  • 31. Data: 2021-04-21 22:44:03
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-21 o 14:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > ponizej miliona wystawianych dziennie.
    >
    > A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta
    > znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

    Jeśli nie wykupi wszystkiego z recepty (zodtawi na później) to recepta
    nie zniknie. Warunek: Trzeba kupić w tej samej aptece.

    --
    animka

  • 32. Data: 2021-04-21 23:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >A te pozostałe skąd się biorą?

    No jak to skad - z innych dni.

    >A jak realizuje je przez miesiac, dwa albo i 12 to wisza i wisza...

    Owszem, tylko ile recept jest wystawianych na rok, ile na 3 miesiace,
    ile choc na 2 tygodnie ?

    no dobra - takich na kilka tygodni to sporo, bo sporo ludzi bierze
    leki regularnie, dostana recepte na 3 miesiace, wykupic nie musza od
    razu, bo maja zapas.
    Niektorzy moze sobie nawet te zakupy rozloza na kilka - czy to z braku
    gotowki, czy z troski o terminy przydatnosci.

    J.

  • 33. Data: 2021-04-21 23:09:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli nie wykupi wszystkiego z recepty (zodtawi na później) to
    >recepta nie zniknie.

    Owszem.

    >Warunek: Trzeba kupić w tej samej aptece.

    Dlaczego taki warunek?
    Przeciez dokupic mozesz w dowolnej innej.

    Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje, czy
    wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

    J.

  • 34. Data: 2021-04-22 07:51:31
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje, czy
    > wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

    Jak masz pod danym kodem zapisane 5 leków to kazdy możesz wybrac w innej
    aptece.
    Jak masz zapisane 5 op jednego leku i wybrałeś jeden w aptece to
    pozostałe 4 op. musisz wybrać w tej samej aptece.
    Apteka widzi tylko to co nie zostało wydane ani napoczęte , oraz to co
    sama realizowała.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 35. Data: 2021-04-22 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Co wtedy aptekarz widzi to nie wiem - czy tylko pozostale pozycje,
    > czy wszystkie i informacje ile jeszcze pozostalo do zakupu.

    Znowu nie wiesz a pierdolisz?
    Tak jest skonstruowany system. Ze nielogiczne. Oczywiście. Ze głupio?
    Jasne.
    Ale jezeli dany lek z recepty wykupiłes w niepełnej wysokosci w aptece
    A to dokonczyc realizacje mozesz tylko w aptece A.
    Ale ztcw jezeli na recepcie masz 2 leki to mozesz jeden realizowac w
    aptece A a drugi w aptece B.
    Przy czym znów: jezeli masz np 10 opakowan a wykupiłes 1 to pozostałe 9
    juz tylko w tej aptece w której wykupiłes pierwsze opakowanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 36. Data: 2021-04-22 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No jak to skad - z innych dni.

    JF, zastanów sie prosze co ty pierdolisz.
    Masz 275mln na 180dni.
    W jaki sposób wychodzi ci ponizej miliona dziennie srednio?
    Bo ja juz nie mam siły...

    > Owszem, tylko ile recept jest wystawianych na rok, ile na 3
    > miesiace, ile choc na 2 tygodnie ?

    Nie mam pojecia.

> [...]
    > Niektorzy moze sobie nawet te zakupy rozloza na kilka - czy to z
    > braku gotowki, czy z troski o terminy przydatnosci.

    Dokładnie tak.
    Zaskakujaco duzo ludzi realizuje recepty stopniowo zamiast wykupic na
    raz i miec zapas w domu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 37. Data: 2021-04-22 21:37:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 14:18, J.F. pisze:
    > A jak obywatel od  lekarza pojdzie do apteki i leki kupi, to recepta
    > znika z systemu w ciagu minut czy godzin i sie wiecej nie wyswietla.

    Tak dla zobrazowania, to przy okazji jednej ze spraw badałem czas, jaki
    upływa od chwili wystawienia recepty do chwili jej realizacji. Mogłem to
    policzyć tylko w dniach, bo choć miałem dane o dokładnej chwili
    przedstawienia w aptece (NFZ to gromadzi), to nie było wiadomo o której
    wystawiono receptę. O ile pamiętam, to 92 % recept zostało zrealizowane
    w dniu wystawienia, zaś kolejne 5% 1~2 dni później.

    W sumie wydaje się to o tyle sensowne, że jak Ci coś dolega, to idziesz
    do lekarza, a następnie wykupujesz leki. Ja w dodatku miałem pacjentów
    przewlekle chorych, gdzie część z nich chodziło po prostu co miesiąc do
    lekarza, a ten im te same leki wypisywał, więc niektórzy z nich mieli
    zapas i później jeździli do takiej odległej o 15 km od gabinetu apteki,
    która "uchodziła za najtańszą w okolicy". Tam zwłoka była w granicach
    tygodnia, a mimo to na bazie kilkunastu tysięcy recept większość była
    tego samego dnia realizowana.

    Co więcej większość recept była realizowana w aptece, która była w tym
    samym (oraz kolejna jeden obok) budynku, co gabinet, więc mam prawo
    sądzić, że realizowano to nie tyle tego samego dnia, czo kilka minut po
    wypisaniu recepty.

    --
    Robert Tomasik

  • 38. Data: 2021-04-23 09:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >JF, zastanów sie prosze co ty pierdolisz.
    >Masz 275mln na 180dni.
    >W jaki sposób wychodzi ci ponizej miliona dziennie srednio?
    Ok, umknelo mi "pol" roku.

    Ale ale ...
    https://www.gov.pl/web/zdrowie/pol-roku-elektroniczn
    ej-recepty-w-polsce

    275 czy 207 mln ?

    "W ostatnim półroczu pacjenci realizowali e-recepty średnio w ciągu 5
    dni od wystawienia, tu również widoczna jest zmiana, w kolejnych
    miesiącach czas ten ulegał skróceniu.
    W styczniu było to ponad 7 dni, a w czerwcu już niecałe 2 dni. "

    Czyli tych recept aktywnych jest ... 2-3 mln ?

    >Dokładnie tak.
    >Zaskakujaco duzo ludzi realizuje recepty stopniowo zamiast wykupic na
    >raz i miec zapas w domu.

    Czy tak duzo ... no coz, IMO - dwie sprawy moga za tym przemawiac:
    -bieda
    -dbalosc terminy przydatnosci ... raczej nieuzasadniona, bo chyba
    niewiele lekow jest takich krotkich.

    J.

  • 39. Data: 2021-04-23 09:11:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Znowu nie wiesz a pierdolisz?
    >Tak jest skonstruowany system. Ze nielogiczne. Oczywiście. Ze głupio?
    >Jasne.

    Ale na podstawie tej dyskusji, z mojego punktu widzenia ... niemal bez
    znaczenia.

    >Ale jezeli dany lek z recepty wykupiłes w niepełnej wysokosci w
    >aptece
    >A to dokonczyc realizacje mozesz tylko w aptece A.

    A inna apteka po wpisaniu kod i pesel:
    -tych rozpoczetych pozycji w ogole nie zobaczy,
    -zobaczy, ale sprzedac nie bedzie mogla.

    Bo jesli to pierwsze ... no to lista krotsza.
    A jesli drugie ... wydluza tylko jesli klienci tak kupuja, i to raczej
    dlugoterrminowo.

    >Ale ztcw jezeli na recepcie masz 2 leki to mozesz jeden realizowac w
    >aptece A a drugi w aptece B.

    Tak jest, tak kupowalem.

    >Przy czym znów: jezeli masz np 10 opakowan a wykupiłes 1 to pozostałe
    >9
    >juz tylko w tej aptece w której wykupiłes pierwsze opakowanie.

    Skoro tak piszecie ... moze i tak.

    J.

  • 40. Data: 2021-04-23 09:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >zrealizowane
    >w dniu wystawienia, zaś kolejne 5% 1~2 dni później.

    Troche dziwne, ze nie ma godziny wystawienia, skoro w ogole godziny
    gdzies maja.

    >W sumie wydaje się to o tyle sensowne, że jak Ci coś dolega, to
    >idziesz
    >do lekarza, a następnie wykupujesz leki.

    Dokladnie.

    >Ja w dodatku miałem pacjentów
    >przewlekle chorych, gdzie część z nich chodziło po prostu co miesiąc
    >do
    >lekarza, a ten im te same leki wypisywał, więc niektórzy z nich mieli

    Ale to tez dosc czeste przypadki.

> [...]
    >która "uchodziła za najtańszą w okolicy". Tam zwłoka była w granicach
    >tygodnia, a mimo to na bazie kilkunastu tysięcy recept większość była

    Dawniej, jak im wypisywal recepte na miesiac, no to zapas sie konczyl
    w miare szybko.
    Teraz w trybie zdalnym to mam dawke 3m, i jeszcze zamawiac musze z
    wyprzedzeniem, bo nie wiadomo - wystawia w 1d czy w 2 tyg.

    Ale zwlekac z wykupem .. to sie kod zagubi :-(

> [...]
    >samym (oraz kolejna jeden obok) budynku, co gabinet, więc mam prawo
    >sądzić, że realizowano to nie tyle tego samego dnia, czo kilka minut

    Dokladnie.

    Ale ja mam kilka innych aptek po drodze i nie zawsze korzystam z tej
    "przychodnianej".
    No a teraz to w trybie teleporady to nawet w przychodni mnie nie ma.

    J.