  • 11. Data: 2007-05-23 21:12:17
    Temat: Re: emerytury, ja pier....
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Przeczytjacie sobie i pozbądźcie się złudzeń....
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Emerytury-nie-dla-bo
    gatych-1561927.html

    > --
    > Jackare

    Jak kto dba tak ma. Przecież to wynika wprost z konstytucji. Ale jak poszło ze
    20% ludzi zatwierdzić konstytucję to się okazało ze za mało i klepnęli ją sami.
    Trzeba było iść i głosować przeciwko konstytucji bo zapis o zabezpieczeniu na
    starość zły. Ale nikomu się dupy ruszyć nie chciało. Tomek

  • 12. Data: 2007-05-23 21:36:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 23 May 2007 23:12:17 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > klepnęli ją sami. Trzeba było iść i głosować przeciwko konstytucji bo
    > zapis o zabezpieczeniu na starość zły. Ale nikomu się dupy ruszyć nie

    O jakich 20% mówisz, i kto to są ci oni którzy to klepnęli sami?

    p. m.

  • 13. Data: 2007-05-24 07:44:20
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Moim zdaniem nie w porządku jest że PRL przepieprzył tamte składki, ale w
    > porządku jest że mamy tych ludzi na garnuszku. Przecież ktoś musi ....

    System PRL miał socjalistyczne założenie, że młodsi płacą na bieżąco
    emerytury starszym. Niedawno koncepcja się zmieniła na kapitalistyczną, w
    której każdy sobie zbiera kapitał na emeryturę. Problem w tym, że w tym
    samym czasie trzeba również wypłacać bieżacym, "socjalistycznym" emerytom.
    Czyli my płacimy podwójnie: zbieramy na siebie i płacimy na innych. Poprawi
    się dopiero, jak wymrze (przepraszam za słowo - może lepiej: przeminie)
    "stary portfel".

    --
    Lukasz

  • 14. Data: 2007-05-24 07:50:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.05.2007 Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał/a:
> [...]
    > się dopiero, jak wymrze (przepraszam za słowo - może lepiej: przeminie)

    Sądzisz? Może zdarzyć się tak, że kolejna generacja będzie dokładała do
    emerytur tych co dokładali do ww. starego portfela i nie starczyło im na
    własny.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2007-05-24 09:26:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 15:50:36 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Sądzisz? Może zdarzyć się tak, że kolejna generacja będzie dokładała do
    > emerytur tych co dokładali do ww. starego portfela i nie starczyło im na
    > własny.

    Może się i tak zdarzyć. Niestety - nic na to nie poradzisz, nie wyobrażam
    sobie żeby można było emerytom powiedzieć "a teraz radźcie sobie sami, od
    dzisiaj składamy tylko na siebie".

    p. m.

  • 16. Data: 2007-05-24 10:27:17
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > Twoim zdaniem teraz jest w porządku, tak?

    Chyba się nie rozumiemy.Teraz to mamy tak, że PRL się skończył, a pracujący
    miast i wsi (a może tylko miast) mają puste konta emerytalne. No, a na
    emeryturę przechodzą kolejne roczniki, których składki poszły na
    socjalistyczne budowy. Więc oczywiście nie jest w porządku.
    Po pierwsze dlatego, że oni zapracowali sobie bez łaski na emerytury, ale
    państwo to przefartaczyło.
    Po drugie - bo my teraz płacimy na ich emerytury zamiast odkładać na swoje.
    Po trzecie - nie wiadomo czy będzie komu opłacać emerytury nasze (emigracja,
    demografia).

  • 17. Data: 2007-05-24 12:44:59
    Od: M <n...@n...cry>

    mvoicem napisał(a):
    > Może się i tak zdarzyć. Niestety - nic na to nie poradzisz, nie wyobrażam
    > sobie żeby można było emerytom powiedzieć "a teraz radźcie sobie sami, od
    > dzisiaj składamy tylko na siebie".

    Emigranci właśnie tak robią. I to już znaczący trend.

    --
    pzdr

  • 18. Data: 2007-05-24 13:06:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 14:44:59 +0200, M napisał(a):

    > Emigranci właśnie tak robią. I to już znaczący trend.

    Trudno, ich prawo, ale też i ich ryzyko. Ale póki co ostatni nie zgasił
    jeszcze światła, i ci co zostali muszą utrzymać emerytów, bo św. Mikołaj
    już od dawna nie funkcjonuje, a jakichś zasobów po które można by było
    sięgnąć nie ma.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-05-24 22:39:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.05.2007 M <n...@n...cry> napisał/a:
    > Emigranci właśnie tak robią. I to już znaczący trend.

    Pomijalny MZ w sensie końcowego efektu finansowego.

    --
    Marcin