  • 1. Data: 2002-11-13 19:55:11
    Temat: dzialalnosc bez firmy
    Od: "Przemysław Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

    witajcie !
    mozecie mi rozjasnic taka sytuacje - napisalem program (oczywiscie w
    legalnym sofcie) i chcialbym go teraz sprzedawac. jestem studentem i na
    razie nie dam rad zalozyc firmy. chcialbym zeby wszytsko bylo zgodnie z
    prawem . oczywiscie zaplacic podatek. Czy jest mozliwosc wystawic wtedy
    jakis rachunek czy cos w tym stylu ? Tak zeby firma , ktora kupila ode mnie
    program, mogla go np. wrzucic w koszty czy cos w tym stylu ???
    Slyszalem cos o umowie autorskiej, ale nawet nie wiem, gdzie tego szukac ;-)
    Z gory dzieki za rady.

    pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2002-11-14 09:06:30
    Temat: Re: dzialalnosc bez firmy
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > mozecie mi rozjasnic taka sytuacje - napisalem program (oczywiscie w
    > legalnym sofcie) i chcialbym go teraz sprzedawac.

    Umowa o dzieło lub umowa-zlecenie

    > Czy jest mozliwosc wystawic wtedy
    > jakis rachunek czy cos w tym stylu ?

    Nie ale możesz skorzystać z pośrednictwa zaprzyjaźnionej firmy

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 3. Data: 2002-11-14 13:39:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 10:06:30 +0100, "artpen"
    <g...@a...prv.pl> zakodował:

    >Nie ale możesz skorzystać z pośrednictwa zaprzyjaźnionej firmy

    Od kiedy do umowy zlecenia i o dzieło nie można wystawiać rachunków??

    Tylko, że przy programie komputerowym tak możesz go sprzedać tylko raz
    - AFAIK nie się tak udzielać licencji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-11-14 14:18:52
    Od: "__o_o__" <n...@p...onet.pl>

    [...]

    > Nie ale możesz skorzystać z pośrednictwa zaprzyjaźnionej firmy

    [...]

    Rozumiem, że takie rozwiązanie jest nazwijmy "nieoficjalnym"? Czyli
    zaprzyjaźniona firma wystawia fakturę a wykonawca (w tym wypadku autor
    programu) "odpala coś firmie"?
    Czyli nie ma formalnej możliwości wystawienia faktury?

    Mam przy okazji pytanie związane z "legalnością softu". Co jeśli nie mam
    legalnego oprogramowania? Kto to może sprawdzić, ewentualnie jak to wygląda
    w praktyce. Czy odbiorca (kupujący program) może zażądać potwierdzenia
    stworzenia programu na legalnym sofcie?

    Może to lamerskie pytania ale wolę zapytać niż domniemywać.
    Dzięki za pomoc.

    Zibi

  • 5. Data: 2002-11-14 14:18:52
    Od: "__o_o__" <n...@p...onet.pl>

    [...]

  • 6. Data: 2002-11-14 15:53:08
    Od: "Kreska" <k...@s...lex.pl>

    AFAIR do umowy o dzieło idzie rachunek...
    przypadek to klasyczna umowao dzieło, nawet z kosztami 50% (dzieło w
    rozumieniu praw autoirskich, wyższe koszty uzyskania).

    --
    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***

    Użytkownik artpen <g...@a...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqvp2m$fbl$...@n...tpi.pl...

  • 7. Data: 2002-11-14 22:08:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Kaizen wrote:

> [...]
    >+
    >+ Od kiedy do umowy zlecenia i o dzieło nie można wystawiać rachunków??

    Chyba nieporozumienie: zdaje się chodzi o to że OF.not.DG nie może
    z drugą OF.not.DG *zawrzeć umowy* :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-11-14 22:10:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, __o_o__ wrote:
    [...]
    >+ Rozumiem, że takie rozwiązanie jest nazwijmy "nieoficjalnym"? Czyli
    >+ zaprzyjaźniona firma wystawia fakturę a wykonawca (w tym wypadku autor
    >+ programu) "odpala coś firmie"?

    Dlaczego "nieoficjalnym" ?? Jak najbardziej legalne
    pośrednictwo DG. Z zastrzeżeniem że DG może prowadzić
    pośrednictwo :) (jak np. jest 'na karcie' to nie może).

    >+ Czyli nie ma formalnej możliwości wystawienia faktury?

    Kto i komu ?? Firma klientom - oczywiście.
    Wykonawca firmie - rachunek.

    Pozdrowienia, Gotfryd