  • 1. Data: 2004-12-01 09:02:38
    Temat: ezgekucja administracyjna
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    jak rozumieć, że obowiązek udostępniania terenu w celu...konserwacji ciągów
    techolog. itp...podlega egzekucji aministracyjnej??
    dziękuję za ewentualne wyjaśnienia i pozdrawiam EwaP

  • 2. Data: 2004-12-01 09:25:22
    Temat: Re: ezgekucja administracyjna
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Dec 2004 10:02:38 +0100, Ewa P naskrobał(a):

    > jak rozumieć, że obowiązek udostępniania terenu w celu...konserwacji ciągów
    > techolog. itp...podlega egzekucji aministracyjnej??
    > dziękuję za ewentualne wyjaśnienia i pozdrawiam EwaP

    Najprawdopodoniej masz prawa własności do kawałka nieruchomości który jest
    obciążony służebnością drogi. Dziwi troche tryb egzekucji administacyjnej.
    Masz za sąsiada jakiś urząd?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-12-01 09:36:01
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    spółka miejska chce na prywatnym terenie przeprowadzic konserwacje swojej
    sieci ... i w tym kontekscie pytam- co to jest ta egzekucja administracyjna,
    tzn że zmuszą kogoś do wpuszczenia w teren z urzędu???? zaksarżą do Urzędu
    Miasta??? na czym ta ezgekucja będzie polagałą...nie wiem jak to rozumieć...

  • 4. Data: 2004-12-01 10:14:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Dec 2004 10:36:01 +0100, Ewa P naskrobał(a):

> [...]
    > Miasta??? na czym ta ezgekucja będzie polagałą...nie wiem jak to rozumieć...

    Zalezy jaki jest stan prawny. Z tego co piszesz wynika, że uniemożliwiasz
    dostępu do infrastruktury technicznej <wod-kan, energetyka itd>. Tak czy
    inaczej będziesz do tego zmuszona lecz w razie wszelkich zniszczeń są
    zmuszeni naprawić szkody - w szczegółności usunąć wszelkie roboty
    budowlane.
    Co do trybu egzekucji to się nie będe wypowiadał bo jest szereg przepisów
    szczegółowych regulujących różne przypadki. W przypadku administracyjnej
    otrzymasz decyzję w trybie KPA wraz z podstawą prawną.

  • 5. Data: 2004-12-01 10:15:47
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    dziękuję za zainetresowanie sprawą i błyskawiczne odpowiedzi pozdrAwiam raz
    jeszcze EWAP

  • 6. Data: 2004-12-01 11:56:10
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Ewa P" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Urzędu
    > Miasta??? na czym ta ezgekucja będzie polagałą...nie wiem jak to

    sad powszechny.
    administracja nie ma nic do prawa wlasnosci

    > ciągów
    wg mnie nie podlega.
    oni moga napisac, a ty mozesz odmowic bo masz takie prawo.
    i niepozwalac wchodzic na swoj teren, chybaze
    masz umowe z dostarczycielem wody/energi/itp
    lub sluzebnosc ustalona na takie cos.

    urzad moze sobie napisac, ale praw swoich dochodzic trzeba w sadzie.

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2004-12-01 13:22:25
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    no wszytko fajnie, tylko ciekawi mnie, czy wybudowanie takiej sieci zgodnie
    z pozwoleniem na budowę ( a zatem po wcześniejszym uzyskaniu obowiązkowej
    zgody na zadysponowanie nieruchomosci w tym celu- chyba zresztą celu
    publicznego) nie zobowiązuje w następstwie właściciela terenu do jego
    udostępniania w celach konserwacji , napraw bieżących itp??
    a przecież takie pozwolenie na budowę jest, sieć jest... i nie ważne czy to
    zgodził sie aktualny własciciel, nabywający nieruchomość ze wszytkim
    obciązeniami, czy też wcześniejszy, który zgodę na budowę wyraził..
    może jest to logiczne nastepstwo -skoro coś pozowliłem wybudować, to
    chyba(??) musze zezwolić na konserwację....
    i własnie za bardzo nie wiem, czy można się od tego wybronić, nawet przy
    zapewnieniu, ze teren będzie nienaruszony (ew odtworzony do stanu
    perwotnego) a prace nie utrudnią bieżącego korzystania z tej
    nieruchomości....
    ( jak to jest w świetle ustawy o gospodarce nieruchomościami, art 124 )
    ...no a włąśnie tam wyraźnie jest napisane, że obowiązek udostępniania
    nieruch. podlega egzekucji adminisytracyjnej..

  • 8. Data: 2004-12-01 14:11:14
    Od: "CR" <n...@a...pl>

> [...]
    > ...no a włąśnie tam wyraźnie jest napisane, że obowiązek udostępniania
    > nieruch. podlega egzekucji adminisytracyjnej..

    powiem w ten sposob:
    robiono w miescie gaz, planowano przejsc przez
    posesje jakos(bo bylo krocej i taniej).
    wlasciciel sie nie zgodzil i nalezalo przeprojektowac
    caly uklad (a budowalo miasto).

    napisz dokladniej o co ci chodzi i jaki jest stan prawny
    tzn czy jest sluzebnosc, czy to jest jakas droga, czy tez
    czysta nieruchomosc...

    w pozwoleniu na budowe powinnas miec
    cos w stylu przylaczenie/budowa do istniejacej sieci miejskiej.
    i jesli siec miejska jest odlegla o np 200m, a
    powiedzmy kanalizacja jest u sasiada , to
    niestety musisz , mimo kosztow duzo wiekszych,
    kopac 200m.

    sytuacja sie moze zmienic jesli istnieja jakies uzgodnienia/umowy
    miedzy wlascicielem nieruchomosci a dostawca
    (sluzebnosc).
    Normalnie nie moze tam wchodzic(na prywatny teren)
    jesli nie ma zgody wlasciciela.

    a pozatym to niestety wg mnie sad powszechny,
    a tem i tak w sytuacji jesli nie ma innej mozliwosci
    (jesli naprawde nie ma-koszty nie sa istotne).

    i jeszcze jedno pytanko:
    uzyskalas zgode na budowe czyli
    masz dzialke budowlana i do publicznych mediow dostep...
    wiec o co chodzi?
    kto nie pozwala?(a kilka osob ma takie prawo).
    cel publiczny jest okreslony np droga gminna itp

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-12-02 00:59:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Dec 2004 14:22:25 +0100, Ewa P naskrobał(a):

> [...]
    > publicznego) nie zobowiązuje w następstwie właściciela terenu do jego
    > udostępniania w celach konserwacji , napraw bieżących itp??

    zdecydowanie

    .
> [...]

    > ...no a włąśnie tam wyraźnie jest napisane, że obowiązek udostępniania
    > nieruch. podlega egzekucji adminisytracyjnej..

    zgadza sie - ale najpierw trzeba sprawdzić czy jest stosowny wpis w KW na
    ten temat.