  • 1. Data: 2002-03-19 15:38:55
    Temat: dziedziczenie gruntów rolnych
    Od: "BM" <b...@b...com.pl>

    Dzień dobry,
    proszę o poradę. Chciałabym przeprowadzić sprawę spadkową w sprawie
    dziedziczenia gospodarstwa rolnego. Właściciele, czyli moi dziadkowie już
    nie żyją. Spadkobiercy pierwszej linii - synowie, też. Słyszałam, że
    dziedziczyć gospodarstwo mogą tylko osoby z uprawnieniami rolniczymi,
    których nikt z nas wnuków nie posiada. Jedna z moich sióstr studiuje na
    Akademii Rolniczej; czy to wystarczy?
    Nie wiem też czy dziedziczyć w całosci mogłaby moja mama, czyli synowa
    właścicieli. Moje pytania:
    1) W jaki sposób nabywa się prawo do dziedziczenia gospodarstwa?
    2) Czy spadkobiercą może być osoba, która wprawdzie jest wnuczką (nieślubne
    dziecko mojego stryja), lecz nie ma tego w żadnych dokumentach?

    Bożena Modzelewska

  • 2. Data: 2002-03-19 15:46:26
    Temat: Re: dziedziczenie gruntów rolnych
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    Powtórka z rozrywki?

    Marcin

  • 3. Data: 2002-03-21 21:01:40
    Od: a...@w...pl (Damian)

    Na postawione przez ciebie pytanie będzie można dokładnie odpowiedzieć
    znając datę otwarcia spadku czyli śmierci twoich dziadków. Jeżeli zmarli
    przed 14.II.2001 r. będą miały zastosowanie przepisy szczególne dotyczące
    dziedziczenia gospodarstw rolnych Natomiast po 14II2001 przepisy ogólne.
    Napisz kiedy nastąpiło otwarcie spadku .
    pozdro