  • 11. Data: 2009-11-18 15:30:50
    Temat: Re: dziwna zagadka dla studentów prawa
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 18, 4:28 pm, jedrus <a...@n...btx.pl> wrote:

    > Nie "na" a "za" a to juz wczesniej zostalo spisane i tak stanowi prawo
    > podpisane (forma pisemna a nie na gebe) i zatwierdzone przez "wybrancow
    > narodu"  ;)
    >
    > --
    > jedrus
    >
    > Myślenie to ciężka i na koszt podatnika
    praca.http://mokotow.btx.pl/content/view/137/1/1/1/

    Ojej sorry moj blad - nie zauwazylem, ze jestes trollem :)

    To ja juz nie mam pytan.

  • 12. Data: 2009-11-18 17:02:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Czy Twoim zdaniem nie powinno byc mozliwosci dokonywania czynnosci
    > prawnych w formie ustnej?

    W spółce? Przekraczających zarząd zwykły?

    Wracając do tematu. Jedyne co mi przychodzi na myśl to jakieś dziwne zapisy
    w umowie spółki.

  • 13. Data: 2009-11-18 17:15:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 18:02), Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    >
    > W spółce? Przekraczających zarząd zwykły?
    >
    > Wracając do tematu. Jedyne co mi przychodzi na myśl to jakieś dziwne zapisy

    A czy sprzedaż np. samochodu wymaga formy pisemnej?

    p. m.

  • 14. Data: 2009-11-18 17:23:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > A czy sprzedaż np. samochodu wymaga formy pisemnej?

    nie wymaga. inna sprawa, ze nic z tym potem nie zrobisz.
    ale czy należy do zarządu zwykłegu?

  • 15. Data: 2009-11-18 17:35:13
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-11-18 13:50, Użytkownik z...@o...pl
    napisał:
    > zgłupiałem: "podaj przypadek czynności prawnej _nie_ wymagającej formy pisemnej,
    > ale przekraczającej zarząd zwykły lub zakres zwykłych czynności spółki osobowej."
    >
    > odpowiedź: "nie ma takiej" uznano za _błędną_
    >
    > dotąd wydawało mi się, że forma ustna dopuszczalna jest tylko dla spraw błahych.

    Składanie zeznań lub składanie oświadczenia ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-11-18 18:50:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 18:23), witek wrote:

    > nie wymaga. inna sprawa, ze nic z tym potem nie zrobisz.

    Pytanie nie brzmiało "czynność nie wymagająca formy pisemnej i mająca
    praktyczny sens" :).

    Poza tym, nieprawda że tak zupełnie nic. Mogę go np. rozebrać i sprzedać
    na części.

    > ale czy należy do zarządu zwykłegu?

    Wg. mnie nie należy. Jeżeli mam rację - mamy czynność o którym mowa w
    pytaniu - pisemnie nie trzeba, przekracza zarząd zwykły.

    p. m.

  • 17. Data: 2009-11-18 19:39:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Poza tym, nieprawda że tak zupełnie nic. Mogę go np. rozebrać i sprzedać
    > na części.

    A jak go wyrejestrujesz, zeby nie płacić OC?

  • 18. Data: 2009-11-18 19:46:03
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Lis, 20:39, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A jak go wyrejestrujesz, zeby nie płacić OC?

    na podstawie faktury ;)

  • 19. Data: 2009-11-18 19:54:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 20:39), witek wrote:

    > A jak go wyrejestrujesz, zeby nie płacić OC?

    Nie wyrejestruję go. Pisałem - że nie musi to mieć wielkiego
    praktycznego sensu. Ale nie zgadzam się że "zupełnie nic" - jednak mogę
    swoją własnością władać w całkiem szerokim zakresie - tylko jego
    podstawowe zastosowanie mam "w plecy" :).

    p. m.

  • 20. Data: 2009-11-19 08:35:45
    Od: jedrus <a...@n...btx.pl>

    BK pisze:

    > Ojej sorry moj blad - nie zauwazylem, ze jestes trollem :)
    >
    > To ja juz nie mam pytan.

    Zaniechales dalszych pytan, i dobrze bo i tak nie zozumialbys odpowiedzi.
    BTW.
    Zeby jakas czynnosc prawna powstala musza byc zrealizowane elementy
    przewidziane dla tej normy prawnej.
    ZANIECHANIE to wbrew pozorom CZYN podmiotu prawa rodzacy skutki prawa i
    nie wymaga formy pisemnej. Mam nadzieje, ze autor watku napisze o co
    chodzilo w tescie.