  • 421. Data: 2024-07-26 06:51:05
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro dzwonicie do Jackowskiego, to dlaczego by nie do Shreka. ;)

    Bo nie znają numeru:P

    Plottłist - oni nie szukają kradzionych telefonów - oni szukają mojego;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 422. Data: 2024-07-26 09:48:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Znowu sobie coś ubzdurzyłeś, a teraz z tym będziesz ofiarnie walczył.
    > Nie, nie twierdzę tak.

    No jak nie jak tak?
    "Ale telefon, który służy do fraudu na kilkanaście milionów złotych już,
    choć sam ma niewielką wartość, może być kluczowym dowodem."

    To szukasz kluczowego dowodu, czy nie szukasz?

    > Ale masa ludzi znajduje sobie prace w sieci i
    > pośredniczy przy przekazywaniu wyłudzonych środków.

    I każdy z nich przekazuje te kilkanaście milionów?

    > Oni często są tak
    > głupi, że nie ogarniają, ze są częścią zorganizowanej grupy przestępczej
    > i nie zmieniają telefonów, bo niby czemu.

    Więc skoro nie zmieniają, a wy znacie numer IMEI którego szukacie, to
    możecie ich namierzyć. Ludzie mają pewne nawyki, więc kilka/kilkanaście
    dni profilowania i macie podejrzanego - bo jak sam piszesz nieświadomego
    - człowieka, więc nawet nie będzie się ukrywał. Ale to trzeba specjalnie
    ruszyć dupę... więc po co? Lepiej nękać na oślep randomowych ludków
    podczas randomowego legitymowania, tak przy okazji... bo przecież każdy
    jest podejrzany, więc tak wolno.

    Mało tego, bez problemu możecie zidentyfikować z imienia i nazwiska,
    oraz adres, bo ten IMEI jest powiązany z SIM i operatorzy doskonale
    znają te dane, bo już od dawna nie można kupić w kiosku anonimowej karty
    sim - musi ją gdzieś zarejestrować.

    Twierdzisz, że szybciej ich złapiecie przeglądając randomowe nry IMEI
    podczas randomowych legitymowań pod pretekstem podejrzeń z dupy?
    Nie prościej zgłosić się bezpośrednio do tych konkretnych ludzi z
    uzasadnionym podejrzeniem?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 423. Data: 2024-07-26 09:52:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo sprawdza się, jak są podstawy.

    To do Marcina:
    czy po czymś takim nadal uważasz, że jest co bronić?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 424. Data: 2024-07-26 10:32:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jul 2024 00:11:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Co Ci znowu nie działa?

    Ten telefon, który jest na liscie skradzionych i został zablokowany u
    operatorĂłw ...

    J.

  • 425. Data: 2024-07-26 16:14:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2024 o 06:38, Shrek pisze:

    > A ty znasz ich IMEI z...?
    Kiedyś przytaczałem przepisy o tym, co Policja dostaje od operatora. To
    było przy okazji poszukiwań osób. Znajdź sobie, a dowiesz się :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 426. Data: 2024-07-26 16:15:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2024 o 06:44, Shrek pisze:

    > No to wtedy nie ma przecież przestępstwa, bo skoro nie wiedzą... Czemu
    > policja nęka obywateli co chcą po prostu uczciwie na życie zarobić? :P

    Błądzisz, ale to jest tak kardynalna wiedza, ze nawet nie chce mi się Ci
    tego wyjaśniać. Poszukaj sobie definicji przestępstwa umyślnego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 427. Data: 2024-07-26 16:27:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Skoro dzwonicie do Jackowskiego, to dlaczego by nie do Shreka. ?

    O ile wiem, to Policja do niego nie dzwoni. To bywa inicjatywa rodziny.
    Ja osobiście w takie rzeczy nie wierzę, ale głupio by było, jakby nie
    sprawdzono wskazanego miejsca, a się później okazało, ze akurat tam jest
    osoba zaginiona.

    Po za tym, jak nie wiadomo gdzie szukać, a miejsce wskazywane przez
    jasnowidz nie jest jakoś szczególnie nieprawdopodobne, to zawsze można
    go przeszukać w pierwszej kolejności.

    Zresztą wskazania na te miejsca przeważnie są takie skomplikowane.
    Szukaliśmy dziecka kiedyś i miało być w dużej czarnej dziurze i wzywać
    pomocy. Na pierwszy ogień poszedł pobliski tunel kolejowy. Potem
    wszystkie przepusty, studzienki i kanały. Na koniec przeczesano może z
    30 kilometrów krzaków wzdłuż rzeki.

    Dziecko wyłowiono z rzeki i najprawdopodobniej poszło zobaczyć na powódź
    i zapadł się pod nim brzeg. Przynajmniej do takiego zapadliska
    doprowadził pies tropiący. Jasnowidz ogłosił swój sukces, bo przecież
    mówił, ze wpadło do czarnej dziury.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 428. Data: 2024-07-26 19:30:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kiedyś przytaczałem przepisy o tym, co Policja dostaje od operatora. To
    > było przy okazji poszukiwań osób. Znajdź sobie, a dowiesz się :-)

    Zaraz - chcesz powiedzieć że macie liste IMEI telefonów co biorą udział
    w scamach i... zamiast je namierzyć szukacie sprawdzając losowe?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 429. Data: 2024-07-26 19:34:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Błądzisz, ale to jest tak kardynalna wiedza, ze nawet nie chce mi się Ci
    > tego wyjaśniać. Poszukaj sobie definicji przestępstwa umyślnego.

    Przecież to ty właśnie dedukowałeś, że jak ktoś oszukuje tak że nie da
    mu się udowodnić że oszukiwał z zamiarem oszustwa to nie ma oszustwa? No
    to tu masz tak samo - czemu chcecie łapać żuczków które są po prostu
    głupie, więc żadnego umyślnego przestępstwa nie popełnili;)

    Dla kviatka - powyższe to ironiczne rozwinięcie kulsonich myśli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 430. Data: 2024-07-26 19:38:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.07.2024 o 19:34, Shrek pisze:
    > Przecież to ty właśnie dedukowałeś, że jak ktoś oszukuje tak że nie da
    > mu się udowodnić że oszukiwał z zamiarem oszustwa to nie ma oszustwa?
    Nie, to Ty tylko tyle zrozumiałeś z definicji oszustwa. A są jeszcze
    inne przestępstwa.
    --
    (~) Robert Tomasik