  • 1. Data: 2008-04-30 08:12:25
    Temat: eksmisja lokatorów
    Od: "A-Geo" <n...@n...pl>

    Witam.
    Mam problem z lokatorami, ktorzy nie chca podpisac umowy najmu, nie chca
    placic czynszu i rownież nie chca się wyniesc z lokalu. Mieszkaja juz tutaj
    kilkanascie lat, bo wczesniej ten lokal byl babci a babcia nie brała od nich
    zadnych oplat. Nigdy nie mieli zadnej umowy o wynajmowaniu mieszkania, moze
    jedynie ustna z babcia. Sa niestety zameldowani. Teraz zmienil sie
    wlasciciel lokalu. Chcialam podpisac z nimi umowe najmu, ale oni sie nie
    zgadzaja.
    Czy mam mozliwosc w jakis sposob ich wyeksmitowac z tego mieszkania?

    Pozdrawiam
    A-Geo

  • 2. Data: 2008-04-30 08:27:37
    Temat: Re: eksmisja lokatorów
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak generalnie to gmina może być zobowiązana zapewnić im lokal zastepczy czy
    socjalny.
    Duzo jest takich lokali w Twojej gminie (pytanie retoryczne)?

    Oczywiście kogos, kto mieszka i nie płaci - a nawet odmawia podpisania umowy - możesz
    obciążyć kosztami bezumownego
    korzystania z lokalu, nastepnie skierowac sprawę przeciw nim do sądu i nawet zapewne
    wygrasz, tylko czy bedzie z czego
    wyegzekwować te długi?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-30 22:00:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "A-Geo" <n...@n...pl> wrote
    > zadnych oplat. Nigdy nie mieli zadnej umowy o wynajmowaniu mieszkania,
    > moze jedynie ustna z babcia.

    Wezwij ich do opłat lub opuszczenia, listem poleconym za potwierdzeniem.
    Potem do sądu pozew o eksmisję.

    >Sa niestety zameldowani.

    To nie ma znaczenia dla prawa zamieszkiwania, to tylko ewidencja ludności.