  • 61. Data: 2023-04-08 05:11:30
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ludzie również kombinują w różny inny sposób - czasem naprawdę tak
    > idiotyczny, że trudno to wytłumaczyć. Przedwczoraj akurat w ręku miałem
    > takie zdarzenie, gdzie gość kupił na dane jakiejś kobiety. Odesłał puste
    > pudełko jako zwrot wpisując dane innej kobiety (imię się zgadza, ale
    > nazwisko nie), ale już fakturę przy zakupie chciał na dane mężczyzny. To
    > chyba jest nowy - przynajmniej dla mnie - sposób na oszustwo na ALLEGRO,
    > bo sprzedawca dostaje zwrot i o ile nie ma monitorowanego momentu
    > otwarcia paczki kamerą CCTV, no to jak ma udowodnić, że nie było
> [...]

    Po jej wadze np. Poczta powinna gdzieś ją rejestrować. Oczywiście,
    mógłby się trafić i taki, że dobrałby odpowiednią wagę, lub był to
    przedmiot o pomijalnej wadze. Nb. zdarzało mi się otwierać paczki pod
    kamerą, jak coś mi z wagą właśnie nie grało.
    Przy sprzedawcy i zwrotach otwarcie pod kamerą traktowałbym jako zawsze
    konieczne, ale ja jestem paranoik.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2023-04-08 09:03:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Apr 2023 03:17:30 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Ludzie również kombinują w różny inny sposób - czasem naprawdę tak
    > idiotyczny, że trudno to wytłumaczyć. Przedwczoraj akurat w ręku miałem
    > takie zdarzenie, gdzie gość kupił na dane jakiejś kobiety. Odesłał puste

    w jaki sposób "na dane" ?
    Adres wysylki podal do kobiety, konto założyl na kobietę?
    A że to "gość" to ustaliliscie po czym ?

> [...]
    > bo sprzedawca dostaje zwrot i o ile nie ma monitorowanego momentu
    > otwarcia paczki kamerą CCTV, no to jak ma udowodnić, że nie było

    Zaraz tam oszustwa - a moze odesłał dokladnie to, co dostał, puste
    pudełko. Albo sprzedawca oszukuje, i mówi ze puste było.

    Odeslij allegro do sądu cywilnego i niech wam d* nie zawracają.

    J.

  • 63. Data: 2023-04-08 09:05:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nie personalnie.

    Czyli wcale.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2023-04-08 09:09:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każdą zgłoszoną? MZ nie, a wyłącznie te, gdzie okoliczności wskazują na
    > oszustwo.

    Zapłaciłem, próbuję się skontaktować, nikt nie odpisuje. Wskazuje na
    oszustwo czy nie?

    > No ale coś w tym jest, nie?

    Nie - oczywiście można zlecić sekcję przed postwieniem zarzutów.

    > A jak się skończyła dyskusja nt. "śledztwa w sprawie", bo też wymiękłem
    > na którymś etapie?

    Nijak - robert prędzej zje kupę kamieni z pola niż przyzna że się
    pomylił. A ja wygląda sprawa śledztwa w sprawie to sobie w googla wpisz
    a nie roberta pytaj. Albo pytaj roberta tylko odpowiedź obróć o 180
    stopni. Robert to taki ogólny sasin a już zwłaszcza w temacie prawa. Jak
    coś mówi to znaczy że jest dokładnie na odwrót.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-04-08 12:25:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zapłaciłem, próbuję się skontaktować, nikt nie odpisuje. Wskazuje na
    > oszustwo czy nie?

    MZ jeszcze nie. Ale jak np. zobaczysz, że jest jednocześnie aktywny
    (wystawia nowe towary) plus odrzuca Twoje połączenia, to wtedy bym
    uznał, że coś jest nie tak, choć nadal nie musi to być oszustwo.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2023-04-08 16:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > MZ jeszcze nie. Ale jak np. zobaczysz, że jest jednocześnie aktywny
    > (wystawia nowe towary) plus odrzuca Twoje połączenia, to wtedy bym
    > uznał, że coś jest nie tak, choć nadal nie musi to być oszustwo.

    Nikt nie pisze, że to musi być oszustowo, od tego jest policja żeby
    przeprowadzić postępowanie i sąd żeby winę uznać bądź nie. A policja
    jest od tego, żeby sprawdzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-04-08 17:53:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > kamerą, jak coś mi z wagą właśnie nie grało.
    > Przy sprzedawcy i zwrotach otwarcie pod kamerą traktowałbym jako zawsze

    Ostatnio jeden facet u nas zamiast Thermomiksa w pudełku po termomiksie
    dostał zgrzewkę wody mineralnej. I nawet pasuje mniej więcej masa.
    Wkładanie zabawki zamiast telefonu komórkowego, to ja przerabiałem
    gdzieś w latach 90-tych - tam gówniarz wysłał czołg zabawkowy, który
    później mama rozpoznała.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2023-04-08 17:56:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 09:03, J.F pisze:
    > w jaki sposób "na dane" ?
    > Adres wysylki podal do kobiety, konto założyl na kobietę?

    Czy kobieta o tym wie, czy nie, to ustalimy. Natomiast przy zwrocie
    wpisujesz dane zwracającego i wpisał inne nazwisko - a przynajmniej inne
    nazwisko przyniósł wydrukowane z ALLEGRO pokrzywdzony. Nie miałem czasu
    tego rozkminiać.

    > A że to "gość" to ustaliliscie po czym ?

    Bo pokrzywdzony do niego dzwonił i z nim rozmawiał. Facet się
    przedstawił tak, jak jest na fakturze.

    > Zaraz tam oszustwa - a moze odesłał dokladnie to, co dostał, puste
    > pudełko. Albo sprzedawca oszukuje, i mówi ze puste było.
    > Odeslij allegro do sądu cywilnego i niech wam d* nie zawracają.

    Nie mogę zdradzić "tajemnicy śledztwa", ale uwierz, że absolutnie nie,
    bo poległ na pewnym drobnym szczególe, którego nie przewidział i nie
    mógł przewidzieć. Po prostu pech.

    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2023-04-08 18:00:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 09:09, Shrek pisze:

    > Zapłaciłem, próbuję się skontaktować, nikt nie odpisuje. Wskazuje na
    > oszustwo czy nie?

    Może mu telefon wpadł do rzeki. Ale jak nie odpisuje na wiadomości, a
    się loguje do ALLEGRO regularnie, to już jest pewien niepokój. Z tym, że
    jest obowiazek wysłania, a nie ma odpisywania. Czasem strony się
    poobrzucają inwektywami i jedna z nich przestaje odpisywać, co
    niekoniecznie musi świadczyć o zamiarze oszustwa. Generalnie nadal
    trzeba ocenić całość.

    > Nie - oczywiście można zlecić sekcję przed postwieniem zarzutów.

    Można też dwunastą w południe, tylko co to ma z omawianym przez nas
    zagadnieniem?
    --
    Robert Tomasik

  • 70. Data: 2023-04-08 18:01:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.04.2023 o 16:01, Shrek pisze:

    > Nikt nie pisze, że to musi być oszustowo, od tego jest policja żeby
    > przeprowadzić postępowanie i sąd żeby winę uznać bądź nie. A policja
    > jest od tego, żeby sprawdzić.
    I sprawdziła. Przeczytała zawiadomienie i stwierdziła, że z samego
    zawiadomienia wynika, że nie. O co Ci chodzi?
    --
    Robert Tomasik