  • 21. Data: 2008-05-04 21:59:50
    Temat: Re: firma nie wydała pita
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > Jakiej pracy? Logiczne, że nikt poza tobą nie jest w stanie tego zrobić. Jak
    > pracujesz u 1 pracodawcy, to może pracodawca i taka opcja jest. Jak u kilku
    > to nikt.

    Rozumiem, że żartujesz ?
    Czy chcesz powiedzieć, że jedynym źródłem informacji dla urzędu skarbowego o
    dochodach podatnika jest sam podatnik ?

  • 22. Data: 2008-05-04 22:07:51
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "zzz" napisał:

    > Ma te informacje tylko nie umie nimi zarządzać.

    O ulgach, z jakich chcesz skorzystać też? To może pańcie z USów
    zamiast strajkować, powinny zacząć zarabiać na przepowiadaniu
    przyszłości :>

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 23. Data: 2008-05-04 22:19:09
    Od: "zzz" <z...@o...pl>

    > Ano jesteś. To nie ulega wątpliwości. Po to termin dla pracodawcy jest na
    > luty, żeby były 2 miesiące na działania podatnika.

    Winny jest pracodawca, który do któregoś tam lutego nie przekazał bądź nie
    przesłał listem poleconym dokumentu ( przynajmniej w problemie który mnie
    interesował ). 2 miesiące to są na rozliczenie a nie na zabawę w prawnika czy
    policjanta.

    > Jakiej pracy? Logiczne, że nikt poza tobą nie jest w stanie tego zrobić. Jak
    > pracujesz u 1 pracodawcy, to może pracodawca i taka opcja jest. Jak u kilku
    > to nikt.

    W sumie to nie ciągnijmy tego wątku. Są ludzie którzy biorą pieniądze za
    organizację tego bałaganu i nikt za nich rozwiązań wymyślał nie będzie. Tu tylko
    chodzi o podejście pt. "się nie da", albo "bo tak jest w innych krajach Europy" ;)

    Zrobiło się całkiem OT, więc dzięki wszystkim za info i pozdrawiam.

  • 24. Data: 2008-05-04 23:36:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zzz wrote:

    > Guzik wiem. Mogę policzyć +/- tysiąc złotych.

    To policz na plus tysiac i nikt nie bedzie mial do ciebie pretensji.

  • 25. Data: 2008-05-04 23:42:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To policz na plus tysiac i nikt nie bedzie mial do ciebie pretensji.

    Moze nawet policzyć na "0" i przy stosownym wyjaśnieniu nikt do niego
    zadnych pretensji mieć nie będzie.

  • 26. Data: 2008-05-05 07:27:38
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 4 May 2008 18:58:09 +0200, Aicha napisał(a):

    > A nie PIT-40? Istnieje toto jeszcze?

    PIT-40 otrzymujesz np. z ZUSu z tytułu pobierania renty, emerytury, zasiłku
    rehabilitacyjnego itp

  • 27. Data: 2008-05-05 07:29:31
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 4 May 2008 14:46:14 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > PIT-8 lub PIT-11 to są te druczki, które firma daje Tobie. 37 to jest to,
    > co Ty składasz w US.

    Niekoniecznie - pracownik może wystąpić do pracodawcy o rozliczenie jego
    PIT-37 składając wniosek na jego ręce do 10 stycznia po roku podatkowym
    podlegającym "obliczeniu'. Wówczas obowiązek złożenia PIT-37 ciąży na
    pracodawcy.

  • 28. Data: 2008-05-05 07:41:59
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 5 May 2008 00:19:09 +0200, zzz napisał(a):

    > Winny jest pracodawca, który do któregoś tam lutego nie przekazał bądź nie
    > przesłał listem poleconym dokumentu

    A jesteś tego pewien?
    Nie zdarzyło się u Ciebie "na poczcie" nigdy że zaginęło awizo z Twojej
    skrzynki listowej?
    Nie zdarzyło się że listonoszowi nie chciało się wejść na X piętro tylko
    zostawił awizo w skrzynce, a ta została wyczyszczona przez dzieciarnię?

    Teraz grzecznie skontaktuj się z byłym pracodawcą i zapytaj co z Twoim
    PIT-11, czy nie otrzymali "zwrotki".
    Wątpię by szanujący siebie pracodawca nie próbował doręczyć PITa byłemu
    pracownikowi

    > w miesiące to są na rozliczenie a nie na zabawę w prawnika czy policjanta.

    Jakiego prawnika czy poicjanta?
    Miałeś dbać o swoją dupę a nie zabawiać się w policjanta.
    Wystarczył jeden, dwa telefony do byłej firmy.

    > W sumie to nie ciągnijmy tego wątku.

    Dostałeś konkretne odpowiedzi i sugestie co możesz teraz zrobić.
    Generalnie - jesteś bezapelacyjnie winien swojego położenia, poprzez
    zaniechanie podjęcia działań w celu uzyskania PITa od byłego pracodawcy,
    oraz co gorsza, nie złożenia w terminie rozliczenia rocznego, którego nie
    otrzymanie PIT-11 nie zwalania Cię z tego obowiązku.

    Ponadto jesteś dosyć arogancki i pyskaty jak na "kolesia" który szukał
    pomocy.

  • 29. Data: 2008-05-05 14:57:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Taaa... Ja mam umowę od pięciu lat, a nie jestem w stanie wyliczyć
    > NIC.

    Też uważam, że matematyka powinna być na maturze.

  • 30. Data: 2008-05-05 15:03:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zzz wrote:

    > Czekałem do dziś. Jeśli termin ma jakiekolwiek znaczenie w tej
    > sprawie ( na linii pracownik-pracodawca ), to określ jaki, bo
    > zupełnie nie wiem.

    Pracodawca miał termin na przysłanie Tobie
    tej informacji do końca lutego 2008.
    Nie wierzę, że tego nie wiedziałeś.