  • 101. Data: 2024-07-17 20:03:44
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 19:01:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Czemu bez odwetu? Ujętego na gorącym uczynku za czynną napaść, to można
    > wsadzić w areszt bez zgody Sejmu.

    Moze sie mylę, ale chyba nie.
    Przeciez od tego tylko krok, abyscie aresztowali kilku posłow za
    czynną napasc przed waznym głosowaniem.

    Poza tym w mojej wizji, to kulson lub dwóch juz nie będzie w stanie
    aresztować.
    To prokurator bedzie musial podjąc decyzję, że posła zgłaszającego
    bezprawne działania policji, należy oskarzyć o czynną napaść.

    A to juz przyznasz - sprawa mogąca poczekac.

    Niestety - poseł Wipler zrejterował, to się nie dowiedzielismy.
    No i za słaby był :-)

    J.

  • 102. Data: 2024-07-17 20:26:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 20:03, J.F pisze:

    > Moze sie mylę, ale chyba nie.

    Mylisz. Art. 10 Ustawy z dnia 9 maja 1996 r. O WYKONYWANIU MANDATU POSŁA
    I SENATORA

    > Przeciez od tego tylko krok, abyscie aresztowali kilku posłow za
    > czynną napasc przed waznym głosowaniem.

    Wystarczy, ze nie będą się wdawać w mordobicie. Zwłąszcza przed waznymi
    głosowaniami.

    > Poza tym w mojej wizji, to kulson lub dwóch juz nie będzie w stanie
    > aresztować.

    Wiesz, jak przenikną do sądów, to kto wie. Oni mają też jakieś sądy?

    > To prokurator bedzie musial podjąc decyzję, że posła zgłaszającego
    > bezprawne działania policji, należy oskarzyć o czynną napaść.

    Bo? O czym Ty w ogóle piszesz?

    > A to juz przyznasz - sprawa mogąca poczekac.

    Na co?

    > Niestety - poseł Wipler zrejterował, to się nie dowiedzielismy.
    > No i za słaby był :-)

    Do czego?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 103. Data: 2024-07-17 20:31:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 19:00:24 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Za Twe sny trudno mi odpowiadać.Skoro tak piszesz, to pewnie się zdarza.
    > No chyba, ze kłamiesz, ale to już trudno.

    > Najprostsza rzecz, jaka mi przychodzi do głowy, to że jeszcze nei
    > wiadomo, jaka jest forma zdarzenia. Trudno wszystkich świadków trzymać
    > kilka godzin, zanim ustali się, ze czy ma sens ich słuchać. Zapisze się
    > numer telefonu, to najwyżej ktoś zadzwoni.

    podanie telefonu jako urządzenia.
    Nie numeru.

    > O czym Ty piszesz? Bo chyba upał u Ciebie większy.

    Teraz jasniej?

    > Jak uznał, ze nie zdążył, to mógł poczekać i wymierzyć. Czasem trudno z
    > Tobą dyskutować, bo poziom schodzi pod muł.

    Z toba czasem teĹź. Masz chronic prezydenta i widzisz, ze ktos mierzy w
    jego stronę z karabinu z lunetą. Co robisz?

    P.S. Tu nawet nie było lunety. Choć karabin mógł być słabo widoczny.

    > Spróbuj ogarnąć, że z miejsca, skąd strzelał zamachowiec nie było widać
    > TRUMPa.

    To jest twoje zdanie, na podstawie jakis poufnych materiałow.

    Jesli nie było widać, to jak go trafił?

    > Żaden miejsce nie było bezpieczniejsze. Należało go ewentualnie
    > osłonić tarczą od strony zagrożenia, ale nie wiem, czy mają takie tarcze
    > w klasie IIIA. Mogą mieć.

    Mogą miec. Niekoniecznie tam na trybunie.
    I raczej będą nieporęczne w używaniu/stawianiu, bo cięzkie.
    A czas leci. I w każdej chwili zamachowiec może nacisnąc spust.

    > Za co?

    Za bezpodstawne zatrzymanie, za kłamliwe zeznania - bo przyjmuje
    że o areszt musiał wystąpic prokurator, to widać uwierzył w to,
    co policjant opowiedział.

    > Po roku, to on wyjdzie. Kopia telefonu, to kilka godzin.

    Zlecona po dwóch tygodniach. A zwrot telefonu po miesiącach.

    W koncu skoro to taki straszny szpieg, to nie możemy polegać tylko na
    kopii :-) Zwrot po negatywnej ekspertyzie, albo po umorzeniu.

    > Jeśli facet twierdzi, że zna Konstytucję, że jemu wolno tu robić
    > zdjęcia, to nie ma p[odstawy do nałożenia mandatu. Weź że spróbuj
    > ogarnąć podstawy.

    Kulson też zna, więc nawet nie wyjezdza z komisariatu, bo to nie ma
    sensu :-P

    Ale mówiłeś cos o wykroczeniu, wiec chyba zakładamy, ze fotografować
    nie było wolno.

    > Telefony staniały, ale po tygodniu może jednak odczuć braki kasy.

    Po tygodniu to bedziecie mieli 6 zarzutĂłw.

    > Ale jak się przyznaje, to telefon trzeba zabrać, bo to narzędzie
    > przestępstwa i sąd musi orzec przepadek.

    Przesadzasz chyba. MoĹźe.
    Ale to sąd, a nie policjant.

    > Na pewno przepadek materiałów.
    > Tego mandatem nie ogarniesz. Wiesz, czemu - przykładowo - nie można
    > ukarać mandatem kierowcy za jazdę pod wpływem alkoholu? Bo powoli
    > zaczynam powątpiewać podstawowej twej wiedzy z prawa.

    Raz - bo to może być przestępstwo. A nie - "pod wpływem",
    to dwa - że nie występuje w katalogu.

    Trzy - nietrzeĹşwemu nie moĹźesz przedstawic zarzutĂłw, bo nietrzeĹşwy
    przecież. A tym pod wpływem ?
    Ale jak wytrzezwieje, to juz chyba moĹźna.

    Hm, a jak pijany sika w miejscu publicznym, czy też "zakłoca ciszę
    nocną" to też nie można wystawic mandatu?
    Co na to koledzy patrolowcy?

    Choć przyznaję, ze mają podstawę odwiezienia do izby wytrzeźwien,
    a to lepsza kara, przynajmniej dla niektĂłrych :-)

    Ale jak sam pisałeś - czasem do Izby daleko.
    A tu służba na końcówce, a komendant op* za godziny nadliczbowe :-P

    J.

  • 104. Data: 2024-07-17 20:52:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 20:31, J.F pisze:
    > podanie telefonu jako urządzenia.
    > Nie numeru.

    A to pewnie w celu odczytania w bazie CKRU, czy nie jest kradziony. Nie
    chciałbyś, by Policja szukała Twojego telefonu, jakby Ci ukradziono?

    > Teraz jasniej?

    Trochę.

    > Z toba czasem też. Masz chronic prezydenta i widzisz, ze ktos mierzy w
    > jego stronę z karabinu z lunetą. Co robisz?

    Jak mierzy z miejsca, z którego nie widzi Prezydenta, to po prostu się
    dziwię. Bardzo się dziwię. Mierze do niego i czekam, bo wygląda na
    samobójcę liczącego na to, ze go ktoś odstrzeli i nie popełni grzechu
    samobójstwa. No ale jak zaczyna strzelać do ludzi na placu, bo to już
    nadal się dziwiąc go "eliminuje".

    > To jest twoje zdanie, na podstawie jakis poufnych materiałow.

    N ie, no to jest na podstawie tego, co Ty tu linkowałeś. Moje źródeł
    twierdzą, że akurat w innym miejscu leżał i znalazł taką małą lukę obok
    trybuny.

    > Jesli nie było widać, to jak go trafił?

    A trafił? Jak dotąd nie dotarła do mnie wieść o trafieniu. Na fotkach
    kandydat na prezydenta ma poziome krwawe kreski, co w mojej ocenie
    pozwala sugerować, ze to nie jego krew - ale mogę się mylić.

    > Mogą miec. Niekoniecznie tam na trybunie.
    > I raczej będą nieporęczne w używaniu/stawianiu, bo cięzkie.
    > A czas leci. I w każdej chwili zamachowiec może nacisnąc spust.

    One są rozkładane. z formatu walizki.

    > Za bezpodstawne zatrzymanie, za kłamliwe zeznania - bo przyjmuje
    > że o areszt musiał wystąpic prokurator, to widać uwierzył w to,
    > co policjant opowiedział.

    To, że Tobie się wydaje, że to bezpodstawne zatrzymanie, to nie ma nic
    wspólnego z tym, jakie ono jest.

    > Zlecona po dwóch tygodniach. A zwrot telefonu po miesiącach.
    >
    > W koncu skoro to taki straszny szpieg, to nie możemy polegać tylko na
    > kopii ? Zwrot po negatywnej ekspertyzie, albo po umorzeniu.

    Co to jest "negatywna ekspertyza"?

    > Kulson też zna, więc nawet nie wyjezdza z komisariatu, bo to nie ma
    > sensu ?

    To już wiem, czemu ich nie widuję. Tak, to ma sens.

    > Ale mówiłeś cos o wykroczeniu, wiec chyba zakładamy, ze fotografować
    > nie było wolno.

    No jak było wolno, to w czym rzecz?

    > Po tygodniu to bedziecie mieli 6 zarzutów.

    Wątpię. Raz może sąd się zawahać. Jak gość notorycznie bedzie popełniał
    przestępstwa, top i za kradzież cukierka go zamknął.

    > Przesadzasz chyba. Może.
    > Ale to sąd, a nie policjant.

    Czyli w Twoim śnie sąd przyjeżdża na miejsce zdarzenia i zabiera dowody
    rzeczowe?

    > Raz - bo to może być przestępstwo. A nie - "pod wpływem",
    > to dwa - że nie występuje w katalogu.

    Nie występuje "w katalogu" bo nie da się mandatem ukarać :-) To nie
    przejaw złośliwości twórcy katalogu, tylko konsekwencja przepisów.

    > Trzy - nietrzeźwemu nie możesz przedstawic zarzutów, bo nietrzeźwy
    > przecież. A tym pod wpływem ?
    > Ale jak wytrzezwieje, to juz chyba można.

    Można. Tylko, co to ma do rzeczy?

    > Hm, a jak pijany sika w miejscu publicznym, czy też "zakłoca ciszę
    > nocną" to też nie można wystawic mandatu?
    > Co na to koledzy patrolowcy?

    Zapytaj.

  • 105. Data: 2024-07-17 20:56:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 18:48:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ich prawo. Tylko co z tego wynika konstruktywnego?

    Skoro tak uczą policjantów, to pewnie mają podstawy :-)

    Jakies wyroki sądów?

    > Osa go goni. Zatrzyma się. Poda dane i może i na autobus jeszcze zdąży.

    Nie zdąży, bo przecież będziecie 10 minut spisywać.

    > Podać dane. Wskazać Policji kulsona, to może jak mu przeszkadza w
    > zdążeniu na autobus, to jakoś zaradza.

    No i wskaże. Moze w pismie do komendanta, moze przez prokuratora.

    > Tu prościej, bo w systemach zostanie,

    zostanie, albo i nie zostanie - proszę o zaświadczenie.

    > wiec powie, że nie zdążył bo
    > pośpiechem wzbudził podejrzenie.

    Gorzej, jak powie, ze podejrzewa spisek policjantów.

    > Jak grupa wchodziła, to przewodnik miał zbiorowy. Bezpieczeństwo mogło
    > się nie doliczyć. Zresztą nie wiem, co on kombinował. Grupa poszła, a on
    > został do legitymowania.

    > ?

    Są tam pewnie jacys "organizatorzy"/wolontariusze na imprezie, wydaje
    sie, ze ma sens przydzielic grupie opiekuna/przewodnika, i oni wszyscy
    sie muszą jakoś na tę imprezę dostać.

    > To już jest niebezpieczne. Bo dokąd to tylko sny - ale jak chodząc po
    > ulicy boisz się jakiś stworków, to warto rozważyć leczenie. Tu życzenia
    > Kviata nie pomogą.

    Taka rzeczywistość. Kulsony robią to, co władza każe.
    Na prawo nie patrząc. Czy to trzeba spacyfikować protestujących,
    czy spałować, czy nie przepuscic przez ulicę.

    > Wątpię. Skoro przepis tego wymagał. A ze przepis niedorzeczny? Posłów
    > nie mogą ukarać.

    Raz wymagal, drugi raz wymagal, a za trzecim razem sąd uzna, ze
    bezprawnie ...

    > Nie. Tylko znowu kktoś umie tylko jedno zdanie przeczytać i ma
    > pretensje, ze nie wie, co było dalej.

    Na razie mamy policjanta, który dostał rozkaz/polecenie od dowódcy,
    i wykonuje, nie wiedząc dlaczego.

    > Jakbyś choć raz stał obok takiej sytuacji, to byś wiedział, dlaczego to
    > nawet trudno za żart potraktowac.

    Przeciez i tak musi zapisac dane legitymowanego.
    To może dopisać "na polecenie dowódcy".

    > Tak. Oczywiście. Najlepiej o przesłanie oryginału decyzji
    > administracyjnej o nakazie legitymowania koniecznie ze stempelkiem. Jest
    > poziom kretynizmu, którego nie wypada przekraczać, nawet, jak się jest
    > osobą, która obawia się mitycznych stworków idąc ulicą.

    No ale jako policjant, co powiesz, jak obywatel spyta o powod
    legitymowania? "Dowódca kazał" ?

    A moze dowodca obywatela/kę zna, i nie lubi, i specjalnie go kazał
    wylegitymować?

    > Nie ma norm żadnych. N a ch... komuś jakieś przypadkowe legitymowania.

    Się wylegitymuje 1000 osób, to się na jednego poszukiwanego trafi :-P
    Poza tym jak oceniac podwładnych?

    A tych norm to nie ma "od zawsze", czy odkąd obywatele się zaczęli
    skarżyć ? :-P

    > Tylko, jeśli nie będą legitymowali, to i nie znajdą p;oszukiwanych - bo
    > niby jak. Młodzi nie wiedząc kogo legitymować legitymują "jak leci" i
    > potem się tłumaczą, że w sumie, to dlatego, że przełożony kazał.

    No i prawdę powiedzieli :-)

    > Czego nie rozumiesz w opisie "zderzenie czołowe"?

    No ale jeszcze trzeba szybko jechac, żeby z tego szkoda wyszła.
    Tak na oczach policji?
    W ogóle was nie szanują, za mało pałowania :-P

    > Ale nikt ich ne legitymował. Patrol był 50~100 metrów dalej.

    Trzeba ich było wylegitymowac po wypadku, wszak uczestnicy
    przestępstwa. I świadków.

    > Wspomni o prawach konstytucyjnych, braku zakazu fotografowania oraz
    > powoła się na niniejsze forum.

    Idealna metoda wykrywania.

    >>> zaginionego. Z czasem wzrasta udział procentowy tych prawidłowo
    >
    > To może powinni wezwać Policję.

    Policja d* nie ruszy, wszak nie ma przestępstwa :-P

    J.

  • 106. Data: 2024-07-17 21:01:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 18:32:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Aleś Ty odporny na wiedzę. Podstawą prawną jest art. 15 UoP. Faktyczna
    > realizacja czynności, o których mowa w art. 14. To, ze jak się trafi na
    > idiotę, to czasem lepiej mu cokolwiek powiedzieć, niż tracić czas, to
    > nie znaczy, że to wynika z ustawy. To wynika ze zdrowego rozsądku.

    Oj, przepisy to ty znasz wybiórczo

    2. 1. Policjant, który przystępuje do czynności służbowych związanych
    z wykonywaniem uprawnień określonych w § 1 pkt 1, 3, 6 i 7, podaje
    swój stopień, imię i nazwisko, w sposób umożliwiający odnotowanie tych
    danych, przyczynę podjęcia czynności służbowych,
    a na żądanie osoby, wobec której jest prowadzona czynność, podaje
    podstawę prawną podjęcia czynności.

    4. Policjant po zakończeniu wykonywania czynności służbowych, o
    których mowa w § 1 pkt 1-3, 6 i 7, informuje ustnie
    osobę, wobec której podjęto te czynności, o prawie złożenia do
    właściwego miejscowo prokuratora zażalenia na sposób
    przeprowadzenia tych czynności

    J.

  • 107. Data: 2024-07-17 21:53:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Jul 2024 20:52:51 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A to pewnie w celu odczytania w bazie CKRU, czy nie jest kradziony. Nie
    > chciałbyś, by Policja szukała Twojego telefonu, jakby Ci ukradziono?

    Przeciez nie bedziecie szukac, bo wymyslicie, ze to nie przestępstwo
    :-P

    Na szukanie skradzionych telefonów są lepsze sposoby.

    A co wy chcecie sprawdzać, jak telefon nie ma dzis widocznych numerów.

    Ale zaraz - czy takie sprawdzenie to nie "czynność procesowa" ?

    Ze tak zacytuje:

    "Przejrzenie telefonu, to już czynność procesowa. Wymaga
    zatwierdzenia. Czyli musimy wszcząć śledztwo w sprawie podejrzenia
    ..."

    Zgadnij, co cytuję?

    > Jak mierzy z miejsca, z którego nie widzi Prezydenta, to po prostu się
    > dziwię.

    Po pierwsze - tego nie bardzo widzisz, jak jestes gdzies z boku od
    linii, czyli zazwyczaj.

    A jesli widzisz, że on nie widzi, to "mierzy w stronę prezydenta"
    srednio pasuje. Choć przyznaję, ze może mierzyć "w stronę", i zaiste
    jest to powĂłd do Ĺşdziwienia.

    > Bardzo się dziwię. Mierze do niego i czekam, bo wygląda na
    > samobójcę liczącego na to, ze go ktoś odstrzeli i nie popełni grzechu

    No ale chyba zawiadamiasz kolegĂłw?

    > samobójstwa. No ale jak zaczyna strzelać do ludzi na placu, bo to już
    > nadal się dziwiąc go "eliminuje".

    Jak zaczyna strzelac, to masz podejrzenie.
    Uzasadnione? Bo do czego strzela, to w snajperskiej lunecie raczej nie
    widzisz.

    > N ie, no to jest na podstawie tego, co Ty tu linkowałeś. Moje źródeł
    > twierdzą, że akurat w innym miejscu leżał i znalazł taką małą lukę obok
    > trybuny.

    Czyli widział cel.

    > A trafił? Jak dotąd nie dotarła do mnie wieść o trafieniu. Na fotkach
    > kandydat na prezydenta ma poziome krwawe kreski, co w mojej ocenie
    > pozwala sugerować, ze to nie jego krew - ale mogę się mylić.

    W ucho bo w ucho, ale trafił.

    No chyba, ze to tez pismackie wymysły.

    > One są rozkładane. z formatu walizki.

    Albo rozkładasz profilaktycznie przed wydarzeniem, albo bedzie to
    trwało.
    A swoją grubość to ma, i w rozmiarze 2x1m będzie raczej cięzkie.

    > To, że Tobie się wydaje, że to bezpodstawne zatrzymanie, to nie ma nic
    > wspĂłlnego z tym, jakie ono jest.

    I zatrzymanie uzasadnisz "bo obywatel robił zdjęcia, co jest
    dozwolone" :-)

    > Co to jest "negatywna ekspertyza"?

    Taka, w ktĂłrej nie znaleziono nic zabronionego czy podejrzanego.

    > To już wiem, czemu ich nie widuję. Tak, to ma sens.

    Niestety, wychodzi na to, ze wyjezdzają.
    Konstyucji nie znają, albo olewają ...

    > No jak było wolno, to w czym rzecz?

    Jak było wolno, to nie ma żadnego wykroczenia.

    "chyba, że teraz jak są te tablice i obok ten obiekt
    z zakazem, to pod wykroczenie można by tak to spłycić"

    Czyli co - zakładamy, że są tablice, obywatel olał,
    patrol go złapał ... i co - mandacik, czy zatrzymujemy pod zarzutem
    szpiegowstwa ?

    > Wątpię. Raz może sąd się zawahać. Jak gość notorycznie bedzie popełniał
    > przestępstwa, top i za kradzież cukierka go zamknął.

    Jakie przestępstwo. Filmowanie policjantów na patrolu.

    > Czyli w Twoim śnie sąd przyjeżdża na miejsce zdarzenia i zabiera dowody
    > rzeczowe?

    sąd MOŻE orzec przepadek.

    > Nie występuje "w katalogu" bo nie da się mandatem ukarać :-) To nie
    > przejaw złośliwości twórcy katalogu, tylko konsekwencja przepisów.

    A dlaczego się nie da mandatem ukarać ?

    > MoĹźna. Tylko, co to ma do rzeczy?

    Móglbyś zatrzymac, poczekac az wytrzeźwieje, i nałożyc mandat.
    Oczywiscie za czyn, za który mandatem można ukarać.

    > Zapytaj.

    ToteĹź pytam. Ale nie mam kolegĂłw patrolowcĂłw.

    J.

  • 108. Data: 2024-07-17 22:36:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Mylisz. Art. 10 Ustawy z dnia 9 maja 1996 r. O WYKONYWANIU MANDATU POSŁA
    > I SENATORA

    Czynna napaść:
    "każde działanie podjęte w celu wyrządzenia krzywdy fizycznej,
    chociażby ten cel nie został osiągnięty"

    1. Poseł lub senator nie może być zatrzymany lub aresztowany bez zgody
    Sejmu lub Senatu, z wyjątkiem ujęcia go na gorącym uczynku przestępstwa
    i jeżeli jego zatrzymanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego
    toku postępowania.

    Czyli nie za każdą (na gorącym uczynku) czynną napaść zostaje się
    zatrzymanym (osoba bez immunitetu)?
    Jeżeli tak to tylko w takim przypadku osoba z immunitetem też nie będzie
    zatrzymana. W innym będzie.

    Robert

  • 109. Data: 2024-07-17 22:50:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 21:53, J.F pisze:
    > Przeciez nie bedziecie szukac, bo wymyslicie, ze to nie przestępstwo
    > :-P

    Dlatego je kradniemy przechodniom.

    > Na szukanie skradzionych telefonów są lepsze sposoby.

    Na pewno.

    > A co wy chcecie sprawdzać, jak telefon nie ma dzis widocznych numerów.

    Czytając te niewidoczne.

> [...]
    > "Przejrzenie telefonu, to już czynność procesowa. Wymaga
    > zatwierdzenia. Czyli musimy wszcząć śledztwo w sprawie podejrzenia

    Zapewne coś, czego nie rozumiesz. Nie chce mi się Ci drugi raz wyjaśniać.

    > Po pierwsze - tego nie bardzo widzisz, jak jestes gdzies z boku od
    > linii, czyli zazwyczaj.

    Ale mam zaufanie do tego, kto plan zabezpieczenia układał.

    > A jesli widzisz, że on nie widzi, to "mierzy w stronę prezydenta"
    > srednio pasuje. Choć przyznaję, ze może mierzyć "w stronę", i zaiste
    > jest to powód do ździwienia.

    > No ale chyba zawiadamiasz kolegów?

    O czym? Że jakiś idiota bawi się w zamachowca? Pewnie tak. Z tym, że z
    miejsca, gdzie siedział snajper nie było podobno widać zamachowca.

    > Jak zaczyna strzelac, to masz podejrzenie.
    > Uzasadnione? Bo do czego strzela, to w snajperskiej lunecie raczej nie
    > widzisz.

    Co za różnica, do czego on strzela? Do gapiów wolno?

    > Czyli widział cel.

    Nie wiem. Z moich danych wynika że tak - między ludźmi, momentami o
    tylko kawałeczek.

> [...]
    > trwało.
    > A swoją grubość to ma, i w rozmiarze 2x1m będzie raczej cięzkie.

    Ale Ty bajdurzysz :-) Czyli w życiu czegoś takiego nie widziałeś. Nie
    mam teraz czasu szukać.

    > Taka, w której nie znaleziono nic zabronionego czy podejrzanego.

    Ekspertyza telefonu służy do ekstrakcji materiałów. nie ważne, czy
    legalnych, czy nielegalnych. Przecież zabronione jest ich gromadzenie w
    celu udostępnienia. To samo zdjęcie może być legalne i nielegalne.
    > Jak było wolno, to nie ma żadnego wykroczenia.

    Jak to nie ma? Może fotografują sikał.

> [...]
    >
    > Czyli co - zakładamy, że są tablice, obywatel olał,
    > patrol go złapał ... i co - mandacik, czy zatrzymujemy pod zarzutem

    To zależy, co podejrzewamy.

    > Jakie przestępstwo. Filmowanie policjantów na patrolu.

    Złośliwe niepokojenie.

    > Móglbyś zatrzymac, poczekac az wytrzeźwieje, i nałożyc mandat.
    > Oczywiscie za czyn, za który mandatem można ukarać.

    No i co z tego? Albo pouczyć.

    > Toteż pytam. Ale nie mam kolegów patrolowców.

    Co ja poradzę, że jesteś mało koleżeński i nikt Cię nie lubi. Na mnie
    się nie odgrywaj.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 110. Data: 2024-07-17 22:51:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2024 o 21:01, J.F pisze:
    > a na żądanie osoby, wobec której jest prowadzona czynność, podaje
    > podstawę prawną podjęcia czynności.
    Ty nie znasz nawet tych, które sam cytujesz. Podstawą prawną
    legitymowania jest art. 15 Ustawy o Policji. Zawsze ten sam, cokolwiek
    byś nie robił.
    --
    (~) Robert Tomasik