  • 21. Data: 2006-08-18 07:51:03
    Temat: Re: firma windykacyjna
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    > Zanim się zaoferujesz windykatorkowi z jakimikolwiek ratami powiedz, jak
    > stary jest ten dług. Bo jeśli jest starszy niż 2lata, można
    > windykatorkowi kazać się wypchać trocinami.

    Znowu bredzisz (zreszta masz to juz chyba we krwi. :)))

    80-90% sedziow w tym kraju nie kwalifikuje uslug telekomunikacyjnych
    jako uslug, co do ktorych mozna byloby zastosowac przepisy
    dotyczace zlecenia, dlatego tez przyjmowany w tym wypadku jest
    3 letni okres przedawnienia. Po tym okresie juz mozna spac spokojnie.

    Neko

  • 22. Data: 2006-08-18 07:51:38
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > Sprzedaż na pewno nie, bo czego? Usług nie sprzedaje się.
    > Inna interpretacja wygląda mniej więcej tak - świadczenie usług
    > telekomunikacyjnych jest nazwaną umową uregulowaną odrębnie, w związku z
    > czym obowiązuje ogólny 3 letni termin przedawnienia, a przepisów o
    > zleceniu nie stosuje się, bo art.750 kc brzmi:"Do umów o świadczenie
    > usług, które nie są uregulowane innymi przepisami"

    Oczywiscie.

    Neko

  • 23. Data: 2006-08-18 07:53:44
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał

    > zastanawiam sie, jak ich spuscic wlasnie.

    Poczekaj jeszcze troche cierpliwie. Nic nie rob,
    niech sie - mowiac niefachowo - calkowicie przedawni.

    Neko

  • 24. Data: 2006-08-18 07:55:15
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Nawet mniejsze, niż wierzyciela - mogą się tylko domagać zwrotu
    > należności plus ewentualne odsetki od dnia doręczenia listem poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru wezwania do zapłaty.
    > [ciach]

    Rozbawiasz mnie. Ktora firma windykacyjna przesyla
    listy polecone za potwierdzeniem odbioru?
    W tym roku jeszcze takiego listu nie widzialem,
    ale "obracam" nimi po kilkadziesiat dziennie. :)

    Neko

  • 25. Data: 2006-08-18 10:54:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Neko wrote:

    > Rozbawiasz mnie. Ktora firma windykacyjna przesyla
    > listy polecone za potwierdzeniem odbioru?
    > W tym roku jeszcze takiego listu nie widzialem,
    > ale "obracam" nimi po kilkadziesiat dziennie. :)

    Tępaku: chodzi o wezwanie do zapłaty od pierwotnego wierzyciela. Odsetki
    lecą od tego dnia.

  • 26. Data: 2006-08-18 11:00:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Neko wrote:

    > Znowu bredzisz (zreszta masz to juz chyba we krwi. :)))

    Morda w kubeł, cieciu.

    > 80-90% sedziow w tym kraju nie kwalifikuje uslug telekomunikacyjnych
    > jako uslug, co do ktorych mozna byloby zastosowac przepisy

    Usługi nie kwalifikowane jako usługi... Jak to pięknie brzmi...

    > dotyczace zlecenia, dlatego tez przyjmowany w tym wypadku jest
    > 3 letni okres przedawnienia. Po tym okresie juz mozna spac spokojnie.

    Po tym to już bezdyskusyjnie, ale ja upierałbym się przy 2 latach - jak
    sam zauważyłeś, różni sędziowie różnie interpretują, a co do odsetka -
    to podaj źródła tej statystyki.

  • 27. Data: 2006-08-18 11:01:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Sprzedaż na pewno nie, bo czego? Usług nie sprzedaje się.

    W ostateczności powoływałbym się na "ducha ustawy" ;) i wspomnianą w
    następnym paragrafie sprzedaż energii elektrycznej ;)

> [...]
    > zleceniu nie stosuje się, bo art.750 kc brzmi:"Do umów o świadczenie
    > usług, które nie są uregulowane innymi przepisami"

    A jakimi innymi szczególnymi przepisami regulowane jest przedawnienie
    dla umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, hmm?

  • 28. Data: 2006-08-18 12:08:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > A jakimi innymi szczególnymi przepisami regulowane jest
    > przedawnienie dla umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, hmm?

    Ten artykuł mówi o umowach nie uregulowanych innymi przepisami, a nie
    przedawnieniu. Usługi telekomunikacyjne są uregulowane innymi przepisami,
    więc przepisy o zleceniu nie mają zastosowania.

  • 29. Data: 2006-08-18 12:11:28
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Usługi nie kwalifikowane jako usługi... Jak to pięknie brzmi...

    Czytanie ze zrozumieniem to nie jest twoja mocna strona, pajacu.
    Ale staraj sie, a byc moze w koncu osiagniesz
    miarodajne sukcesy.

    > Po tym to już bezdyskusyjnie, ale ja upierałbym się przy 2 latach - jak
    > sam zauważyłeś, różni sędziowie różnie interpretują, a co do odsetka -
    > to podaj źródła tej statystyki.

    To upieraj sie dalej. Zrodla sam sobie szukaj, skoro takis madry.
    Ja sie opieram na zwyczajnym doswiadczeniu. Tobie zas pozostaje
    tylko i wylacznie teoria.

    Neko

  • 30. Data: 2006-08-18 12:12:47
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    > Tępaku: chodzi o wezwanie do zapłaty od pierwotnego wierzyciela. Odsetki
    > lecą od tego dnia.

    I znowu bredzisz, pajacyku. :)

    Neko