  • 181. Data: 2024-07-19 21:01:55
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 17:45:31 +0200, Kviat wrote:

    > Ale żeby to zrobić muszą mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIE, że mam
    > kradziony telefon.

    Nie wiem. Niech Robert wyjasni.

    > Albo _UZASADNIONE_PODEJRZENIE, że na tym telefonie są dowody przestępstwa.

    Skoro już cos takiego podejrzewają, widać są uzasadnione :-

    > To nie jest tak, że mogą sobie w każdej chwili podejść do dowolnej osoby
    > i zażądać dostępu do telefonu "bo tak", "bo przecież może być kradziony".
    > To poziom absurdu level hard.

    Obyś miał racje :-)

    > W ten sposób mogli by sobie wchodzić w dowolnej chwili, do dowolnego
    > domu/mieszkania, kiedy tylko mają na to ochotę, bo przecież mogą chcieć
    > sprawdzić, czy ktoś nie trzyma w domu zajebanego z żabki jogurtu.

    Mogą. Rewizję można przeprowadzic na podstawie legitymacji.
    Robert nam może powie, co wczesniej trzeba zrobić.

    Tylko ... w ciągu 7 dni trzeba potem dostarczyc potwierdzenie od
    prokuratora, i ciekaw bardzo jestem, co sie zdarzy, jak prokurator nie
    zechce podpisać :-)

    > To jest zwykły szantaż.
    > To co on pisze, to jakieś mokre sny miłośnika państwa policyjnego.

    > Więc jest to patologia.

    Patologia, ale być może jest :-(

    > Mają mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIA przed takim żądaniem, a nie z powodu
    > tego, że obywatel odmówił.

    Biegł w garniturze, albo jechał w zimie rowerem ...

    No ale co by nie mówic - jak obywatel nie chce podać, to podejrzenia
    rosną :-(

    > I że obywatel musi ich naprostowywać w sądzie, skoro nawet nie
    > rozumieją, że to jest patologia.
    >
    > Zupełnie inaczej sytuacja wygląda, gdy ktoś krzyczy, że mu telefon
    > ukradli i właśnie obok funkcjonaruszy przebiega typ, czy to w dresie,
    > czy w garniturze, a inaczej, gdy ktoś po prostu biegnie, a
    > funkcjonariuszowi "wydało się to podejrzane" (jeszcze nie wie o co
    > podejrzane, "intuicja policjanta", najwyżej się coś wymyśli...).
    > To jest paranoja.

    Ale troche podparta.
    "na widok patrolu zachowywał się nerwowo i zaczął uciekać".

> [...]
    > To już jest chamstwo i zwykła złośliwość.

    > Jeżeli sądy nie podzielają oburzenia obywatela na nieuzasadnione i
    > bezpodstawne zatrzymania/zabierania/przeszukania, to raczej coś z takim
    > państwem jest fundamentalnie nie tak.
    >
    > Nie znam statystyk, nie wiem ilu ludzi w rzeczywistości "macha na to
    > ręką" i dla świętego spokoju odpuszcza i w ogóle tego nie zgłasza.
    > Być może, że właśnie jest tak praktyka, być może dlatego funkcjonariusze
    > robią jak on pisze, bo czują się bezkarni i tak robią, ale z tego nijak
    > nie wynika, że to jest zgodne z prawem. I że tak powinni robić uczciwi

    Tylko tu przydałoby się, aby i obywatel mógł przeczołgać
    funkcjonariuszy przez sądy i prokuratury.
    Niby może zacząć.

    > O ludzkiej przyzwoitości, która normalnemu człowiekowi nie pozwoliłaby
    > się chwalić takim postępowaniem wobec obywateli, z litości nie wspomnę.

    > I wszyscy obywatele powinni chodzić w jednakowych mundurkach i mieć
    > fryzurę z dozwolonego katalogu fryzur, bo inaczej mogą wzbudzić
    > podejrzenia u funkcjonariusza.

    No gdzie - jakby wtedy miał rozpoznac podejrzane osoby? :-P

    J.

  • 182. Data: 2024-07-19 22:19:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 21:01, J.F pisze:

    > Nie wiem. Niech Robert wyjasni.

    Ale co mam wyjaśnić? Pytałeś, po co policjanci biorą telefon do ręki, to
    Ci odpisałem, ze najczęściej, by IMEI odczytać. Czego tu nie rozumiesz?
    Co wymaga wyjaśnienia?

    > Skoro już cos takiego podejrzewają, widać są uzasadnione :-

    Zaczynasz normalnie pisać.

    > Obyś miał racje :-)

    Tylko pomimo tego, że to dość oczywiste, to jakiś odsetek populacji
    zamiast podać ten IMEI i iść dalej, to to będzie sprawę prostą komplikował.

    > Mogą. Rewizję można przeprowadzic na podstawie legitymacji.
    > Robert nam może powie, co wczesniej trzeba zrobić.

    Jak będzie miał ochotę :-) Rewizja, to jest pociągu przed wyprawieniem
    go na szlak - przykładowo. A przed przeszukaniem, to wypada przykładowo
    "Dzień dobry" powiedzieć, o ile jest czas.

    > Tylko ... w ciągu 7 dni trzeba potem dostarczyc potwierdzenie od
    > prokuratora, i ciekaw bardzo jestem, co sie zdarzy, jak prokurator nie
    > zechce podpisać :-)

    Niekoniecznie. Tylko, o ile osoba obecna przy przeszukaniu tego zażąda.
    Większośc nie chce.

