  • 21. Data: 2006-07-23 19:12:10
    Temat: Re: dyskryminacja ze wzgledu na narodowosc czy nie?
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:44c3bd46$1@news.home.net.pl...
    > Bzdury piszesz. Sprzedawca w razie watpliwosci moze zarzadac okazania DO. Niby
    > dlaczego mialby przecinac bez powodu karte?

    w razie wątpliwości co do tożsamości rząda sie dowodu
    w przypadku wątpliwości co do karty należy ją przeciąć i zatrzymać - taki mam
    punkt w umowie
    ale Ty wiesz lepiej...

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-07-23 19:13:52
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Bo przecież sklep te terminale najczęściej darmo dostaje właśnie za to, że
    > przeprowadza na nich transakcje, na których zarabia pośrednik.

    sklep najczęściej dzierżawi terminal a nie dostaje za darmo
    czasem tylko opłata za dzierżawe może być minimalna

  • 23. Data: 2006-07-23 20:02:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *gasper* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > włascicielem karty jest bank - przeczytaj sobie na karcie... a sprzedawca
    > w razie wątpliwości ma postąpić jak napisałem

    A ja napisałem coś innego, że bank? Ja wiem kto jest właścicielem
    moich kart i wiem, że nie pozwoliłbym żadnemu sklepikarzowi ich
    przecinać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 24. Data: 2006-07-23 20:04:43
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    gasper napisał(a):

    > w razie wątpliwości co do tożsamości rząda sie dowodu
    > w przypadku wątpliwości co do karty należy ją przeciąć i zatrzymać - taki mam
    > punkt w umowie
    > ale Ty wiesz lepiej...

    Ale my nie rozmawiamy o sytuacji w ktorej ktos nieuprawniony posluguje
    sie karta lecz o sytuacji gdzie karta posluguje sie jej "wlasciciel" a
    sklep odmawia przyjecia.

    Jacek

  • 25. Data: 2006-07-23 20:07:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> napisał w
    > wiadomości news:ea0fdp$evj$1@newsreader2.netcologne.de...

    > No to skłądasz reklamację w niemieckim banku. Poza tym nic sie nie zmienia.

    > To powinien dostać wydruk z POS-a o odmowie.

    > To akurat nie ma znaczenia. Czasem karty jednego banku przechodzą, a
    > innego akurat nie.

    Alez ta karta nawet nie dotarla do czytnika.

    "Zadnej dyskusji, musisz placic gotowka" - taki byl argument kierownika
    sklepu, ktory nawet nie popatrzyl na karte, ani na dowod osobisty, tylko
    uslyszal od kasjerki, ze jestem z Polski.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 26. Data: 2006-07-23 20:07:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > w razie wątpliwości co do tożsamości rząda sie dowodu w przypadku
    > wątpliwości co do karty należy ją przeciąć i zatrzymać - taki mam

    Coś mi mówi, że masz dziwną umowę.
    Zobaczmy co powie na to pl.biznes.banki.

  • 27. Data: 2006-07-23 20:08:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Tomasz Chmielewski* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > Alez w moim przypadku nie chodzilo o domniemanie posiadania falszywej
    > karty (swoja droga, z niemieckiego banku).

    No to w ogóle nie wiem o co poszło. Może i faktycznie nie wierzą
    Polakom, trudno mi się wypowiedzieć.
    A co powiedziała Ci niemiecka grupa?

  • 28. Data: 2006-07-23 21:03:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Alez ta karta nawet nie dotarla do czytnika.

    Ja pisałem ogólnie, a nie w odniesieniu do tego wypadku. To oczywiste, że w tym
    wypadku nie chodziło o kłopot techniczny, tylko o wolę sprzedawcy.

    > "Zadnej dyskusji, musisz placic gotowka" - taki byl argument kierownika
    > sklepu, ktory nawet nie popatrzyl na karte, ani na dowod osobisty, tylko
    > uslyszal od kasjerki, ze jestem z Polski.

    Złóż reklamację w banku opisując zajście. Zadziałaj im na ambicję. Napisz, że
    ich bank jest niewiarygodny dla właścicieli sklepów, bo odmawiają honorowania
    kart i jak czegoś z tym nie zrobią, to zmienisz bank na bardziej wiarygodny.

  • 29. Data: 2006-07-23 21:20:17
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Ale my nie rozmawiamy o sytuacji w ktorej ktos nieuprawniony posluguje sie
    > karta

    jak to nie - ja odpisywałem na post Olgierda, który pytał jak sie postępuje w
    Polsce w przypadku wątpliwości co do karty

  • 30. Data: 2006-07-24 07:15:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    Jeśli już, to nie jest to dyskryminacja ze względu na narodowość, a ze
    względu na kraj siedziby banku wystawiającego kartę.