  • 11. Data: 2008-02-06 20:41:48
    Temat: Re: firma a pieczątka
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:focou7$h2s$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > To sie ciesz, ze nie jestes spolka kapitalowa. Wtedy na ozdobnym papierze
    > firmowym
    > musialbys jeszcze umiescic od metra informacji od wartosci kapitalu
    > poczynajac.

    Zwracam uwagę, że ten obowiązek dotyczy każdego pisma. Nie tylko papieru
    firmowego. Te dane należy m.in. umieścić w stopce każdego maila firmowego.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 12. Data: 2008-02-06 23:08:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, Le5zek wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał
    >
    > Zwracam uwagę, że ten obowiązek dotyczy każdego pisma. Nie tylko papieru
    > firmowego. Te dane należy m.in. umieścić w stopce każdego maila firmowego.

    A możesz wyjaśnić, którędy mail (niepodpisany[1]) staje się "pismem"?

    [1] niepodpisany *skutecznie*, czyli cyfrowo?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-02-06 23:13:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, andrzej wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał

    > Wiem i dlatego zastanawiam się, czy gdy sobie zamówie pieczątke ze słonikiem
    > do zdobienia wysyłanych "firmowych" listów to też musi być na niej Regon?

    IMO jeśli służy do zdobienia - nie musi.

    Natomiast jeśli jest używana w miejscach, które są *opisane* jako
    "miejsce na pieczątkę", to należy IMO *domniemywać*, że jeśli tam
    się coś stempluje, to jest to pieczątka podpadająca pod przepis
    z ustawy o statystyce a nie stempel ozdobny.
    Czyli jak przywala się ją "wot tak", to mogą być słoniki bez
    REGONu. Ale jak jest przywalana np. na formularzu deklaracji
    VAT-7 w polu opisanym "podpis podatnika i pieczątka" (sprawdź,
    jest takie :)), a nawet na własnym druku, na którym się zrobi
    miejsce opisane jako przeznaczone na pieczątkę, to jeśli ją się
    "przybija" - ma mieć REGON i już.

    Zakazu dla słoników nie ma ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-02-06 23:58:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > jest takie :)), a nawet na własnym druku, na którym się zrobi
    > miejsce opisane jako przeznaczone na pieczątkę, to jeśli ją się

    Pozwolę sie w teorii nie zgodzic, albowiem:
    - "obowiązek" używania pieczątki wynika prawdopodobnie z rozporządznia
    MF dotyczącego wprowadzenia do obiegu prawnego formularza VAT7
    - jak wiadomo, rozporzadzenie bez delegacji ustawowej nie może nakładac
    na obywatela obowiązków wyraźnie wynmienionych w ustawie
    - ustawa o statystyce czy jakkolwiek sie to nazywa, nie ma mocy
    sprawczej przy ustawie o PoTiU
    - jakakolwiek definicja *ustawowa* musi być okreslona w ustawie, nie w
    rozpporzadzeniu
    - jak wszystkim wiadomo, w polskim prawie nie istnieje jakakolwiek
    kompatybilność międzyustawowa.

    Więc pieczątka w rozumieniu VAT nie jest tym samym, co pieczatka w
    rozumieniu jakiejkolwiek innej ustawy ;)

    > Zakazu dla słoników nie ma ;)

    Aż mnie korci...

    M.

  • 15. Data: 2008-02-07 10:44:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 7 Feb 2008 00:08:54 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A możesz wyjaśnić, którędy mail (niepodpisany[1]) staje się "pismem"?
    >
    > [1] niepodpisany *skutecznie*, czyli cyfrowo?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Art. 206. § 1. [2] Pisma i zamówienia handlowe składane przez spółkę w
    formie papierowej i elektronicznej, a także informacje na stronach
    internetowych spółki, powinny zawierać:
    1) firmę spółki, jej siedzibę i adres,
    2) oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywana jest dokumentacja
    spółki oraz numer pod którym spółka jest wpisana do rejestru,
    3) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
    4) wysokość kapitału zakładowego.

    jak słowo daję nie mam pojęcia czemu to ma służyć, aby informować niemalże
    za każdym razem.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 16. Data: 2008-02-07 11:13:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Feb 2008 11:44:47 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Art. 206. § 1.
    (...)
    > jak słowo daję nie mam pojęcia czemu to ma służyć, aby informować
    > niemalże za każdym razem.

    Bo... tak? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 17. Data: 2008-02-07 11:21:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > REGONu. Ale jak jest przywalana np. na formularzu deklaracji
    > VAT-7 w polu opisanym "podpis podatnika i pieczątka" (sprawdź,
    To ja się może przyczepię tej deklaracji VAT-7. Składam ją od czasu do
    czasu (ostatnio coraz rzadziej, bo kwartalnie) i pieczątkę przystawiałem
    na może 15% składanych druków. Urzędnik w US przyjmował, dawał pieczątkę
    na kopii. Czy za rok-dwa dostanę wezwanie do stawienia się w związku ze
    złożeniem wadliwych deklaracji?? ;-)
    Maciek

  • 18. Data: 2008-02-07 11:27:03
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Wezwanie to dostaniesz, ale tuz przed upływem 5-letniego terminu, żeby odsetki karne
    zdążyły narosnąc ;-)
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2008-02-07 12:26:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Art. 206. § 1. [2] Pisma i zamówienia handlowe składane przez spółkę w
    > formie papierowej i elektronicznej, a także informacje na stronach
    > internetowych spółki,

    Gotfryd widać się czepia powyższego (i chyba słusznie). Bo "coś" podlega pod
    powyższy przeppis jeżeli:

    (jest pismem OR jest zamówieniem handlowym) AND (jest w formie papierowej OR
    jest w formie elektronicznej) OR jest informacją na stronie www.

    Email nie spełnia pierwszego nawiasu, bo nie jest pismem ani zamówieniem
    handlowym. No chyba że tym zamówieniem handlowym jest, albo jest podpisany
    kwalifikowanym podpisem.

    p. m.

  • 20. Data: 2008-02-07 14:14:04
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    mvoicem pisze:

    > Email nie spełnia pierwszego nawiasu, bo nie jest pismem ani zamówieniem
    > handlowym. No chyba że tym zamówieniem handlowym jest, albo jest podpisany
    > kwalifikowanym podpisem.

    A gdzie w kodeksie spółek handlowych jest określony wymóg stosowania
    podpisu kwalifikowanego ? Bo nie sądzę, by miał tu zastosowanie art. 78.
    § 1 kodeksu cywilnego. W obu aktach nie sprecyzowano pojęcia "pismo",
    więc użyć należy zwyczajowego pojęcia z codziennej praktyki. Email jak
    najbardziej jest pismem w zwyczajowym sensie dnia codziennego,
    szczególnie że w kontaktach handlowych gdzie używany jest zdecydowanie
    częściej niż klasyczna korespondencja papierowa.

    Poza tym pismo nie musi być oświadczeniem woli, więc tym bardziej nie
    widzę tu związku. Może to być informacja o zmianach w ofercie, może to
    być zapytanie ofertowe, może to być informacja o wynikach sprzedaży, o
    problemach magazynowych etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio