  • 81. Data: 2010-02-10 20:34:15
    Temat: Re: foto-radar zdjęcie nieczytelne
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 18:07, Użytkownik witek napisał:

    > ja bym na twoim miejscu trzymal sie od takiego prawnika z daleka.

    Ja uważam że lepiej trzymac sie z daleka od rad takiego jak ty.

    > fałszywe założenie, to i wnioski do bani.

    To dlaczego brak informacji że kogoś za tę niewiedzę lub niepamięć
    nie ukarano ?

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2010-02-10 21:14:17
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To akurat niecelne. Odmowa przysługuje w wypadku przeststw, a tos ą
    > wykroczenia. Też uważam, ze narusza to podstawowe zasady prawa, ale tak
    > to obecnie jest ujęte.

    Nie muszę informować o przesłankach, z powodu których powołuję się na
    par. 183 kpk. W szczególności - mogę domniemywać, że osoba najbliższa,
    której powierzyłem auto, kierowała pod wpływem alkoholu, co niewątpliwie
    jest przestępstwem. W takim wypadku udzielenie informacji, komu
    powierzyłem auto, mogłoby narazić osobę najbliższą na odpowiedzialność
    karną.

    Pozdr.!
    (D)

  • 83. Data: 2010-02-10 21:17:06
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 21:00, Użytkownik Nostradamus napisał:

    > Setki.
    > Na tysiące zdjęć z fotoradarów są setki przypadków niewskazań.

    Nie pytam o sytuacje kiedy ktoś się przyznał do figurowania
    na takiej nieczytelnej fotce. Pytam o sytuacje kiedy ukarano
    kogoś kto przyznać sie nie chciał, oraz nie potrafił wskazać
    jadącego ?

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2010-02-10 21:34:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Ja uważam że lepiej trzymac sie z daleka od rad takiego jak ty.

    twoja sprawa, ale jak mi prawnik mowi, ze jest wiele przypadkow, w
    ktorych nie trzeba wiedziec, mimo, ze paragraf jest jeden i wyjatkow, po
    za jednym, nie przewiduje to natychmiast zmieniam prawnika.

    Moze zapytaj go to te sporo przypadkow, chetnie sie czegos nowego dowiem

    > To dlaczego brak informacji że kogoś za tę niewiedzę lub niepamięć
    > nie ukarano ?

    Bo sa to sprawy jednostkowe dotyczace poszczegolnych osob stad
    nieciekawe i niepublikowane.

    Rownei dobrze moglbys zapytac, czy ktos dostal mnadat za smiecenie na ulicy.
    Podejrzeam, ze nitk sie nie odezwie, a mandatow wystawia sie sporo.

    brak odezewu na grupie oznacza tylko jedno. Nikt z grupy jeszcze nie
    mial okazji sie przekonac jak to dziala.

  • 85. Data: 2010-02-10 21:37:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Pyra wrote:

> [...]
    > jest przestępstwem. W takim wypadku udzielenie informacji, komu
    > powierzyłem auto, mogłoby narazić osobę najbliższą na odpowiedzialność

    ale sprawa nei toczy sie z postepowania karnego,

    mozesz nie podac komu dales samochod, ale w zamian zarobisz grzywne z
    kodeksu wykroczen i tu zaden kpk cie nie chroni.

  • 86. Data: 2010-02-10 22:03:30
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    witek pisze:

    > ale sprawa nei toczy sie z postepowania karnego,
    >
    > mozesz nie podac komu dales samochod, ale w zamian zarobisz grzywne z
    > kodeksu wykroczen i tu zaden kpk cie nie chroni.

    Klasyczny paragraf 22?
    Skorzystam z przysługującego uprawnienia - grzywna. Nie skorzystam -
    narażam osobę najbliższą na odpowiedzialność karną.

    Pozdr.!
    (D)

  • 87. Data: 2010-02-10 22:38:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Pyra wrote:

    > Klasyczny paragraf 22?
    > Skorzystam z przysługującego uprawnienia - grzywna. Nie skorzystam -
    > narażam osobę najbliższą na odpowiedzialność karną.

    Ale tu nie masz "przyslugujacego ci uprawnienia".
    Dlatego dostaniesz grzywne.

    Z tym narazanie w tym przypadku to tez mocno naciagane.
    Bo jesliby dalej szlo o sprawe karna, to najblizsza rodzine i tak
    sprawdza gdzie byli niezaleznie od tego czy cos powiesz czy nie.

  • 88. Data: 2010-02-11 05:25:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Bernat wrote:

    > To bardzo dobry argument.

    To nonsensowny argument bo zadaniem odpowiednich służb jest ustalenie,
    kto prowadził auto. Właściciel ma konkretne obowiązki i nie należy do
    nich ustalanie kierowcy, a jedynie tego, komu to auto w danym czasie
    powierzył.

    > Pracuję w firmie zatrudniającej kilkaset osób
    > i użytkującej kilkadziesiąt samochodów. Dodatkowo firma jest
    > właścicielem tylko kilku pojazdów - pozostałe są w najmie
    > długoterminowym. Uważasz, że jesteśmy frajerami płacąc mandaty? W końcu
    > każdorazowo możnaby odpisać do SM, że wskazujemy jako osobę, której
    > powierzyliśmy pojazd wszystkich kolegów ze swojego działu, a każdy z
    > nich wskaże też wszystkich kolegów ze swojego działu :-) I niech się
    > bujają frajerzy z SM.

    Nie będę się wypowiadał o tej sytuacji, bo jej nie znam. Wiele zależy
    m.in. od tego jakiego rodzaju ewidencja użytkowania tych pojazdów jest
    prowadzona w firmie.

    > Wskazać musisz OSOBĘ: imię, nazwisko, adres. Nie
    > grupę osób - choćby ta grupa, to był tylko mąż i syn.

    A gdzie to wyczytałeś?

    --
    cokolwiek

  • 89. Data: 2010-02-11 06:49:24
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 22:34, Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > za jednym, nie przewiduje to natychmiast zmieniam prawnika.
    >
    > Moze zapytaj go to te sporo przypadkow, chetnie sie czegos nowego dowiem

    Były wymieniane w tym wątku. nie czytasz wątku w którym coś piszesz ?

    Wykluczyć tego nie można. Niestety.

    Pozdrawiam

  • 90. Data: 2010-02-11 06:51:23
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-10 22:14, Użytkownik Daniel Pyra napisał:

> [...]
    > jest przestępstwem. W takim wypadku udzielenie informacji, komu
    > powierzyłem auto, mogłoby narazić osobę najbliższą na odpowiedzialność

    Kombinujesz. Niby skąd sie dowiedzą że kierował pod wpływem ?