  • 21. Data: 2012-03-14 20:04:04
    Temat: Re: e-sąd jest do d*
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-14 20:48, Maciek pisze:
    > Czy to się wycofuje opcją "cofnij roszczenie"? Jak rozumiem, jak wycofam
    > wszystkie roszczenia, to powództwo będzie wycofane. Wniosek o zwrot
    > opłaty to już trzeba normalnie poleconym wysłać, bo właściwych opcji nie
    > widzę. A skąd mam wiedzieć, czy jeszcze nie przekazali do innego sądu?
    > Nie robią tego przez 7 dni czekając na zażalenie?

    Jest opcja "złóż pismo", tam możesz wszystko napisać.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2012-03-14 20:04:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-14 20:49, Maciek pisze:
    > Ach - jeszcze sprawa przerwania biegu przedawnienia. Czy samo złożenie i
    > wycofanie pozwu przerywa ten bieg?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2012-03-14 20:23:24
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 21:04, Liwiusz pisze:
    > Nie.
    Czyli bieg przedawnienia został przerwany złożeniem pozwu, ale jak go
    wycofam to zostanie mi 10 dni na złożenie nowego. Muszę to przemyśleć :-)

    Widzę, że chyba muszę zacząć rozważania od początku :-)
    1. W sumie chciałem kasę z trzech faktur: jedna zapłacona, ale długo po
    terminie (chciałem odsetki), druga zapłacona częściowo, trzecia
    niezapłacona w ogóle. Faktury otrzymane przez jednego dłużnika, ale
    dotyczą trzech różnych umów.
    2. Powyższe umieściłem w jednym pozwie - może lepiej złożyć trzy
    oddzielne pozwy?
    3. Odsetki skapitalizowałem, może lepiej najpierw wystąpić o należności
    główne, a o odsetki później (czy da się później, czy lepiej od razu)?

    Maciek

  • 24. Data: 2012-03-14 21:28:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-14 21:23, Maciek pisze:

    > 2. Powyższe umieściłem w jednym pozwie - może lepiej złożyć trzy
    > oddzielne pozwy?

    Z doświadczenia powiem, że e-sąd najczęściej wykłada się właśnie na
    takich "kombinowanych" odsetkach, odmawiając wydania nakazu zapłaty z
    tego powodu, że odsetki zostały podane w sposób uniemożliwiający
    wygenerowanie (sic!) nakazu zapłaty w systemie informatycznym.

    > 3. Odsetki skapitalizowałem, może lepiej najpierw wystąpić o należności
    > główne, a o odsetki później (czy da się później, czy lepiej od razu)?

    Daj sobie spokój z kapitalizacją, to jeszcze bardziej zagmatwa i tak już
    zagmatwaną sprawę ;)

    W tym tygodniu nie wydali mi nakazy z pozwu z dwóch faktur. Już dla
    ułatwienia żądałem odsetek tylko od późniejszego terminu, ale podałem go
    o dzień za wcześnie. Przyszło postanowienie o przekazaniu, napisałem
    pismo z korektą żądania odsetek, prośbą o reasumpcję i wydanie nakazu
    zapłaty, po 1 dniu postanowienie o przekazaniu cofnięto i nakaz wydano.

    Ale jeśli w postanowieniu o przekazaniu nie wiesz z jakiego powodu nie
    chciano wydać nakazu, to taki myk pewnie nie zadziała.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-03-14 21:46:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 22:28, Liwiusz pisze:
> [...]
    > pismo z korektą żądania odsetek, prośbą o reasumpcję i wydanie nakazu
    > zapłaty, po 1 dniu postanowienie o przekazaniu cofnięto i nakaz wydano.
    Ale jak rozumiem, dostałeś informację z jakiego powodu nie wydano nakazu
    i przekazano, czy tak "na ślepo" korygowałeś?

    Maciek

  • 26. Data: 2012-03-14 22:21:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-14 22:46, Maciek pisze:
    > Ale jak rozumiem, dostałeś informację z jakiego powodu nie wydano nakazu
    > i przekazano, czy tak "na ślepo" korygowałeś?

    W tym przypadku dostałem (tzn. było info o tychże odsetkach).

    Z kolei jak dostaję suchą informację o "braku podstaw do wydania nz.",
    to też odczytuję to jako "nie za bardzo wierzymy w to co napisałeś,
    spadaj do marmurka i pokazuj dowody" ;)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2012-03-14 22:37:28
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-14 23:21, Liwiusz pisze:
    > Z kolei jak dostaję suchą informację o "braku podstaw do wydania nz.",
    > to też odczytuję to jako "nie za bardzo wierzymy w to co napisałeś,
    > spadaj do marmurka i pokazuj dowody" ;)

    źle to czytasz, raczej będzie "to jest sąd dla korporacji, składających
    tysiące pozwów, a Ty nam dupy nie zawracaj" lub "nie czytamy pozwów, a
    decyzje są podejmowane losowo"

    przekonasz się o tym jak złożysz cztery identyczne pozwy, różniące się
    tylko pozwanymi, gdzie dwa otrzymają nakaz zapłaty, a dwa "brak
    podstaw". Wszystkie cztery tego samego dnia od tego samego referendarza.

  • 28. Data: 2012-03-15 07:17:24
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    W celu przerwania biegu przedawnienia możesz złożyć wniosek o przedsądowe
    zawezwanie do próby ugodowej (za opłatą 40 zł niezależnie od wartości
    przedmiotu sporu).

    BTW czy w elektrycznym tez takie wnioski mozna składać?

    -----

  • 29. Data: 2012-03-15 07:21:08
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Jeżeli termin płatności przypada przykładowo na 15-tego, to żądasz odsetek od
    15-tego, czy od 16-tego?

    "Dla ułatwienia" są dwa sposoby liczenie odsetek :-/

    Ja dla ułatwienia rozumowania liczę zawsze mentalnie "od południa do
    południa".
    A odsetki komornika rozjeżdżają się nam z odsetkami ksiegowej ;-)

    -----

  • 30. Data: 2012-03-15 07:23:51
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    I co dalej z tym robi e-sąd?
    Zawiadamia tylko powoda, czy pozwanego również?
    Zawiadamia elektrycznie, czy papierowo?

    -----