  • 1. Data: 2008-11-16 11:10:42
    Temat: dziedziczenie firmy
    Od: "pit" <p...@p...fm>

    Jak wygląda sprawa przepisania firmy na dziecko?

    Pit

  • 2. Data: 2008-11-16 12:25:48
    Temat: Re: dziedziczenie firmy
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 16 Lis, 12:10, "pit" <p...@p...fm> wrote:
    > Jak wygląda sprawa przepisania firmy na dziecko?
    >
    > Pit

    jeżeli rozmawiamy o jednoosobowej działalności gospodarczej to nie
    istnieje
    coś takiego jak dziedziczenie firmy, można dziedziczyć długi takiej
    firmy

    trzeba starą firmę rozwiązać, a nową zakłada dziecko o ile jest
    pełnoletnie

    inaczej jest w przypadku spółek prawa handlowego

  • 3. Data: 2008-11-16 12:54:01
    Od: CUT <C...@C...pl>

    piotrliwszic pisze:

> [...]
    > pełnoletnie
    >
    > inaczej jest w przypadku spółek prawa handlowego

    Przypuszczam, że chodziło też o to jak przepisać to co ma firma A na
    drugą firmę B której np właścicielem jest syn właściciela firmy A.

    Wojtek

  • 4. Data: 2008-11-16 12:58:21
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Przypuszczam, że chodziło też o to jak przepisać to co ma firma A na
    > drugą firmę B której np właścicielem jest syn właściciela firmy A.

> [...]

    spisać wszystko i ruchomości albo w formie darowizny, albo sprzedać bo
    wtedy
    firma B ma na dzień dobry koszty i nie płaci jakiś tam czas podatku.

    Nieruchomości u notariusza i tyle.

    Można też sprzedać swoje wierzytelności i długi jeśli jest taka
    potrzeba

  • 5. Data: 2008-11-16 13:19:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 16 listopad 2008 13:58
    (autor piotrliwszic
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <8...@c...go
    oglegroups.com>):

    > spisać wszystko i ruchomości albo w formie darowizny, albo sprzedać bo
    > wtedy
    > firma B ma na dzień dobry koszty i nie płaci jakiś tam czas podatku.

    Ale podatek płaci A. No i trzeba uważać żeby ceny były im. gen. Rynkowa.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-16 14:09:00
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 16 Lis, 14:19, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 16 listopad 2008 13:58
    > (autor piotrliwszic
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    > <8...@c...go
    oglegroups.com>):

    > Ale podatek płaci A. No i trzeba uważać żeby ceny były im. gen. Rynkowa.
    >
    > --
    > Tristan

    tak podatek zapłaci A
    trzeba wszystko policzyć i zobaczyć co się bardziej opłaca
    czasami i darowizna jest dobrym rozwiązaniem

  • 7. Data: 2008-11-17 06:58:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 12:10:42 +0100, pit napisał(a):

    > Jak wygląda sprawa przepisania firmy na dziecko?
    >
    > Pit

    Dzisiaj w tym temacie jest artykuł w "Rzeczpospolitej"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net

  • 8. Data: 2008-11-17 10:45:27
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    pit <p...@p...fm> napisał(a):

    > Jak wygląda sprawa przepisania firmy na dziecko?
    >
    > Pit

    Należy zbyć składniki przedsiębiorstwa (np. darowizną) - forma co najmniej z
    podpisem notarialnie poświadczonym. Co jest składnikiem przedsiębiorstwa
    określa art. 55(1) kc., chyba że strony postanowią inaczej.
    Jeśli jest to działalność gospodarcza osoby fizycznej, to ona musi się
    wykreślić z ewidencji, a syn do niej wpisać, bowiem prawo "z wpisu" nie
    podlega przeniesieniu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-11-17 17:05:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2008, kuba wrote:

    > Należy zbyć składniki przedsiębiorstwa (np. darowizną) - forma co najmniej
    > z podpisem notarialnie poświadczonym.

    Pozwolę sobie poprotestować :)
    IMHO zbywanie poszczególnych składników AFAIK notariusza
    nie wymaga, bo darowizna staje się "ważna" z dniem wykonania.
    Podpis notarialnie poświadczony wymagany jest przy zbyciu
    przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa jako *całości*!
    Taki jest zapis art.75[1].1
    Do różnicy między zbyciem składnika a zbyciem całego przedsiębiorstwa
    dochodzi sprawa VAT - zbycie przedsiębiorstwa jest zwolnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-17 18:17:20
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

> [...]
    > Podpis notarialnie poświadczony wymagany jest przy zbyciu
    > przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa jako *całości*!

    Tak, tak, oczywiście - może tego nie wyraziłem, ale to miałem na myśli:) - tj.
    forma notarialnie poświadczona tylko co do czynności prawnej mającej za
    przedmiot przedsiębiorstwo (czyli zbycie uno actu). No i oczywiście trzeba
    zachować formę aktu notarialnego, jeśli w skład przedsiębiorstwa wchodzą
    nieruchomości.

    pozdrawiam
    kuba

    pozdrawiam:)