  • 1. Data: 2007-02-15 14:23:57
    Temat: faksymile podpisu
    Od: |Pio| <piowa@_wytnij_vp.pl>

    Witam,
    Mam pytanie, czy z punktu widzenia prawnego faksymile podpisu ma taka
    sama wartosc jak podpis odreczny?

    Np przy umowie o dzielo, zgodzic sie na faksymile, czy nalegac na podpis
    odreczny. Moze w przyszlosci pozwoli to uniknac jakichs problemow?

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.

  • 2. Data: 2007-02-15 14:31:30
    Temat: Re: faksymile podpisu
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *|Pio|* na tej grupie:

    > Mam pytanie, czy z punktu widzenia prawnego faksymile podpisu ma taka
    > sama wartosc jak podpis odreczny?

    Wszystko zależy od rodzaju czynności.
    Niedawno SN orzekał w sprawie kasacji od wyroku karnego. Nie jest.

    > Np przy umowie o dzielo, zgodzic sie na faksymile, czy nalegac na podpis
    > odreczny. Moze w przyszlosci pozwoli to uniknac jakichs problemow?

    Umowa o dzieło nie wymaga zachowania formy pisemnej. Jeśli jednak
    będziesz ją miał - możesz mieć mniej problemów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 3. Data: 2007-02-15 14:35:42
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Np przy umowie o dzielo, zgodzic sie na faksymile, czy nalegac na podpis
    > odreczny. Moze w przyszlosci pozwoli to uniknac jakichs problemow?

    Nie jest to własnoręczny podpis.
    Faksymile to -> pieczątka lub klisza odtwarzające własnoręczny podpis

    Pozdrawiam

    Michał

  • 4. Data: 2007-02-15 14:36:40
    Od: |Pio| <piowa@_wytnij_vp.pl>

    > Umowa o dzieło nie wymaga zachowania formy pisemnej. Jeśli jednak
    > będziesz ją miał - możesz mieć mniej problemów.

    Dzieki bardzo, zatem poproszę o wysłanie podpisanego papieru poleconym.
    Problemow, mam nadzieje nie bedzie, ale warto dmuchac na zimne, jesli o
    pieniadzach i pracy mowa...

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.

  • 5. Data: 2007-02-15 15:06:48
    Temat: [OT] Re: faksymile podpisu
    Od: Andrzej <u...@v...pl>

    Mecenas napisał(a):
    > Nie jest to własnoręczny podpis.
    > Faksymile to -> pieczątka lub klisza odtwarzające własnoręczny podpis

    To zapytam jaki jest sens faksymile jeśli to tylko taki półpodpis? Nie
    lepiej scedować uprawnień na kogoś innego, by on mógł dokonać
    potwierdzenia dokumentu lub samodzielnie podpisać to, czego nie można
    przekazać?

    nie-prawnik
    A.

  • 6. Data: 2007-02-15 15:51:10
    Temat: Re: [OT] Re: faksymile podpisu
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > lepiej scedować uprawnień na kogoś innego, by on mógł dokonać
    > potwierdzenia dokumentu lub samodzielnie podpisać to, czego nie można

    Kiedyś słyszałem taką opinię, nie ręczę :) za nią:

    W niektórych krajach, zdaje się że we Francji, faksymile ma moc
    własnoręcznego podpisu. Jednakże tam każda piecząteczka jest unikalna, można
    powiedzieć że urządzenie to zostawia znaki coś na kształt odcisku palca, tak że
    potem można udowodnić, jakiej "pieczątki" się używało do podpisania dokumentu.

    L.

  • 7. Data: 2007-02-15 19:43:35
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <u...@v...pl> napisał
> [...]
    > lepiej scedować uprawnień na kogoś innego, by on mógł dokonać
    > potwierdzenia dokumentu lub samodzielnie podpisać to, czego nie można

    Taki, że podpis mechanicznie odtwarzany jest szybszy i mniej pracochłonny,
    zwłaszcza jeżeli trzeba podpisać setki dokumentów. Na mocy niektórych
    przepisów faksymile ma moc prawną, vide np. 328, 437 KSH.

    --
    p09v

  • 8. Data: 2007-02-16 09:23:28
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Liwiusz* na tej grupie:

> [...]
    > kształt odcisku palca, tak że potem można udowodnić, jakiej
    > "pieczątki" się używało do podpisania dokumentu.

    A ja miałem taką sprawę, gdzie pewien mecenas ;-) spod Warszawy ;-)
    "podpisał" pozew i wszystkie pisma w sprawie faksymilą. Poszedł
    oczywiście zarzut, ale wysoki sąd stwierdził - w międzyczasie akta
    zginęły i były odtwarzane na podstawie moich odpisów ;-) - że nie
    jest w stanie stwierdzić jak było.
    Więc poszło zażalenie (także na to, że powoda-pracownika
    reprezentował "zarządca majątku" - pan mecenas sam się nie fatygował
    na rozprawy), ale *zanim* SO je rozpoznał, rejon wydał wyrok oddalając
    powództwo. I dopiero po wyroku sąd przysłał pismo z pytaniem czy cofam
    zażalenia ;-))))

    W nagrodę ów kreatywny sędzia zostanie teraz ponoć oddelegowany do
    M.Sprawiedliwości ;-)