  • 41. Data: 2008-08-08 07:09:21
    Temat: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Olgierd <n...@r...org> pisze:

    > To nie prawnicy-karniści piszą ustawy.

    > Ale suweren powierza to swoim przedstawicielom. Mamy demokrację
    > przedstawicielską.

    "Demokracja socjalistyczna" była znacznie gorsza.
    Demokracja bezpośrednia byłaby *znacznie* lepsza (patrz "Szwajcarskie referenda").

    > Czyli uważasz, że powinno się karać sprawców tych przestępstw
    > bezwzględnie? Ja tak nie uważam.

    > Aha, czyli nie karać.
    > A takie My Lai to też było 'pole walki'? Bo na temat ostrzelania wioski
    > się nie wypowiadam, nadal za mało wiemy na ten temat.

    Ostrzał wioski nie był odpowiedzią na ostrzał. Nie zachodziły żadne
    okoliczności uzasadniające *natychmiastowy* ostrzał tej wioski
    (w szybkim trybie bojowym) jako "celu militarnego". A w prawie
    każdej wiosce w Afganistanie "kiedyś tam" byli Talibowie.

    US Army *potrafi* sprawić *wrażenie* że stosuje "statystyczną
    odpowiedzialność zbiorową" - ostrzelacie nas to my ostrzelamy
    parę cywilnych celów które nie mają nóg i nie uciekną i zabijemy
    cywili "ilu się trafi". WP potrafi sprawić wrażenie że goni za
    "wzorcami US Army".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Szata w biegu zawiązana, w biegu się rozwiąże.

  • 42. Data: 2008-08-08 07:35:40
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 06:59:50 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Obecne schematy karania w RP za ciezkie zbrodnie uwazam za szyderstwo z
    > ofiar i kpine z poczucia sprawidliwosci. Degradacja tego prawa odbywa
    > sie znowu metoda salami: najpierw nieludzka byla kara smierci, zaraz
    > potem nieludzkie bylo dozywocie, teraz srodowiska 'postempowe' zaczynaja
    > przebakiwac o nieludzkosci 25 lat.

    Tak, dożywocie jest nieludzkie i niehumanitarne. Nie godzi się człowieka
    trzymać w zamknięciu do końca żywota jego.
    KS za takowy nie uważam.

    > ^^^^^^^^^^^^^

    > Nie przekrecaj, nie manipuluj

    No widzisz, używamy różnych czcionek, w innym miejscu wychodzi
    podkreślenie ;-)

    > My Lai to byla ZBRODNIA. A metody walki VietCongu tez byly czysto
    > terrorystyczne i rownie czesto jak talibowie chowali sie za plecami
    > cywilow.

    Oczywiście, ale w My Lai nie stwierdzono obecności komunistycznych
    żołnierzy.
    I żeby była jasność: uważam, że wojna wietnamska była koniecznością,
    podobnie jak iracka. A nawet zdaję sobie sprawę z tego, że gdzie drwa
    rąbią, tam wióry lecą.

    > Moja konkluzja jest taka, ze konczy sie sensownosc stosowania
    > konwencji wojennych, ktore byly ustalane dla dzialan armii regularnych.
    > Przy konfliktach asymetrycznych nie maja sensu.

    To jest zawołanie do reagowania terrorem na terror, czyli metody, którą
    stosował Izrael w l. 70-80-tych (komando przeczesujące świat w
    poszukiwaniu Czarnego Września -- polecam doskonały film "Monachium").

    I znów mam mieszane uczucia. Z jednej strony trudno to pochwalać, a z
    drugiej trudno nie zauważyć, że dziś akurat nie pochwalam bycząc się we
    własnym fotelu, pijąc drugą już kawę i myślami będąc już w lesie, z
    psem...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 43. Data: 2008-08-08 07:36:46
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 09:09:21 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Ostrzał wioski nie był odpowiedzią na ostrzał. Nie zachodziły żadne
    > okoliczności uzasadniające *natychmiastowy* ostrzał tej wioski (w
    > szybkim trybie bojowym) jako "celu militarnego".

    Nie wiem, nie byłem tam, nie mam pojęcia. Chciałbym, żebyś się mylił, ale
    pewności nie mam.

  • 44. Data: 2008-08-08 08:27:34
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Olgierd <n...@r...org> pisze:

    > Nie wiem, nie byłem tam, nie mam pojęcia. Chciałbym, żebyś się mylił, ale
    > pewności nie mam.

    W tym *wąskim* zakresie powyżej bardzo wątpię bym się mylił :-)

    Po za tym ponieważ jesteśmy na grupie *.prawo warto starać się
    rozróżniać wyjaśnienia których *sąd* od będzie w stanie *odrzucić*
    od wyjaśnień których normalni ludzie nie potraktują jako najbardziej
    prawdopodobne.

    Jak świszczą kule to (przeważnie) nie ma czasu ani ochoty na dyskusje.
    *Tam* kule nie świstały nad tymi którzy ostrzelali wioskę.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Nigdy ton nie powraca do struny.

  • 45. Data: 2008-08-08 08:33:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > To jest zawołanie do reagowania terrorem na terror, czyli metody, którą
    > stosował Izrael w l. 70-80-tych (komando przeczesujące świat w
    > poszukiwaniu Czarnego Września -- polecam doskonały film "Monachium").

    Obawiam sie, ze bedzie to nie do unikniecia. Wlasne zobowiazanie do
    stosowania, w miare mozliwosci, prawa, nie moze byc bezwarunkowe,
    bo w walce z takim przeciwnikiem prowadzi do samobojstwa.
    Czyli tak czy inaczej zginiesz: albo przeciwnik cie pokona, albo
    staniesz sie do niego podobny :(

    > I znów mam mieszane uczucia. Z jednej strony trudno to pochwalać, a z
    > drugiej trudno nie zauważyć, że dziś akurat nie pochwalam bycząc się we
    > własnym fotelu, pijąc drugą już kawę

    No i to jest ten aspekt dyskusyjny :) pozwalajacy na gdybanie.
    Inaczej sie odbiera swiat, gdy terrorysci wysadza ci w powietrze
    pol rodziny na irackim targowisku, albo Amerykanie druga polowe
    przez pomylke wystrzelaja.

    > i myślami będąc już w lesie, z psem...

    To pochwal sie pozniej na prfc swiezymi okazami :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2008-08-08 11:24:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Po drugie -- zgodnie z zasadą, iż zwycięzców nikt nie sądzi -- Norymbergę
    > urządzono tylko przegranym agresorom. Agresor wygrany nie miał żadnej
    > Norymbergi, najwyżej lufę nagana w potylicę.

    Niestety...

    > Takie dyskusje bardziej cywilizowane państwa mają dawno za sobą. Nie
    > prowadzimy wojny z Afganistanem, nie musieliśmy jej wypowiadać.
    > Podobnie jak wcześniej nie wypowiadaliśmy jej Libanowi, Wzgórzom Golan,
    > Synajowi itd.

    Tak więc argumenty "to jest wojna" są nie na miejscu.

    [ciach]

    > Czyli jakbyśmy coś z niej mieli to byłoby OK???!

    Wojna jako taka? Pomijając wojnę obronną z najeźdźcą - nie.

    "Cel uświęca środki a masakry się zdarzają"? Zdecydowanie nie.

  • 47. Data: 2008-08-08 12:28:43
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Niestety...

    > Tak więc argumenty "to jest wojna" są nie na miejscu.
    > [ciach]

    Bo to jest wojna tylko jak trzeba usprawiedliwiać działania WP.
    Jak są "wybierane" procedury właściwe do politycznej autoryzacji
    "pobytu" WP w Afganistanie to natychmiast przestaje to być wojną :-)

    > Wojna jako taka? Pomijając wojnę obronną z najeźdźcą - nie.
    >
    > "Cel uświęca środki a masakry się zdarzają"? Zdecydowanie nie.

    Polska nie jest najsilniejszym krajem. Lepiej się nie nastawiać że
    będziemy zawsze tym który razem z silniejszym(i) dowala innym słabym
    i może mieć "prawa dowalanych" w czterech literach.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Czart swoje, pop swoje.

  • 48. Data: 2008-08-08 14:16:34
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "gargamel" <s...@d...lina> pisze:

    > nie nazywaj terrorystów żołnierzami, bo urągasz żołnierzom:O(

    <słownik-nowomowy> terrorysta: uzbrojony wróg USA </słownik-nowomowy>

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Jest przywilejem królów, że gdy czynią dobrze, mówi się o nich źle.

  • 49. Data: 2008-08-08 14:26:17
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > WP (i US Army) mają mieć prawo do równania w dół do tego za co niby chcą
    > karać Talibów i przed czym niby bronią "biednych Afgańczyków"?

    przede wszystkim bronią własnej dupy, przy okazji ją nadstawiając, a takie
    zwrotki jak obrona biednych awgańczykow to brednie propagandowe, wojsko usa,
    polskie i inne pojechały broić tam swoich krajów przed talibami, bo to oni
    nas zaatakowali

  • 50. Data: 2008-08-08 15:40:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gargamel pisze:

> [...]
    > takie zwrotki jak obrona biednych awgańczykow to brednie propagandowe,
    > wojsko usa, polskie i inne pojechały broić tam swoich krajów przed

    A tak, ta słynna inwazja Talibów w Klewkach...

    Zdaje się użyli Broni Masowego Rażenia. Tej z Iraku.