenckim zajmujecie - i to taką co dosłownie wygląda na studentów.
    Moja prywatna opinia jest tak że student mniej awanturujący jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 497. Data: 2024-08-01 10:47:41
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przecież to są normalni ludzie i jak mają przyzwolenie z góry a jeszcze
    > polecenia, które smierdzą to nie będą sie narażać.

    Czyli wykonywanie poleceń, które śmierdzą, jest czymś normalnym?

    > Czy tez Tobie się wydaje, że policjant to jest taki etyczny wzorzec z Serves pod
    Paryżem,

    Czyli przestrzeganie prawa, nie wykonywanie rozkazów niezgodnych z
    prawem i bycie zwyczajnie przyzwoitym, jest dla policjanta czymś
    wyjątkowym, a nie normą?

    Ja tu widzę pewną analogię do kościoła.
    Instytucja przegniła do szpiku kości, funkcjonariusze hipokryci o
    podwójnej moralności, kryją i nie donoszą na złych kolegów...
    ...ale jak przypadkiem znajdzie się jakiś "normalny" ksiądz, który
    wyjątkowo zrobi coś zwykłego, czyli to co deklarują i tak jak powinni
    normalnie się zachowywać, to jest święto i pokazywanie palcami, jaki to
    kościół "dobry" i czego ludzie się ich czepiają, oto prawdziwe oblicze
    kościoła...
    Jeden, _jeden_ na pierdyliard, zachowa się tak, jak powinien, czyli
    normalnie, i to właśnie on reprezentuje cały kościół, że niby taki
    właśnie jest kościół. A cała reszta, to przecież normalni ludzie, więc o
    co wam chodzi...

    Świat zwariował, skoro uważa, że ktoś, kto zachowuje się tak jak
    powinien, to jest jakimś etycznym wzorcem, a patologia jest czymś
    normalnym i dlatego usprawiedliwionym, bo przecież to są normalni ludzie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 498. Data: 2024-08-01 10:57:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zdecydowanie nikt tego losowo nie czyni, bo to bez sensu.

    Oczywiście. I dlatego RPO wysyła uwagi do komendanta. Zupełnie bez
    powodu, tak na wszelki wypadek, bo od czasu do czasu trzeba przypominać
    komendantowi policji, że trzeba przestrzegać prawa. Żeby nie zapomniał.
    Że trzeba.

    https://www.prawo.pl/prawo/legitymowanie-przez-polic
    je-wg-rpo-musi-byc-powod,519429.html

    "Według Rzecznika w orzecznictwie SN utrwalony jest pogląd, według
    którego, gdy funkcjonariusz żąda w ramach legitymowania podania danych
    osobowych, kiedy nie ma do tego podstawy prawnej, obywatel może odmówić
    podania tych danych bez poniesienia konsekwencji prawnych.

    Rzecznik praw obywatelskich prof. Marcin Wiącek przekazał te uwagi do
    komendanta głównego policji gen. insp. Jarosława Szymczyka, z prośbą o
    ich uwzględnienie w działaniach policji. Zwrócił się też o stanowisko
    komendanta w tej sprawie."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 499. Data: 2024-08-01 10:59:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To jaka jest rzeczywista skala problemu?

    Najwyraźniej na tyle duża, że aż RPO musi przypominać funkcjonariuszom,
    że prawa należy przestrzegać. Bo po chuj by to robił, gdyby przestrzegali?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 500. Data: 2024-08-01 12:41:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2024 o 06:29, Shrek pisze:

    > Taka że bez problemu znajdziesz w necie nagrania i jest ich więcej niż
    > policjantów eskortujących rodzące matki do szpitala:P

    Tylko pomijasz kilka krytycznie istotnych kwestii:

    1) Często te nagrania są wyrwane z kontekstu. Jak u nas grupa kilkunastu
    awanturników rzuciła się na dwóch policjantów, którzy przyjechali im
    zwrócić uwagę, że nie wolno pić piwa przed sklepem, to w sieci pojawił
    się wycinek, jak wytrącono jednemu z nagrywających komórkę, a właściciel
    sklepu próbował zatrzeć ślady usuwając dane z rejestratora zapisującego
    film z kamery CCTV przed sklepem - to tak przykładowo.

    2) W skali jednego powiatu dziennie legitymuje się ponad setkę ludzi,
    więc w skali całego kraju (ponad 300 powiatów) będzie to pewnie coś koło
    30.000 osób dziennie. Filmików masz kilka, a wiele z nich pochodzi po
    prostu od prowokatorów, którym udało się kogoś sprowokować. Inaczej by
    tego nikt nie nagrywał.

    3) Eskorta rodzącej do szpitala ma akurat przeważnie średni sens. Bo
    kobiety nie rodzą w kilka minut. Jeszcze ze 30 lat temu powszechne były
    porody w domach przy wsparciu położnej. Sądzę, że w większości tych
    raportowanych wypadków dowiezienie jej kilka minut później niewiele
    zmienia. I by omówić to razem, to cała seria reszty podobnych eskort też
    ma średni sens. Jak coś jest pilne (zatrzymanie akcji serca, krwotok),
    to należałoby ratować tu i teraz. Jak nie jest tak pilne, to kilka minut
    zwłoki nic nie zmieni, zwłaszcza, że potem zacznie się przepychanka, bo
    do większości SOR prywatny samochód nie podjedzie, a i na SOR wiele
    minut będzie pacjent czekał, zanim nim się ktoś zajmie. Ale faktycznie
    medialnie to się fajno sprzedaję.
    --
    (~) Robert Tomasik