  • 81. Data: 2009-06-12 11:06:44
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Herald" <h...@o...eu> napisał

    > A mnie się wydaje że po prostu nie wiesz od czego masz te polisy ;)
    > Po prostu tą polisę z cesją masz zapewne na MURY i ochrona od pożaru -
    > tego
    > wymagają banki. Tu by pasowała ta 'niska wartość polisy w stosunku do
    > wartości domu".
    > Natomiast druga polisa pewnie tyczy się już wyposażenia, okien,
    > kradzieży,
    > OC itp itd.

    No właśnie nie. Obie są na to samo. Ubezpieczenie budynku (jest nadal w
    budowie). "Wnętrz" jeszcze nie ubezpieczałem. Zamierzałem dopiero od tego
    roku, ale po lekturze tego wątku lekko zdębiałem, czy to w ogóle ma sens.

    > Ja mam właśnie tak zawarte dwie polisy na jeden dom - ale w razie czego
    > część dostanie bank z pierwszej polisy

    I zadowoli się tą częścią? :)

    > a część dostanę ja z drugiej polisy.

    Czyli tę polisę "bankową" masz zawartą jako ubezpieczenie budynku od pożaru
    czy inszych kataklizmów, a tę "swoją" jako ubezpieczenie wyposażenia? A czy
    zgłaszałeś do banku fakt istnienia tej drugiej polisy czy w tym przypadku
    (obie dotyczą różnych kwestii) nie ma takiej konieczności?

  • 82. Data: 2009-06-12 11:09:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > od kazdej firmy w ktorej placil skladki. dlaczego skoro placil skladke u
    > dwoch ubezpieczycieli, czyli dwa razy wiecej niz przecietny kowalski, ma
    > dostac pieniadze tylko od jednego - tak samo jak ww kowalski? (nie mowimy
    > potencjalnych oszustwach)

    Bo tak stanowi prawo. Koniec tematu.
    No nie pogadasz z nimi, uwierz ;-)
    Dlatego mówię - prawo nie kieruje się logiką, niestety. Chore, ale co
    zrobisz.

    Bo już w przypadku ubezpieczenie na życie nikogo nie interesuje, czy masz 1
    polisę czy 20. Dostaniesz odszkodowanie z każdego tutułu. Dlaczego tak być
    nie może i tutaj? Bo nie ;-)

  • 83. Data: 2009-06-12 11:17:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Bo już w przypadku ubezpieczenie na życie nikogo nie interesuje, czy
    > masz 1 polisę czy 20. Dostaniesz odszkodowanie z każdego tutułu.
    > Dlaczego tak być nie może i tutaj? Bo nie ;-)

    Bo kuplbym sobie dwie polisy, chałupę spalił i postawił za to dwie chałupy.
    Własnie ze względu na logikę tak być nie może.

  • 84. Data: 2009-06-12 11:35:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > A możesz woleć swoją logikę. Tylko zmień wtedy grupę na np.
    > alt.pl.najmądrzejszy.

    Myślę, że Ty miałbyś tam większe powodzenie.
    Wiesz, ta grupa służy _dyskusjom_ na tematy prawne, a nie jest tylko i
    wyłącznie miejscem na podawanie przepisów.

  • 85. Data: 2009-06-12 11:42:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

    > Myślę, że Ty miałbyś tam większe powodzenie.
    > Wiesz, ta grupa służy _dyskusjom_ na tematy prawne, a nie jest tylko i
    > wyłącznie miejscem na podawanie przepisów.

    Tu nie ma o czym dyskutować. Przepisy są jasne i proste.
    Zale wylewac idz na innej grupie, bo to nawet dyskusja nie jest.
    Koniec tematu.

  • 86. Data: 2009-06-12 11:51:00
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Tu nie ma o czym dyskutować. Przepisy są jasne i proste.

    Normalnie beton :-/
    Faktycznie szkoda czasu.

  • 87. Data: 2009-06-12 12:17:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 13:06:44 +0200, Baloo napisał(a):

    > I zadowoli się tą częścią? :)

    Zapewne nawet musieliby mi jeszcze oddać część tego odszkodowania -
    spłaciłem już jakieś 75% całego (25-letniego) kredytu :)

    > Czyli tę polisę "bankową" masz zawartą jako ubezpieczenie budynku od pożaru
    > czy inszych kataklizmów, a tę "swoją" jako ubezpieczenie wyposażenia?

    Dokładnie tak.

    > A czy zgłaszałeś do banku fakt istnienia tej drugiej polisy czy w tym
    > przypadku (obie dotyczą różnych kwestii) nie ma takiej konieczności?

    Nie zgłaszałem. Co ich to obchodzi?
    Swoją część mają zabezpieczoną - co ja robię ze swoim mieniem nie ich
    brocha. W końcu mogłem sobie podłogi zrobić szklane, ściany z luster -
    przecież to będzie moja ewentualna szkoda a nie banku.

  • 88. Data: 2009-06-12 12:21:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 10:55:18 +0200, zly napisał(a):

> [...]
    > dostac pieniadze tylko od jednego - tak samo jak ww kowalski? (nie mowimy o

    Czy w takim przypadku nie można wnosić o przeliczenie składki z polisy?

  • 89. Data: 2009-06-12 12:27:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 06:17:20 -0500, witek napisał(a):

    > Bo kuplbym sobie dwie polisy, chałupę spalił i postawił za to dwie chałupy.
    > Własnie ze względu na logikę tak być nie może.

    ale od tego to juz jest policja i prokuratura
    --
    marcin

  • 90. Data: 2009-06-12 13:05:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > ale od tego to juz jest policja i prokuratura

    pomyśl trochę to nie boli.