  • 241. Data: 2024-07-21 21:02:14
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 13:23:09 +0200, io wrote:

    > Pierdoły, nigdy nie dojdą do sprawcy kradzieży, który naprawdę na tym
    > się zna.

    Wielu sie moze nie znac.

    > Najprędzej trafią do kogoś, kto telefonu nie oddał.

    Ale to tez karalne.

    > Po prostu zamiast ścigać prawdziwe przestępstwa zawraca
    > się zwykłym ludziom gitarę z których część za zwykłych frajerów robi
    > wierząc w sens tego.

    Sprawa w tym, ze skutecznie sie to sciga w calkowicie inny sposób.
    Ktory chyba policjantom obcy.

    J.

  • 242. Data: 2024-07-21 21:03:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 13:17:22 +0200, io wrote:

    > Raczej, jakie znaczenie ma numer IMEI jak można go po prostu zmienić.

    Z tą zmianą to róznie bywa.

    J.

  • 243. Data: 2024-07-21 21:12:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jak się zna, to ne kradnie telefonu, bo to bez sensu. Właściciel IMEI
    > zastrzeże i możesz sobie telefonem filmiki w domi na WiFi oglądać.

    Jak się zna to zmieni ten numer i nie będzie się przejmował bzdurami
    które wypisujesz.

  • 244. Data: 2024-07-21 21:16:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 22:19:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale co mam wyjaśnić? Pytałeś, po co policjanci biorą telefon do ręki, to
    > Ci odpisałem, ze najczęściej, by IMEI odczytać. Czego tu nie rozumiesz?
    > Co wymaga wyjaśnienia?

    a) jak ta czynność sie formalnie nazywa?
    b) muszą mieć uzasadnione podejrzenie, czy nie muszą.

    > Zaczynasz normalnie pisać.

    No to muszą też wyjaśnić skąd to uzasadnione podejrzenie.

    > Tylko pomimo tego, że to dość oczywiste, to jakiś odsetek populacji
    > zamiast podać ten IMEI i iść dalej, to to będzie sprawę prostą komplikował.

    Takie sprawdzanie IMEI nie ma dzis sensu, więc to tylko wasza
    kulsonska złośliwość. Lub nieudolność - wybieraj sam.

    No ale strasznie mnie interesuje, czy to nie czynnosc procesowa.
    Wymagająca zatwierdzenia.

    > Jak będzie miał ochotę :-) Rewizja, to jest pociągu przed wyprawieniem
    > go na szlak - przykładowo. A przed przeszukaniem, to wypada przykładowo
    > "Dzień dobry" powiedzieć, o ile jest czas.

    W ramach złośliwości? :-)

    > Niekoniecznie. Tylko, o ile osoba obecna przy przeszukaniu tego zażąda.
    > Większośc nie chce.

    A jak zażąda ?

    > Żadna patologia. Konsekwencja kilku oczywistych założeń. Przede
    > wszystkim takiego, ze jest jakiś powód do sprawdzenia konkretnego telefonu.

    Tak, obywatel poprosił o podanie przyczyny legitymowania.

    > Kviat nie ogarnia więcej, niż jednego zdania, toteż z mojej wypowiedzi
    > zapamiętał, że zatrzymali biegacza, bo miał garnitur. Reszty kontekstu
    > nie ogarnął.

    Reszta kontekstu była taka, ze podałes to jako podejrzane zachowanie.

    > Za pięć lat będzie pisał, ze postuluję legitymowanie
    > wszystkich biegających w garniturach.

    No skoro jest to podejrzane, to obowiązkowo legitymować.
    Tylko nie zapomnieć podać przyczyny.

    J.

  • 245. Data: 2024-07-21 21:21:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 13:38:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > I to jest bardzo mądre i światłe stwierdzenie. Już nie jeden raz byłem
    > na tym forum rugany za to stanowisko. Nie am sensu pieniaczyć się z
    > policjantem, bo on swoje i tak musi zrobić. Skoro legitymuje, to widać
    > uważa, że ma ku temu podstawy.

    No to podaje te podstawy, bez wezwania.

    J.

  • 246. Data: 2024-07-21 23:46:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 20:38, J.F pisze:
    > A co doradzacie, jak przyjdzie zgłosić?

    Mój królik nic ne chce doradzać.

    > Wiem ... "To nie jest przestępstwo".
    > Istotnie - mówi, ze ukradli, a moze zgubił ?

    Co za różnica?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 247. Data: 2024-07-21 23:48:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 20:47, J.F pisze:
    > Ale Shrek dobrze radzi - wydrukujesz i nakleisz na telefon.

    I właśnie tak jest z tymi poradami. Rzuć sobie okiem na art. 306 kk.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 248. Data: 2024-07-21 23:49:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 21:12, io pisze:

    > Jak się zna to zmieni ten numer i nie będzie się przejmował bzdurami
    > które wypisujesz.
    A powinien.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 249. Data: 2024-07-22 02:54:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie tak. Tylko to trochę czasu wymaga.

    I mają zaprzestać na ten czas róznych czynności?

    > Z Robertem problem jest taki, że jak walnie jakąś gafę to będzie brnął w
    > nią bez cienia żenady (jak AED czy "zarzuty z dupy"). I to jest typowe
    > zachowanie kulsona na ulicy. On ma rację a w razie "filozofa czy
    > prawnika" pałę... Jak potem masz takiego kulsona co ludziom zarzuty z
    > dupy stawia, to ni dziwnego że ludzie uważają kulsonów za formację
    > szkodliwą i ich po prostu unikają. Normalne, uzasadnione podejście.

    Jak już mówimy o kulsonach, to nie do końca rozumiem, po uj mam się
    konfrontować z jakimś krawężnikiem, który sobie wyrabia statystyki? Dla
    mnie to jest głupota i elementarne deficyty w zarządzniu ryzykiem.
    Zostawiając na boku to całe zaufanie społeczne, to rzecz wygląda troche
    tak, jabym, będąc na przejsciu, nie chciał z niego zejść przed
    nadjeżdząjcym pojazdem, który widze, że na to przejcie wjedzie. Jasne,
    że mam racje, ale czy nie lepiej zejść i zgłosić potem przypadek, niż
    dać się rozjechać i potem zgłaszać problem, fakt, bardziej
    spektakularny?

    Teraz, dla jasności, jeśli coś jest ewidentne, to oczywiscie (np. masowe
    legitymowanie uczestników legalnych protestów) nalezy się postawic, ale
    jak spotkasz kulsona, który na ulicy czy w poblizu koszar będzie Cie
    chciał wylegitymować, to jesteś zawsze w dużo słabszej pozycji. Jedynie
    na co możesz liczyć, to, że kilkanaście osób złozy na tego kulsona
    skargę podnosząc niezasadne legitymowanie i jakies uchybienia
    proceduralne. Jakie jest prawdopdobieństwo, że coś takiego będzie miało
    miejsce?

    A jak chcesz odóżnić, czy w tym konkretnym przypadku nabijają sobie
    statystyki, czy faktycznie kogoś szukają? A też jestem przekonany, że
    jak podejdzie sierżant Chapka, przedstawi się, poda powód legitymowania,
    to z 80% tych, których to w***ia zakwestionuje ten powód :) Nie będzie
    tak?

    > Pewnie powinna. Tylko raz że z sensem a oni po prostu czepiają się
    > przypadkowych ludzi żeby normy czynności zrobić. A dwa że nic ich to

    Mają odhaczane od każdego wylegitymowanego?

    > prasy poszło i burmistrz kazał dupę ruszyć. Albo przed szkołą typ
    > zaczepia dzieci pytając gdzie mieszkają i o rodzeństwo, a jak ludzie
    > dzwonią na policję to ta mówi że typa zna i on tylko tak gada. Przecież

    Nie widziałem odpowiedzi, a wczesniej już pytałem, ale co w zasadzie
    mieliby w tym przypadku zrobić? Pod co takie wypytywanie chciałbyś
    podciągnąć?

    > zgłoszenia olewają i potem nawet w kartotece masz czysto. Mój
    > dzielnicowy ma od lat wpisany na stronie ten sam cel - żeby żule na
    > murku nie siedziały. I co - nawet jak te konkretne żule zajebały moto i

    Jak zajebały moto to nie siedziały na murku i cel został cześciowo
    osiagniety. Nb. co jest niezgodnego z prawem w kwestii żula na murku? No
    chyba, że piją. Sąd może pewnie zamienić karę grzywny na karę więzienia.

    > się nagrały na kamerze, to policja nie miała ludzi żeby zapytać świadka
    > o tożsamość żula. Rozumiesz - dzielnicowy od 10 lat ma wpisane pozbycie
    > się żuli, żule w świetle kamer zajebują moto, jest świadek który z nimi
    > pije i policja nie wie i nie potrafi ustalić tożsamości tych żuli. Tyle
    > warte jest ich profilowanie.
    > Reasumując patologia dalej swoją patologię uprawia, a policja wyrabia
    > punkty dla komendanta na tych w krawatach. Przynajmniej tak to ci w
    > krawatach widzą.

    No to kto łapie przestępców? :)

    > Rozdupczam! To dlaczego w takim razie kulsonom koledzy nie stawiają
    > zarzutów dla ich dobra? Dlaczego mordercom Stachowiaka nie udało się
    > nawet zarzutów spowodowania śmierci postawić - dla ich dobra, potem się
    > zmieni?

    Pojęcia nie mam. Pewnie były i inne okoliczności. Moze policjantom nie
    jest dobrze postawić zarzutu dla ich dobra :)

    --
    Marcin

  • 250. Data: 2024-07-22 03:01:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak - nie zablokuje, zeby ułatwić złapanie sprawcy;)

    A nie? Tzn. nie wiem czy ktos to w ogóle tak szuka, ale póki telefon
    jest w pełni funkcjonalny i loguje się do sieci, to jest w obiegu. Jak
    sie nie loguje to gdzieś utknie, musi zostać "ufunkcjonalniony" lub
    ląduje w smieciach, ewentualnie na czesci.

    --
    Marcin