  • 11. Data: 2012-03-13 20:41:42
    Temat: Re: e-sąd jest do d*
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 21:40, Liwiusz pisze:

    > Nie. Zapomniałeś o:
    >
    > art. 505(36)
    > § 1. W razie prawidłowego wniesienia sprzeciwu nakaz zapłaty traci moc w
    > całości, a sąd przekazuje sprawę do sądu według właściwości ogólnej.
    >
    > § 2. Sąd, któremu sprawa została przekazana, nie jest związany
    > postanowieniem o przekazaniu sprawy w razie zgłoszenia w sprzeciwie
    > zarzutu pozwanego dotyczącego właściwości sądu określonej zgodnie z art.
    > 46 § 1.

    Ale jeśli piszesz o sprawie nie po sprzeciwie, tylko po niewydaniu
    nakazu zapłaty, to też nie widzę podstaw, aby sąd, któremu przekazano
    sprawę, nie mógł się, na odpowiedni wniosek strony, uznać za niewłaściwy.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-03-13 20:57:07
    Od: Jasio <n...@o...pl>

> [...]
    > postanowieniem o przekazaniu sprawy w razie zgłoszenia w sprzeciwie
    > zarzutu pozwanego dotyczącego właściwości sądu określonej zgodnie z art.

    ale tu jest mowa o tym, że zarzut może wnieść pozwany, a nie powód.

  • 13. Data: 2012-03-13 21:07:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 21:57, Jasio pisze:

    > ale tu jest mowa o tym, że zarzut może wnieść pozwany, a nie powód.

    Faktycznie wygląda na to, że przywilej zmiany sądu pozostawiono tylko
    pozwanemu.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-03-14 06:37:41
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Wycofaj pozew, złóż nowy w swoim sądzie rejonowym.
    Duże szanse.

    -----
    > Wcale nie uśmiecha mi się dojazd na rozprawę, bo oczywiście sprawa ma być
    przekazana do sądu w okolicy pozwanego, czyli 300 km ode mnie, a ja już
    jestem z dochodami na granicy uzyskiwania wsparcia z pomocy społecznej

  • 15. Data: 2012-03-14 08:41:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 07:37, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Wycofaj pozew, złóż nowy w swoim sądzie rejonowym.
    > Duże szanse.
    Duże szanse na co? Na ponowną opłatę, bo tej chyba mi już nie zwrócą? To
    pewnie uda mi się dojechać tam za te pieniądze :-)

    Maciek

  • 16. Data: 2012-03-14 08:43:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 09:41, Maciek pisze:
    > Duże szanse na co? Na ponowną opłatę, bo tej chyba mi już nie zwrócą? To
    > pewnie uda mi się dojechać tam za te pieniądze :-)
    No i jaka jest szansa, że sprawa i tak nie trafi do sądu w okolicy
    pozwanego?

    Maciek

  • 17. Data: 2012-03-14 09:47:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Duże szanse na co? Na ponowną opłatę, bo tej chyba mi już nie zwrócą? To
    > pewnie uda mi się dojechać tam za te pieniądze :-)

    Jak jeszcze nie przekazali do innego sądu, to wycofaj powództwo, napisz
    wniosek o zwrot opłaty, to zwrócą.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2012-03-14 10:43:36
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A skąd inni mają wiedzieć, czy Twoje roszczenie jest w ogóle słuszne i
    należne?
    Lub nieprzedawnione?
    Pytasz, to radzimy (od: "rada").
    Po "poradę prawną" idź do prawnika.
    Jesli Twoje roszczenei jest słuszne, nalezne i nieprzedawnione, to Twój
    pozwany będzie miał zasądzone koszty także Twojego prawnika (no wg
    rozporządzenia i bez vat, ale przy pozwach o zapłatę to są wysokie stawki).

    -----

  • 19. Data: 2012-03-14 19:48:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 10:47, Liwiusz pisze:
    > Jak jeszcze nie przekazali do innego sądu, to wycofaj powództwo, napisz
    > wniosek o zwrot opłaty, to zwrócą.
    Czy to się wycofuje opcją "cofnij roszczenie"? Jak rozumiem, jak wycofam
    wszystkie roszczenia, to powództwo będzie wycofane. Wniosek o zwrot
    opłaty to już trzeba normalnie poleconym wysłać, bo właściwych opcji nie
    widzę. A skąd mam wiedzieć, czy jeszcze nie przekazali do innego sądu?
    Nie robią tego przez 7 dni czekając na zażalenie?
    Maciek

  • 20. Data: 2012-03-14 19:49:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-14 10:47, Liwiusz pisze:
    > Jak jeszcze nie przekazali do innego sądu, to wycofaj powództwo, napisz
    > wniosek o zwrot opłaty, to zwrócą.
    Ach - jeszcze sprawa przerwania biegu przedawnienia. Czy samo złożenie i
    wycofanie pozwu przerywa ten bieg?

    Maciek