  • 71. Data: 2008-06-26 08:01:09
    Temat: Re: dziecko a ślub
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:slrng66fir.gov.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > Czy w takim razie mogę poprosić abyś napisał to inaczej, w taki sposób
    > by i dla mnie stało się to zrozumiałe?

    popierasz twierdzenie 666 aby sprywatyzowac przedszkola, uniemozliwiajac
    wtedy dzieciom z biedniejszych albo niepelnych rodzin dostep do nich
    666 tak twierdzi, bo uwaza ze to socjalistyczny system, ty jeszcze dodajesz
    do tego patologie, wiec de facto sosujecie odpowiedzialnosc zbiorowa, bo
    skoro ktos lawiruje i nagina prawo, to zlikwidowac to, ale wtedy po dupie
    dostana i ci uczciwi
    panial?

    > Znowu ogólniki a ja przecież miałem na myśli to, że by umożliwić
    > przyjęcie do przedszkola dziecka z rodziny klasyfikowanej jako
    > patologiczna (konkretnie chodzi o rozpad rodziny) trzeba odmówić
    > przyjęcia dziecka z rodziny nie patologicznej.
    > Co jest dowodem na to, że wspiera sie patologię.

    czy ty wogole masz pojecie jakie jest znaczenie slowa patologia, ktorego z
    taka luboscia uzywasz?

    pomoge ci troche, z encykllopedia pwn:
    patologie społeczne, zjawiska społ. zachowania się jednostek i grup oraz
    funkcjonowania instytucji, które pozostają w sprzeczności z wartościami i
    zasadami aktualnie akceptowanymi przez dane społeczeństwo; np.
    przestępczość, narkomania, prostytucja, patologia struktur organizacyjnych
    (np. kliki, nepotyzm, niekompetencja).

    rodzina niepelna nie musi byc rodzina patologiczna, wdowa samotnie
    wychowujaca dziecko, tez nia nie jest, konkubinat tez nie jest patologia, no
    chyba ze jestes wyznawca tadka z torunia
    powiem wiecej, dzieci z rodzin patologicznych raczej ciezko szukac w
    zlobkach czy przedszkolach, bo po pierwsze, trzeba za nie zaplacic, a po
    drugie rodziny patologiczne przewaznie sa niepracujace, wiec nie maja dzieci
    w tych przybytkach

    jak juz przyswoisz znaczenie tego slowa, to napisz jeszcze raz o co ci tak
    naprawde chodzi

  • 72. Data: 2008-06-26 08:30:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > skoro ktos lawiruje i nagina prawo, to zlikwidowac to, ale wtedy po dupie

    Nikogo nie poparłem. Napisałem, że poprawnie opisano działający
    mechanizm, który wspiera i nakręca patologię.

    [...]

    > rodzina niepelna nie musi byc rodzina patologiczna, wdowa samotnie
    > wychowujaca dziecko, tez nia nie jest, konkubinat tez nie jest patologia, no
    > chyba ze jestes wyznawca tadka z torunia

    Dlatego podkreśliłem, że chodzi o rozpad rodziny... Termin "rodzina
    patologiczna" nie tez wiele wspolnego ze slownikowa definicja słowa
    "patologia". W literaturze termin patologicznej rodziny jest bardzo
    szeroki. Znawcy tematu coraz czesciej twierdza, ze nie mozna tego
    terminu ograniczac tylko do marginesu spolecznego, co jest
    zwiazane z potocznym uzyciem tego pojecia.

> [...]
    > drugie rodziny patologiczne przewaznie sa niepracujace, wiec nie maja dzieci

    Jest dokładnie odwrotnie... Zamiast wspierać tych, którzy są normalni
    czego efektem byłby (wiem, upraszczam) że odsetek takich rodzin powoli
    by się powiększał; nasze Państwo wydaje krocie na przykład na świetlice
    socjoterapeutyczne dla dzieci ofiar przemocy, na dożywianie dzieci
    alkoholikow etc. Żebyśmy się dobrze zrozumieli: ja nie mam nic przeciwko
    pomocy dla takich ludzi - jednak nie moze byc tak, ze wspiera sie ich
    kosztem tych normalnych bo to oznacza, ze pomylono priorytety. Nie da
    sie zlikwidowac biedy metoda czynienia jej wygodniejsza. To utopia.

    j.

  • 73. Data: 2008-06-26 08:54:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dokładnie, własnie wczoraj usłyszałem wykład od płci przeciwnej, że
    czterdziestokilkulatce lepiej w 'towarzystwie'
    prezentować się jako rozwódka niż jako stara panna.
    JaC
    PS. Nie mówiąc o wdowie ;-))

    -----

  • 74. Data: 2008-06-26 09:35:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ha, ha, opowiedz te bajeczkę w pocztowym urzędzie celnym.
    JaC

    -----

    > W skrajnym przypadku można wylegitymować się paszportem, który adresu nie posiada,
    a uprawnia do odbioru listów.

  • 75. Data: 2008-06-26 09:37:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Będąc w zgodzie z przepisami prawodpodobnie razem z paszportem musiałbyś okazać
    zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt
    stały ewentualnie czasowy.
    Tak naprawdę sporo jest Kowalskich czy Nowaków.
    JaC

    -----

    > A jeśli chodzi o okienko i paszport - to już jest problem pani z okienka, że nie
    zna przepisów obowiązujących w jej
    zakładzie pracy, myślę, że prośba o pomoc kierownika rozwiązałaby problem

  • 76. Data: 2008-06-26 11:05:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:h2taj5-4ve.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ha! Wtedy to i te specjalne formuły na wiele się nie zdawały - znajomy
    > opowiadał, jak wziął dyskretny kościelny parę województw dalej, a po
    > powrocie już czekał na niego lokalny wicekacyk z IV wydziału. Ksiądz był
    > etatowym kapusiem.

    Raczej któryś z kolegów, choć i księdza wykluczyć nie sposób. Zwłaszcza, że
    o tajnym ślubie mimo wszystko kilka osób z kościoła wie poza udzielającym
    ślub.

  • 77. Data: 2008-06-26 11:20:59
    Temat: Poczta, bylo: dziecko...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2008, Liwiusz wrote:

> [...]
    > że nie zna przepisów obowiązujących w jej zakładzie pracy, myślę, że prośba
    > o pomoc kierownika rozwiązałaby problem :)

    Mam Ci przypomnieć, ile trwała akcja "z pomocą kierownika", kiedy raz
    czasu chciałem dostać "naniesienie daty" (obowiązek już szczęśliwie
    zniesiony razem ze znaczkiem) na znaczek skarbowy na wekslu???
    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2008-06-26 12:06:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał
    > Będąc w zgodzie z przepisami

    którym?

    >prawodpodobnie razem z paszportem musiałbyś okazać zaświadczenie o
    >zameldowaniu na pobyt
    > stały ewentualnie czasowy.
    > Tak naprawdę sporo jest Kowalskich czy Nowaków.

    A co, nie wolno wysylać korespondencji na inny adres niż zameldowania? Jak
    ktoś jest u cioci na wczasach, to doń listów nie można wysłać, bo ich z
    poczty nie odbierze, wszak nie okaża papierka o meldunku pod tym adresem?

  • 79. Data: 2008-06-26 12:12:25
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 25 czerwiec 2008 17:07
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g3tmv7$mbs$1@news.onet.pl>):

    > Ale jak poznać, że to adresat? Bo samo awizo mógł wyciągnąć ze skrzynki.

    Po imieniu i nazwisku można poznać, że to adresat.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 80. Data: 2008-06-26 12:14:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

> [...]
    > ktoś jest u cioci na wczasach, to doń listów nie można wysłać, bo ich z
    > poczty nie odbierze, wszak nie okaża papierka o meldunku pod tym adresem?

    Jak mniemam chodziło o przypadek, w którym ktoś kto zamieszkuje razem z
    adresatem usiłuje odebrać awizowaną przesyłkę poleconą okazując paszport
    ;)

    j.