  • 41. Data: 2005-04-01 11:13:27
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 12:51:23 +0200, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    napisał:

    > Jednak nie zdzierżyłem.

    > Określonych w ustawie świadczeń, czego nie zrozumiałeś?

    Podaj jakies kwoty lub procenty od wplacanych skladek.

    > Wypłatę po spełnieniu określonych w nich warunków określonych świadczeń.
    > To chyba oczywiste dość?

    Czyli wyplata emerytury w wysokosci 100 zl oznacza, ze gwarancje zostaly
    dotrzymane?

    > Najłatwiej się obala twierdzenia, któych nikt nie wygłaszał, prawda?

    Pisalem ze mozna obejsc wyplacanie swiadczen poprzez podwyzszenie wieku
    emerytalnego uprawniajacego do ich otrzymania (czesc skladkodawcow nie
    dozyje mimo sumiennego wplacania skladek). Zaperzyles sie na to i zaczales
    pisac o gwarancjach panstwowych. dalej nie jestes w satnie odeprzec tej
    jednej z wielu mozliwosci okradzenia wplacajacych skladki.

    > ani relacji
    >

    > Taaa, bo wysokość wypłacanych świadczeń zależy od widzimisię pani w
    > okienku, która w celu ustalenia tychże rzuca sobie k100 np. Masz
    > całkowitą rację. No chyba, że pod pojęciem gwarancja rozumiesz *stały i
    > niezmienny* niemniej ja nie znam - w demokratycznym państwie prawa -
    > przepisu, którego nie można zmienić w żaden sposób. Mało tego nie
    > życzyłbym sobie owego (niezmiennego przepisu).

    czy widziales jakakolwiek polise ubezpieczeniowa na oczy?

    > Tak właśnie przypuszczałem, że inaczej wyobrażamy sobie funkcjonowania
    > państwa i prawo jakie takie, co ma jednak wpływ na naszą
    > postrzeganie,stosunek do rzeczywistości tudzież jak przypuszczam
    > samopoczucie.

    Nie wierze w panstwo opiekuncze, zwlaszcza, gdy widze jego postepujace
    fiasko i rosnaca dziure budzetowa.
    Z kolei zdaje sobie sprawe, ze zus jest glownym hamulcowym poziomu
    zatrudnienia, a poniewaz mamy system pokoleniowy, coraz mniejsza ilosc
    pracujacych zasilajacych zus, sklada sie na wyplaty istniejacych emerytur
    (a gdzie ich wlasne skladki na fundusz?). Predzej czy pozniej % wplat na
    zus bedzie musial byc zmniejszony, co bedzi esie wiazalo ze zmniejszeniem
    swiadczen emerytalnych - poprzez podniesienie wieku lub wrecz poprzez
    woelkie UPS oraz przesluchania odpowiedzialnych za to urzednikow przed
    kolejna komisja sejmowa.
    Gratuluje zludzen.

    > Buziaczki.
    >
    > Zbyszek

    :)))))

  • 42. Data: 2005-04-01 11:20:26
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 12:59:53 +0200, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    napisał:

    > PS. ale już naprawdę ostatni. :)
    >
    > Jak powszechnie wiadomo, wszelkiego rodzaju wypłacane przez ZUS
    > świadczenia, emerytury/renty/świadczenia zasiłki przedemerytalne/zasiłki
    > chorobowe/macierzyńskie/pogrzebowe/rodzinne/pielęgna
    cyjne, etc. to ZUS
    > wypłaca ot tak sobie bez żadnej podstawy prawnej, w związku z tym
    > dowolnie je przyznaje albo i nie.

    ZUS na podstawie aktow prawnych.
    O ile sie nie myle, nie tak dawno byly zupelnie inne zasady przyznawania
    zasilkow rodzinnych. Jakos sie zmienilo? :)

    > A co do samego terminu gwarancja. Prawo gwarantuje ci poszanowanie i
    > ochronę właśności/życia i paru innych rzeczy. Czy ta gwarancja oznacza,
    > że nie możesz zostać obrabowany, albo i zabity nawet? Zdajesz się
    > skłaniać do takiego właśnie rozumienia słowa gwarancja. No cóż. Życzę
    > powodzenia.

    Gwarantowane sa rzeczy ogolne oraz przestrzeganie systemu prawnego. Nijak
    ma sie to do wysokosci twojej czy mojej emerytury, podobnie jak to, ze
    chorujesz na droga w leczeniu chorobe,potrzebujesz kosztownej operacji,
    lub wymagasz drogiego rodzaju insuliny wylaczonego z refundowania, nijak
    ma sie do Twojego prawa do bezplatnego leczenia.Lub wprowadzenie
    odpladnosci za studia i szkoly wieczorowe i likwidacja bezplatnych zajec
    pozalekcyjnych w szkolach do prawa do bezplatnej nauki Koszty sie tnie i
    predzej czy pozniej doczekasz sie tego w zwiazku z wyplatami emerytur z
    zus.

    > pozdrawiam
    >
    > Zbyszek

    pzdr