  • 21. Data: 2009-11-19 11:57:52
    Temat: Re: dziwna zagadka dla studentów prawa
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > zgłupiałem: "podaj przypadek czynności prawnej _nie_ wymagającej
    > formy pisemnej, ale przekraczającej zarząd zwykły lub zakres zwykłych
    > czynności spółki osobowej."
    >
    > odpowiedź: "nie ma takiej" uznano za _błędną_
    >
    > dotąd wydawało mi się, że forma ustna dopuszczalna jest tylko dla
    > spraw błahych.

    Uznanie roszczenia na kwotę 1.000.000.000.000.000 zł

    --
    .B:artek.

  • 22. Data: 2009-11-19 19:13:33
    Od: z...@o...pl

    > dotąd wydawało mi się, że forma ustna dopuszczalna jest tylko dla spraw błahych.

    ponieważ widzę kilkuwątkową dyskusję, dopiszę, że
    sens pytania sprowadza się do tego

    czy można _sensownie_ przekroczyć zarząd
    zwykły w spółce osobowej "na_gębę"

    czy można _sensownie_ przekroczyć zakres
    zwykłych czynności spółki osobowej "na gębę"

    przykład ustnej sprzedaży samochodu może i ciekawy
    ale nie widać tutaj ekonomicznego sensu (kłopoty np.
    z rejestracją lub wyrejestrowaniem).

  • 23. Data: 2009-11-19 22:15:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.11.2009 20:13), z...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > przykład ustnej sprzedaży samochodu może i ciekawy
    > ale nie widać tutaj ekonomicznego sensu (kłopoty np.

    Sprzedaż maszyny kosztującej 60kpln nie będącej samochodem.

    p. m.

  • 24. Data: 2009-11-19 23:14:24
    Od: z...@o...pl

    > Sprzedaż maszyny kosztującej 60kpln nie będącej samochodem.

    1) czy podana kwota ma coś wspólnego z limitem 15.000 euro
    powyżej którego powstaje obowiązek użycia rachunku bankowego?
    2) a jeśli spółka handlowałaby drogimi maszynami to czy wtedy
    sprzedaż takiej maszyny przekraczałaby zarząd zwykły? albo
    czy przekraczałaby zakres zwykłych czynności spółki?

  • 25. Data: 2009-11-19 23:21:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 00:14), z...@o...pl wrote:

    > 1) czy podana kwota ma coś wspólnego z limitem 15.000 euro
    > powyżej którego powstaje obowiązek użycia rachunku bankowego?

    Nie, chodziło mi o składnik majątku o znacznej wartości, w okolicach
    ceny samochodu.

    > 2) a jeśli spółka handlowałaby drogimi maszynami to czy wtedy
    > sprzedaż takiej maszyny przekraczałaby zarząd zwykły? albo
    > czy przekraczałaby zakres zwykłych czynności spółki?

    No wtedy to nie :). Bardziej myślałem np. jakiejś firmie produkcyjnej i
    maszynie używanej w produkcji.

    p. m.

  • 26. Data: 2009-11-20 20:14:04
    Od: z...@o...pl

    > No wtedy to nie :). Bardziej myślałem np. jakiejś firmie produkcyjnej i
    > maszynie używanej w produkcji.

    co prawda odbiegam od tematu działań "na gębę" ale pytanie
    które zadam nadal dotyczy tematyki prawnej:

    jeśli stocznia sprzedaje odbiorcy jeden statek warty np.
    milion euro, to czy przekracza zarząd zwykły albo zakres
    zwykłych czynności spólki?

    Moim skromnym zdaniem, chyba nie, bo przecież stocznia
    właśnie _po_to_istnieje_ aby produkować i sprzedawać statki

    a to że ja mały miś nie umiem sobie nawet wyobrazić miliona
    euro i być może przez całe życie tyle nie zarobię, nie ma
    absolutnie nic do rzeczy...

  • 27. Data: 2009-11-22 23:49:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.11.2009 21:14), z...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > Moim skromnym zdaniem, chyba nie, bo przecież stocznia
    > właśnie _po_to_istnieje_ aby produkować i sprzedawać statki

    Też wydaje mi się że nie. Ale ... jeżeli powiedzmy ten statek został
    wyprodukowany dla szejka X, to sprzedaż go szejkowi Y (kiedy umowa z
    szejkiem X nadal jest w mocy i trzeba będzie mu płacić odszkodowanie za
    to że statku "ni ma") przekroczy (IMHO) zarząd zwykły.

    Poza tym - być może że statki rządzą się osobnymi prawami ...

    p. m.