    > Patologia, ale być może jest :-(

    Żadna patologia. Konsekwencja kilku oczywistych założeń. Przede
    wszystkim takiego, ze jest jakiś powód do sprawdzenia konkretnego telefonu.

    > No gdzie - jakby wtedy miał rozpoznac podejrzane osoby? :-P

    Kviat nie ogarnia więcej, niż jednego zdania, toteż z mojej wypowiedzi
    zapamiętał, że zatrzymali biegacza, bo miał garnitur. Reszty kontekstu
    nie ogarnął. Za pięć lat będzie pisał, ze postuluję legitymowanie
    wszystkich biegających w garniturach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 183. Data: 2024-07-19 23:22:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Po pierwsze domagacie się podawania podstaw prawnych całej masy rzeczy
    > oczywistych.

    Heloł... przecież właśnie to ty się tego domagasz.

    > Po drugie, jak poszukasz tej podstawy prawnej,

    Podstawy prawnej czego?
    Że obywatel ma prawo dyskutować z policją, czy że nie ma takiego prawa?

    > to dojdziesz do wniosku, ze to nie tylko nie jest oczywiste, ale nawet praktycznie
    > niemożliwe.

    Zapodaj, przekonamy się.

    > Czemu Policji?

    W końcu wywalili cię z policji?

    > Ktoś z Was czuje się Policją?

    A ty się czujesz?

    > Ja się doskonale bawię
    > Waszą głupotą.

    To widać, słychać i czuć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 184. Data: 2024-07-19 23:34:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja wiem, jak się robi, ale nie widzę powodu wyjaśniać tego pyskatym
    > rozmówcom, którym nawet się nie chce zajrzeć do wskazanej ustawy.

    https://gazeta.policja.pl/997/archiwum-1/2017/numer-
    142-012017/137717,Telefon-komorkowy.html

    "KONKLUZJA

    Telefon komórkowy, jako rzecz, może podlegać oględzinom. Niemniej, z
    uwagi na to, że jest on urządzeniem zawierającym dane informatyczne,
    dostęp do tych danych, z uwagi między innymi na to, że następuje bardzo
    poważna ingerencja w autonomię informacyjną osoby wyrażoną w art. 51
    ust. 2 Konstytucji RP, jest możliwy tylko w drodze przeszukania, a nie
    oględzin. Celem takiego przeszukania powinno być znalezienie określonych
    danych informatycznych, ale danych tego rodzaju, że mogą stanowić dowód
    w sprawie lub podlegać zajęciu w postępowaniu karnym.

    insp. w st. spocz. ROMAN WOJTUSZEK
    główny specjalista WDŚ BK KGP"

    Żeby otrzymać dostęp do telefonu masz mieć uzasadnione podejrzenie
    popełnienia przestępstwa, a nie wewnętrzne przeczucie, że biegnący facet
    w garniturze jest podejrzany.
    Nawet człowiek z obniżonym progiem inteligencji już by to zrozumiał po
    tych kilku postach.

    > I doskonale się bawię Waszymi pomysłami (dodajmy niedorzecznymi), z
    > którymi następnie ofiarnie walczycie jako błędnymi.

    Ja rozumiem, że się doskonale bawisz.
    Dlatego właśnie nie potrafisz zrozumieć, dlaczego w oczach społeczeństwa
    macie taką opinię jaką macie.
    Przez takich jak ty, którzy doskonale się bawią własną głupotą.

    > Po prostu ciekawi
    > mnie, do jakiego poziomu absurdu dojdziecie sami się nakręcając swoja
    > głupotą.

    Jesteś w tym mistrzem. Nawet nie będę próbował.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 185. Data: 2024-07-20 00:49:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie wiem. Niech Robert wyjasni.

    > Skoro już cos takiego podejrzewają, widać są uzasadnione :-

    > Obyś miał racje :-)

    Nie ma żadnego powodu żeby jakiś kulson pod pretekstem sprawdzenia nr
    IMEI żądał ode mnie dostępu do telefonu, albo odblokowania telefonu,
    albo tym bardziej nakłaniał mnie, żebym wpisywał jakieś "tajne" kody, a
    już absurdem jest, że jakiś randomowy kulson-krawężnik sam sobie jakieś
    kody wpisuje do mojego telefonu. Tylko dlatego, że gdzieś biegłem w
    garniturze.
    Mogę nie znać się na telefonach, nie mieć pojęcia co ten, czy inny kod
    robi, nawet gdy będę patrzył mu przez ramię, co on tam sobie wpisuje.
    Może wysyła gdzieś tam moje loginy i hasła do banku, czy do serwera
    firmowego, albo właśnie zasysa z jakiegoś dziwnego serwera jakieś dziwne
    fotki do mojego telefonu.
    To po pierwsze.

    Po drugie. Można powiedzieć, że przecież to policja i nie ma się czego
    obawiać. Tyle, że na szacunek i zaufanie to trzeba sobie zasłużyć.
    A jak na razie, jedyne co potrafią, to grozić konsekwencjami i straszyć
    przeczołganiem po instytucjach. O pałowaniu kobiet na rozkaz, czy
    ochranianiu (zamiast rozgonić) przemarszów faszystów z litości nie wspomnę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr