  • 61. Data: 2005-07-04 10:02:52
    Temat: Re: dzwony koscioła o północy co ro bić??
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Kira napisał(a):

    > Tak BTW., gdzie sie podziali ci wszyscy pozywajacy od reki
    > do sadu sasiadow, ktorzy raz na pol roku halas robia? ;>
    > Bo jakos nie slysze zadnego "policje!!! zabronic!!!' ;>

    o wypraszam sobie :)
    ja bym wzywal policje i straz miejska i co tam jeszcze by sie dalo
    w ciagu dnia poszedl bym jeszcze do ksiedza zwrocic mu uwage, a jakby
    byl nie mily, to bym w wolnym czasie uzupelnial msze o jakas muzyke
    metalowa, taka to zlosliwa bestia jestem :)

  • 62. Data: 2005-07-04 10:03:24
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Johnson [Mon, 04 Jul 2005 11:45:52 +0200]:

    > Czym innym jest bicie dzwonów w kościele, a czym innym burdel
    > u ciebie w domu. Nie porównujmy rzeczy nieporównywalnych.

    Halas jest halas, malo mnie obchodzi czy ktos sobie halasuje
    religijnie czy imprezowo. Jak chcesz sobie halasowac religijnie
    to rob to tak, zeby mnie nie budzic.

    Kira

  • 63. Data: 2005-07-04 10:04:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Johnson [Mon, 04 Jul 2005 12:02:45 +0200]:

    > Wyłuszczyłem ci tylko gdzie masz szukac informacji
    > o której godzinie biją dzwony.

    Jak mnie akurat budza, to nie musze szukac po prawie
    koscielnym. Starczy ze na zegarek spojrze ;-)

    Kira

  • 64. Data: 2005-07-04 10:04:53
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 lip o godzinie 12:00, na pl.soc.prawo, Wojciech Skorupski
    napisał(a):

    > Nie wiem jaki związek ma tu prawo kanoniczne ponieważ nie jest prawem powszechnie
    > obowiązującym, co więcej nie jest nawet w systemie polskiego prawa (i Bogu dzięki).

    Obyś miał rację - jak kaczory z giertychowizna sie dorwą do sukienkowym
    purpuratom wejdą do odb...u.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 65. Data: 2005-07-04 10:10:34
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > A czy ja jestem twoim proboszczem?. Idź się jego spytaj. Nie wierze że w
    > dzwony o północy bije ksiądz bo nie może usnąć. Zapewne to sytuacje
    > określone w prawie kościelnym.

    Nie wiem czy są czy nie, ale dzwonów o północy to poza 24.XII chyba nigdy
    nie słyszałem. I mnie na przykład ciężko byłoby na to wpaśc, że komuś do
    głowy przyjdzie o tej godzinie dzwonić.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 66. Data: 2005-07-04 10:17:27
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > A czy ja to napisałem? Wyłuszczyłem ci tylko gdzie masz szukac
    > informacji o której godzinie biją dzwony.

    Ale po co? Sprowadzasz się do nowego miejsca i latasz po instytucjach
    naokoło żeby sprawdzić czy po nocach próby chóru albo orkiestry dętej
    przypadkiem nie mają?
    Wydaje mi się, że raczej należy się spodziewać, że niczego takiego nie
    zastaniesz.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 67. Data: 2005-07-04 10:19:56
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:daaqlk$562$1@opal.icpnet.pl...
    > Użytkownik "Maciek i Marta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A ja uważam, że to Ty przesadzasz. Dziecko będzie się jeszcze budziło z
    > wielu powodów i nie jesteś w stanie wszystkich ich wyeliminować, lepiej
    > zastanów się, jak z nimi żyć.
    > Kościół nie wali w dzwony w nocy ot tak sobie, z byle powodu. U nas na
    > przykład ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w noc śmierci Karola
    > Wojtyły, jest to sygnał ważnego dla Kościoła wydarzenia i chyba jeśli
    zdarza
    > się raz na dwa miesiące, a nie każdej nocy, to jakoś można to wytrzymać,
> [...]

    Już widzę z jakim zrozumieniem spotkaliby się Hare Kryszna gdyby zaczęli w
    swoje bębenki o północy walić.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 68. Data: 2005-07-04 10:31:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    flower napisał(a):

    > Ale po co?

    Przecież pytałeś? Więc ci odpowiedziałem, a ty mnie pytasz po co ci
    opowiedziałem?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 69. Data: 2005-07-04 10:56:34
    Od: gogo <g...@i...pl>

    SzerszeN napisał(a):

    > a od kiedy to prawo koscielne jest ponad swieckie?
    Odkąd państwo polskie podpisało konkordat. Kościół ma na mocy tegoż
    faktyczną autonomię prawną. Na terenie kościelnym może robić wszystko,
    co zgodne z przepisami kościelnymi. Proboszcz zarządzi dzwonienie z
    okazji np. dnia Św. Pafnucego - to proszę bardzo jest to legalne. A
    nawet przeszkadzanie było by nielegalne.
    Swojego czasu red.Weiss z radia Zet drążył temat cenzury i otwierania
    korespondencji w klasztorach, seminariach itp. Oczywiste złamanie
    wszelkich przepisów prawnych "świeckich" , łącznie z prawami
    konstytucyjnymi obywateli. I co się okazało : Tam gdzie są regulacje
    kościelne sprzeczne z państwowymi, a sprawa dotyczy osób lub obiektów
    kościelnych , to prawo kościelne jest nadrzędne. To gwaranuje konkordat.

    pozdrawiam

  • 70. Data: 2005-07-04 11:21:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cyneq napisał(a):

    > Katetka pogotowia w nocy nie używa (a przynajmniej nie powinna) sygnału
    > dźwiękowego. Sygnały świetlne w zupełności wystarczą do sprawnego
    > poruszania się po ulicach.

    No tylko nie majac sygnalu dzwiekowego nie jest to pojazd uprzywilejowany.