  • 1. Data: 2008-11-21 19:04:50
    Temat: fałszywe zwonienie - jaki paragraf
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Pod jaki pargraf/ustawe/kodeks podlega osoba, która wyłudzała cswiadczenie
    chorobowe symulując chorobę i jednocześnie pracując?
    Wydaje mi się, że to nie jest wyłącznie sprawa ZUSu, bo google wskazuje
    sporo przypadków spraw sądowych dotyczących wyłudzania zasiłków.
    Tylko nie pisza na jaki paragraf....

    pozdrawiam

    pitpull

  • 2. Data: 2008-11-21 20:22:16
    Temat: Re: fałszywe zwonienie - jaki paragraf
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Ten sam, co do innych wyłudzeń.

  • 3. Data: 2008-11-21 21:26:34
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    jb wrote:
    > Ten sam, co do innych wyłudzeń.

    czyli?
    bo w karnym nie moge zlokalizować nic poza wyłudzeniem poświadczenia przez
    wprowadzenie w błąd funkcjonariusza.... Chyba że to to ?

    pitpull

  • 4. Data: 2008-11-21 21:49:51
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpul..com> napisał w wiadomości
    > Pod jaki pargraf/ustawe/kodeks podlega osoba, która wyłudzała cswiadczenie
    > chorobowe symuluj?c chorobę

    Jak udowodnić symulowanie choroby? Współpraca z lekarzem?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2008-11-21 22:08:54
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Nostradamus wrote:
    > Użytkownik "pitpull" <pitpull@pitpul..com> napisał w wiadomości
    >

    > Jak udowodnić symulowanie choroby? Współpraca z lekarzem?

    Uprawianie sportu wyczynowego w trakcie zwolnienia?
    Nagranie, że gość wysiada z auta niesie kule pod pachą i przed schodami
    przychodni doznaje "urazu" ?
    Poszukaj w google ile jest spraw o wyłudzanie chorobowego i nawet gości
    skazują co więcej niektórzy się dobrowolnie poddają karze. I to zarówno
    lekarze jak i "chorzy"

    pytam o paragraf, nie jak udowodnić

    Albo inaczej - na co się naraża gościu który dajmy na to ma zwolnienie na
    kregosłup a bawi się w tym czasie na skałce w alpiniste? Tylko nie mówcie że
    mu wolno i że to jest rehabilitacja ....

    pitull

  • 6. Data: 2008-11-21 22:46:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg7bl5$4kp$1@atlantis.news.neostrada.pl pitpull
    <pitpull@pitpul..com> pisze:

    > Uprawianie sportu wyczynowego w trakcie zwolnienia?
    > Nagranie, że goœć wysiada z auta niesie kule pod pachš i przed schodami
    > przychodni doznaje "urazu" ?
    > Poszukaj w google ile jest spraw o wyłudzanie chorobowego i nawet goœci
    > skazujš co więcej niektórzy się dobrowolnie poddajš karze. I to zarówno
    > lekarze jak i "chorzy"
    > pytam o paragraf, nie jak udowodnić
    > Albo inaczej - na co się naraża goœciu który dajmy na to ma zwolnienie na
    > kregosłup a bawi się w tym czasie na skałce w alpiniste? Tylko nie
    > mówcie że mu wolno i że to jest rehabilitacja ....
    Chyba mylisz i mieszasz ze sobą różne sprawy.
    Czym innym jest zasadność wystawienia zwolnienia, czym innym jego
    sfałszowanie, a jeszcze czym innym nieprawidłowe jego wykorzystywanie.
    Odnoszę także wrażenie, że nie odróżniasz wynagrodzenia chorobowego w
    okresie niezdolności do pracy od zasiłku (świadczenia) chorobowego (a jest
    jeszcze świadczenie rehabilitacyjne).

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-11-21 23:34:44
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > Wydaje mi się, że to nie jest wyłącznie sprawa ZUSu, bo google wskazuje
    > sporo przypadków spraw sądowych dotyczących wyłudzania zasiłków.

    Jesli gostek w z gory powzietym zamiarze oraz w toku skondensowanych czasowo
    czynnosci ("krotkie odstepy czasu" jak mowi kodeks) wyludzenia zasilku
    chorobowego najpierw oszukuje lekarza (symuluje chorobe), co prowadzi do
    tego ze wyludza od niego poswiadcznie nieprawdy w postaci dokumnetu "L4",
    potem zas sklada ten dokumnet pracodawcy/ZUSowi i dostaje zasilek, to wg
    mnie powinno sie to kwalifkowac :

    art. 272 k.k., art. 273 k.k. i art. 286 par 1 k.k. przy zast. art. 11 par 2
    k.k. w zw. z art. 12 k.k.

    Cezar

  • 8. Data: 2008-11-22 07:24:55
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Jotte wrote:
> [...]
    > okresie niezdolności do pracy od zasiłku (świadczenia) chorobowego (a
    > jest jeszcze świadczenie rehabilitacyjne).

    Nic nie myle i nie mieszam sprawy te rozróżniam ale nie pytam się o to tylko
    krótko:
    Na co się narażam jesli na chorobowym ktoś mnie spotka np na wczasach w
    ośrodku narciarskim
    I żeby tu nie było wątpliwości nie chodzi mi o to co mi może zrobić
    pracodawca, bo dla takiego to w sumie czysty zysk jeśli jego pracownik
    "choruje" 4 miesiące i jednocześnie normalnie pracuje.
    Powiem więcej - znam przypadki, że ludzie się zatrudniali na pół roku na pół
    etatu i płacili sami z _własnej_kasy_składki_ a potem.... Potem brali kase z
    ZUSu przez 4 lata - w jaki sposób - sam pomyśl;.

    Uprzejmie prosze o nie tłumaczenie mi co to jest wynagrodzenie za czas
    choroby, zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne tylko odpowiedź na
    konkretne pytanie

  • 9. Data: 2008-11-22 07:29:51
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Cezar wrote:

> [...]
    > kwalifkowac :
    > art. 272 k.k., art. 273 k.k. i art. 286 par 1 k.k. przy zast. art. 11

    Dzięki. Wreszcie jakiś konkret ;)

    pitpull

  • 10. Data: 2008-11-22 13:21:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg8che$d5e$1@atlantis.news.neostrada.pl pitpull
    <pitpull@pitpul..com> pisze:

    > Nic nie myle i nie mieszam sprawy te rozróżniam ale nie pytam się o to
    > tylko krótko:
    > Na co się narażam jesli na chorobowym
    Co rozumiesz przez "chorobowe"?
    Proponowałbym posłużenie się konkretnym, nie zaś obiegowym terminem.

    > ktoś mnie spotka np na wczasach w ośrodku narciarskim
    Zależy od szczegółów związanych z dokumentem ZUS-ZLA i od tego kim jest ten
    "ktoś".

    > Uprzejmie prosze o nie tłumaczenie mi co to jest wynagrodzenie za czas
    > choroby, zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne tylko odpowiedź
    > na konkretne pytanie
    Uprzejmie wcale nie zamierzam, a pytanie nie jest konkretne - jest dalece
    nieprecyzyjne.
    Trudno na takie rzetelnie odpowiedzieć, a na domysły szkoda czasu.

    --
    Jotte