  • 1. Data: 2008-04-25 22:13:39
    Temat: faktura za zakupy
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    kupiłem poprzez internet telefon komórkowy. Poprosiłem o wystawienie faktury
    podając dane firmy łacznie z NIP. Niestety fakturę sprzedawca wystawił bez
    numeru NIP. Od ponad miesiąca proszę go o przesłanie prawidłowej faktury a
    on nic. Dzisiaj jedynie podesłał mi skan faktury abym sobie ją wydrukował.

    Co mam z tym fantem począć ?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2008-04-26 03:14:08
    Temat: Re: faktura za zakupy
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Co mam z tym fantem począć ?

    Wystawić note korygujaca i wyslac do sprzedawcy z prosba by podpisal i
    odeslal. xt

    j.

  • 3. Data: 2008-04-26 11:46:45
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wystawił bez numeru NIP. Od ponad miesiąca proszę go o przesłanie
    > prawidłowej faktury a on nic. Dzisiaj jedynie podesłał mi skan faktury

    Jechać do siedziby firmy, odebrać fakturę, w razie błędów wystawić notę.
    Wszystko.
    Uwagi dodatkowa: Sprzedawca nie ma obowiązku *wysyłania pocztą* do Ciebie
    tej faktury VAT. A skan faktury VAT otrzymany mailem to nie faktura VAT :(

  • 4. Data: 2008-04-28 13:42:57
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wszystko.
    > Uwagi dodatkowa: Sprzedawca nie ma obowiązku *wysyłania pocztą* do Ciebie

    w grę wchodzi tylko wysyłka - to była sprzedaż wysyłkowa i wystawił błędnie
    fakturę mimo, iż podałm prawidłowe dane
    --
    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 5. Data: 2008-04-28 19:02:06
    Od: <s...@a...pl>

    > w grę wchodzi tylko wysyłka - to była sprzedaż wysyłkowa i wystawił błędnie
    > fakturę mimo, iż podałm prawidłowe dane

    Tak jak napisałem - sprzedawca nie ma obowiązku w przytoczonej sytuacji wysłać
    do Ciebie faktury, ma jedynie obowiązek wystawić. Nic nie stoi oczywiście na
    przeszkodzie, by wysłał taką fakturę za opłatą. Niektóre firmy mają takie
    pozycje w swoich cennikach. Nie ma też znaczenia czy kupiłeś w punkcie sprzedaży
    czy wysyłkowo.

    Zawsze jednak możesz ją odebrać w siedzibie sprzedawcy. Możesz o to poprosić
    kogoś znajomego (nawet z netu) by odebrał za Ciebie i Ci ją przekazał.

  • 6. Data: 2008-04-28 19:11:05
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    ... czyli co? Sprzedawca może mi przesłać towar bez faktury jeśli ją jasno
    wymagałem?
    --
    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 7. Data: 2008-04-28 20:09:19
    Od: <s...@a...pl>

    > ... czyli co? Sprzedawca może mi przesłać towar bez faktury jeśli ją jasno
    > wymagałem?

    Uważam że tak, choć takie zachowanie nie najlepiej świadczyć będzie o
    sprzedawcy.

  • 8. Data: 2008-04-28 20:28:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Apr 2008, Tomek wrote:

    > ... czyli co? Sprzedawca może mi przesłać towar bez faktury jeśli ją jasno
    > wymagałem?

    Wymagać możesz wyłącznie *wystawienia* (Ci) faktury.
    To na czyj koszt i jak zostanie wysłana jest sprawą umowy.
    Oczywiście, nielogiczne jest niewysyłanie f-ry razem z towarem, ale
    sprzedawca wysłał - i nie chce mu się ponosić dodatkowych kosztów.
    A wtedy mamy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani
    wystawić fakturę stwierdzajšcš w szczególnoœci dokonanie sprzedaży

    pzdr, Gotfryd